Fler detaljer om Asus Geforce GTX 580 DirectCu II

Permalänk
Melding Plague

Fler detaljer om Asus Geforce GTX 580 DirectCu II

Asus släpper inte blicken från grafikprocessorn GF110 utan lyxar till det med Geforce GTX 580 DirectCu II, ett grafikkort ur den högre skolan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Borde la varit lite mer överclockat från fabrik så man ser vilken potential den har... Eller?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

560 eller detta, valet blir svårt

Riktigt fett kort detta!

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Gillar PCB´n med dess strömförsörjning, men kylaren är fruktansvärt ful & fet, går bort av den anledningen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MauseRR:

560 eller detta, valet blir svårt

Riktigt fett kort detta!

560 lär kosta hälften av detta monstret..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ser ut att ha bra kylning.
Tre platser bak på lådan försvinner.
iofs är det kanske inte så vanligt längre att man har massa instickskort, eftersom
så mycket sitter på moderkortet nu för tiden...

Ser dock väldigt långt ut. Är det fortfarande kortare än 5970?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Hoppas det kyler bättre än referens-kylaren, under 70grader vid maxload vore ju najs. Jag börjar bli trött på mitt 580 som steker på 70-79grader beroende på hur varmt jag har i rummet. Men det är nog bara vattenkylning som gäller om man ska få en stor skillnad på temp antar jag.

Permalänk
Medlem

Ser lite väl overkill ut. Blåser man på fläktarna håller den sig nog bra sval. Men tror det där är för biffigt. Finns ju got om andra bra tillverkare som gör egen design också

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Kommer att bli detta kort för mig då jag kommer köpa ny dator den 25.te Hoppas det bara kommer ut den 25.te som utlovat så dom inte skjuter upp det
Ser riktigt fett ut iaf

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt fett ut, men prislappen kommer (förmodligen) knappast vara värt det.

Stort och klumpigt och föga imponerande ifrån start ger inga bra vibbar.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Lustigt att det sitter en ensam filmkondensator på baksidan av kortet (NEC/Tokin). Fast de kanske inte behöver mer än en.

Permalänk
Medlem

Den borde kommit med ett vattenblock.

Permalänk

Är kortet tyst och har god överklockningspotential får den gärna ta tre kortplatser enligt mig.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Backplaten var det klart snyggaste på kortet enligt mig. Men jag hade hellre sett en kylare med Ares-stuket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Backplaten var det klart snyggaste på kortet enligt mig. Men jag hade hellre sett en kylare med Ares-stuket

Håller helt med, kylarn är nästan för biffig

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Den borde kommit med ett vattenblock.

Kanske t.om. som ett slutet system likt Corsair H50/H70?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Stort och klumpigt och föga imponerande ifrån start ger inga bra vibbar.

Men mycket metall som kan sprida ut värmen effektivt från GPUn lovar gott för att kortet ska kunna hålla sig rikitgt tyst och fint

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk
Musikälskare

Mjo vatten till detta är väll nästan ett måste om man ska få ut all potential

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Förstår inte vitsen med detta kort, är i princip omöjligt att köra sli och är det prestanda man är ute efter så kommer man inte långt men att clocka kortet. Ok om det bara tog upp två plaster.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Kanske t.om. som ett slutet system likt Corsair H50/H70?

Jo hade varit sjukt smart det också, som kan monteras på 120mm fläkthål eller i en 5.25 bay.

Permalänk
Medlem

Kändes som om dem kunde gå igenom besväret att ta bort kylpastan.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Den va ganska fin

Permalänk
Medlem

Vad är det för extra-krets på andra bilden?

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Okej, detta var det sjukaste jag har sett.. Har grafikkorten börjat bli så varma att man måste han kylare som tar upp 3 st plattser?!:S

Tur att man inte behöver såna här snabba grafikkort ändå.. Alla spel görs ju till PS3 för att sedan portas till PC, vilket gör att en speldator inte behöver vara så mycket snabbare än ett PS3 (som har ett nedbantat nvidia geforce 7800gt..?!). Det kommer ju inget nytt PS3 på 5-6 år heller, så köper man ett gtx460 eller ett hd6850 så räcker det till att maxa de flesta spelen 5 år framöver! (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Okej, detta var det sjukaste jag har sett.. Har grafikkorten börjat bli så varma att man måste han kylare som tar upp 3 st plattser?!:S

Tur att man inte behöver såna här snabba grafikkort ändå.. Alla spel görs ju till PS3 för att sedan portas till PC, vilket gör att en speldator inte behöver vara så mycket snabbare än ett PS3 (som har ett nedbantat nvidia geforce 7800gt..?!). Det kommer ju inget nytt PS3 på 5-6 år heller, så köper man ett gtx460 eller ett hd6850 så räcker det till att maxa de flesta spelen 5 år framöver! (y)

ööööööhhhhhh okej.... maxa alla spel med ett gtx460 eller hd6850 i ska vi säga 1080p alla inställningar på max (ofc AA och AF å hela köret) så glhf

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Får man den i en låda som ser ut som ett raketgevär den här gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Den borde kommit med ett vattenblock.

Håller helt klart med dig om det. Trevligt med egendesignat kretskort om man ser till ex strömförsörjningen, men vanliga wc-fullcoverblock kommer väl inte passa så bra antar jag.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Med ett standard ASUS GTX580 kommer man bra långt...
Ser inte riktigt marknaden för detta "specialkort" då standard kortet är så pass bra, och detta inte har t.ex. vattenkylning för extrem överklockning.

Kör mitt GTX580 i 913/4446 @ 1,113V utan värmeproblem...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Förstår inte vitsen med detta kort, är i princip omöjligt att köra sli och är det prestanda man är ute efter så kommer man inte långt men att clocka kortet. Ok om det bara tog upp två plaster.

Finns moderkort som ger tillräckligt med utrymme mellan korten för att köra 3slot kort.

Denna t.ex http://www.inet.se/artikel/1901894/asus-p8p67-pro

Fast sen skulle jag nog inte vilja köra 2st GTX 580 på just det moderkortet. Åtminstone inte om jag tänker klocka både CPU och grafik, då överklockning skulle begränsas av moderkortets strömförbrukning.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Okej, detta var det sjukaste jag har sett.. Har grafikkorten börjat bli så varma att man måste han kylare som tar upp 3 st plattser?!:S

Många inklusive mig kör ju med gigantiskt höga CPU-kylare, så det är väl naturligt att grafikkort får större luftkylare också. Har man bara ett grafikkort och möjligen någon enstaka expansionskort så är det inget problem att den tar upp tre platser.