Silverstone Fortress FT03 med kompakt och avskalad design

Permalänk
Medlem

Världens snyggaste soptunna? Näe, fortsätt med Unibody och FT02, Silverstone!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte den var nice

Permalänk
Medlem

Given som briljant

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem
Permalänk

Spännande!
Det ser trevligt ut, men frågan är om man kommer uppleva den som lite för hög?

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Btyw kom på en ganska viktig sak. om man nu kör slimslot in, var fan är möjligheten till eject? Vet att det finns i OS, men tycker det är smidigt att kunna trycka en knapp om OS strular. Alternativt innan ett OS är laddat.

Jepp, tyvärr är det kört för en fysisk ejectknapp, såtillvida man inte moddar ett hål själv då...
Fast om det bara är enstaka strultillfällen så är det inte så farligt: fronten verkar väldigt enkelt att plocka loss. (kanske för enkel?)

Skrivet av slackr:

Yta på skrivbord är mer begränsad än volym ovanför?

Vill du ha ett chassi som är "lågt" men långt så finns det andra alternativ, typ SG07 / SG02 för att bara nämna två från silverstone.

Det här är en layout som passar mig för placering på skrivbord, precis som lian li Q-11. Är man ute efter något annat så finns det chassin med traditionell layout.

Väl sagt Den här formen sparar ju massor av yta, plus att man faktiskt kan klämma den mot bakväggen och/eller mot högerväggen om man vill.

Skrivet av EoZ:

Sjukt tråkigt att plastgallret sitter där det gör, sjukt fult. Fabriksfrästa hål hade varit bättre. Men det går väl ställa lådan mot en vägg till vänster. Annars, klockrent!

Inte ända mot väggen då förstås... För då blockar du ju ventilationen för cpu:n och utblåset för nätagget?

Skrivet av MulleEng:

Om nom nom nom, denna var ju riktigt stiliga. Jag tyckte högersidan var snyggast. Utan hålet för slimdriven så hade den ju varit perfekt.

Du får vända på den ... eller så kan det faktiskt helt enkelt gå att swappa front och bakpanelen.

Skrivet av Bread_:

Riktigt snyggt synd bara med plast gallret som alla andra redan påpekat. Dock förstår jag inte riktigt var man skall placera denna den är ju som ett ATX chassi på höjden, om man ställer den på bordet blir den för stor om man ställer den på marken så sparar man bara plats bakom datorn eftersom de flesta ha ett datorbord som är bredare än 30cm. Enda stället den riktigt hade gjort sig är bredvid ett TV möbel eller motsvarande. Skulle föredra att de kanske satsade på bara Mini-ITX eller något för att spara på höjden skulle verkligen vilja se en vidareutveckling på denna chassi typ som vad jag vet tidigare bara lian li Q11 samt föregångare har spelat i. Vill gärna ha ett snyggt chassi att ställa uppe på bordet gärna i mini-ITX format

Nja, jag tycker nog inte den blir för stor för allas skrivbord, om man kan placera den vettigt. Den är ju bara tex 284mm djup, vilket ju bara är en cm mer än tex lilla SG05! Går ju som sagt att klämma in den hela vägen mot väggen om man så vill. Fast visst: den är ju tillräckligt hög för att man ska bli lite mer orolig för att välta omkull den (och tillräckligt hög för att blocka högtalare, hyllor osv) Den lär ju inte passa alla heller förstås.

Väl på marken annars, tycker jag den iallafall ser rimlig ut åtminstone... (En liten mini-ITX som SG05 skulle ju bara se löjlig ut på golvet tex ) Den sparar kanske inte så mycket plats jämfört med en miditower normalt sett, men tex för någon med ett väldigt "grunt" skrivbord så kan den nog vara en livräddare.. Och den funkar ju även som mer fristående komplement till tex en subwoofer

För mig är det kylningen av hårddisk och CPU som är orosmomenten... Vill se riktigt bra genomgående tester! (som jämför med andra chassin) Klarar den sig bättre än jag befarar, och om den blir tillgänglig hyfsat snart, så kanske det blir en sån

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inte ända mot väggen då förstås... För då blockar du ju ventilationen för cpu:n och utblåset för nätagget?

Självklart, men man ställer den intill en vägg till vänster med kanske 4-5 cm kvar eller mer beroende på plats. Så ser man ju inte den mindre lyckade konstruktionen och det man ser är som man vill att det ska se ut.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Vill bara tacka er för att ni kallar den avskalad och inte stilren som många andra gör.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Att det bara tog dem 3 år att kopiera mitt hembygge!!!

...fast mitt har ju iofs full ATX och vattenkylning EDIT: Och en hel del damm så jag!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Ser ut som en sopkorg ärligt talat

tänkte exakt samma

en apple design sopkorg haha

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Musikälskare

Mactastic!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

För den som missat det, så nämnde just Überklass i en annan FT03 tråd här att lådan nu finns på Inet!

http://www.inet.se/artikel/6900930/silverstone-fortress-ft03-...
http://www.inet.se/artikel/6900929/silverstone-fortress-ft03-...

Inte så fasligt dyr heller, för en "designlåda" med alu-paneler.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så har yttersidan några plastdelar.... Typiskt PC tillverkare att envisas med att förstöra designen med plast... Men finns det inte någon synlig plast så är det väll inte snyggt

Plastdelarna drog ner intrycket kraftigt om ni frågar mig men det är väl så det ska vara på PC komponenter?

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Skrivet av Pato:

Ja kärleken kan göra en blind...

Så klart, men det måste inte vara antingen eller: hat <> kärlek
Finns en del gråtoner i denna värld, men vissa begriper inte det (menar inte att just du skulle vara ett exempel på det).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av datar:

Vad jag kan se så har yttersidan några plastdelar.... Typiskt PC tillverkare att envisas med att förstöra designen med plast... Men finns det inte någon synlig plast så är det väll inte snyggt

Plastdelarna drog ner intrycket kraftigt om ni frågar mig men det är väl så det ska vara på PC komponenter?

Man behöver väl inte smeka datorn?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Entusiast

Mediariggen tar plats i lillflickans rum och lite nya komponenter kommer flytta in i ett sånt här chassi... tror jag ska skapa ett album så ni får se