Permalänk
Medlem

Kinect eller Move?

Halloj!

Har tänkt att inhandla ett stycke spelkonsoll och undrar om någon som har erfarenhet av både Xbox360is Kinect och PS3:ans Move system kan göra någon sorts rekommendation. Har i dagsläget en gammal XBox360 Premium som fått flytta in i dotterns rum för att den låter alldeles för mycket för att kunna stå i vardagsrummet. Kommer därför att köpa en ny spelmanick men vet som sagt inte vilken "vifta i luften"-teknik som är bättre. Någon som kan ge sina synpunkter?

Tackar o bockar på förhand!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Av det jag hört så ska Kinect inte vara så himla bra, en delay på alla rörelser osv.
Men det är inget jag vet säkert, aldrig testat Kinect.

Däremot så har jag Move, och det funkar grymt bra!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

På alla tester jag sätt har Kinect varit bättre.

Permalänk
Medlem

Hörde av en kompis att han sett tester där dom testat Kinect, Move och Wii.
Vissa hade ju bättre grejer men overall var tydligen Kinect bäst. Dä är allt jag vet

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Halloj!

Har tänkt att inhandla ett stycke spelkonsoll och undrar om någon som har erfarenhet av både Xbox360is Kinect och PS3:ans Move system kan göra någon sorts rekommendation. Har i dagsläget en gammal XBox360 Premium som fått flytta in i dotterns rum för att den låter alldeles för mycket för att kunna stå i vardagsrummet. Kommer därför att köpa en ny spelmanick men vet som sagt inte vilken "vifta i luften"-teknik som är bättre. Någon som kan ge sina synpunkter?

Tackar o bockar på förhand!

Testat dem alla och Kinect är den helt klart bästa.
Ingen idé att snacka om en massa delays, det är skillnad på kinect och Wii. Du slipper kontrollen, eller förresten, du är kontrollen
Move är okey, men kinect är helt klart bättre!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Har en Kinect och funkar hur bra som helst, inte en gutta fördröjning heller, men inte testat move

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag såg en svensk reveiw på Kinect, och dom sa att det var en ganska rejäl delay.. Kommer inte ihåg vilka som gjorde den. Någon som länkade den i en tråd för en tid sen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Inte lirat så hemskt mycket med min Kinect men jag har i alla fall inte märkt någon delay alls. Kan även tillägga att Kinect vinner i princip alltid mot Move i recensioner och tester

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Det är olika system och bra till olika saker IMO. Move är mer likt en Wii, och kinect är bättre på spel som inte kräver knappar eller andra snabba inputs.
Sedan har Kinect krav på avstånd till Tv apparaten, vilket kanske inte alla har. Samt att man i vissa fall kanske måste möblera om (flytta vardagsrumsbordet) för at spela vissa spel.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Det beror på vilken typ av spel man är ute efter, men medans Wii kontrollen är ett bra val så verkar Move enligt individuella åsikter från diverse tech-sidor ett bättre val när det gäller FPS/RTS. Jag vet dock inte hur pass effektivt Kinect skulle vara.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

blir ett litet delay på kinect när xboxet blir varmt (lite lustigt när det kliar i kanten av örat när man står framför kinect då ser man hur gubben sätter hela handen på örat) eller bakom huvet eller igenom huvet

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Kan man spela FPS med Kinect?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

På alla tester jag sätt har Kinect varit bättre.

I de flesta tester jag läst har Move varit att föredra

"So which one should the hardcore gamer care about?
Move. Simply Move"

http://www.gamesradar.com/f/kinect-vs-move-the-motion-control...

"Playstation Move vs. Xbox 360 Kinect: Which is the better bargain?
Can afford only one? Go with PlayStation Move."

http://www.cleveland.com/entertainment/index.ssf/2010/11/move...

"Xbox Kinect Vs PlayStation Move review
Winner: PlayStation Move "

http://www.t3.com/reviews/gaming/consoles/xbox-kinect-vs-play...

"PlayStation Move vs Kinect: potential

So we've said Move is more accurate than Kinect, reacts faster, can cater to both mainstream and hardcore experiences and lets you have a seat while you do it. Yes, it's been a very one-sided argument so far.

Read more: http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/playstation-mov...

Ja en del av testerna, men Kinect har ju annan potential så länge utvecklarna drar nytta av den men Move verkar vara den mest mångsidiga utav dem två

Permalänk
Medlem

Jag tycker nästan kinect fungerar bättre men så har det inte släppts allt för många bra spel än. Äger dock Playstation Move.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Du kommer ha roligt med kinect men frågan är bara hur länge. Tyckte det var bra när jag testade det men jag vill inte hoppa runt hela tiden, Sitter hellre i soffan med move och spelar tex killzone 3

Tror move är vinnare i längden

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Det handlar inte om vilken som är bäst, det handlar om vilka spel man föredrar när man köper xbox 360 eller ps3, visst ps3 är starkare än xbox 360 grafikmässigt men ändå använder inte spelen sig av 480p på ps3 medans xbox 360 använder sig av 720p i spelen. Allt handlar om vilka spel man vill spela!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Det handlar inte om vilken som är bäst, det handlar om vilka spel man föredrar när man köper xbox 360 eller ps3, visst ps3 är starkare än xbox 360 grafikmässigt men ändå använder inte spelen sig av 480p på ps3 medans xbox 360 använder sig av 720p i spelen. Allt handlar om vilka spel man vill spela!

Så du säger att PS3 kör spelen i 480p? Eller va?
Och det här va ju inte en tråd om PS3 vs. 360.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Så du säger att PS3 kör spelen i 480p? Eller va?
Och det här va ju inte en tråd om PS3 vs. 360.

Yes, men det handlar om han ska inhandla ett spelkonsol, så att man ska inte tänka vilken har bäst funktioner. Den som har bäst spel till dom spelen man vill spela.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Som det har vart tidigare.

PS3 om du vill spela ensam
Xbox 360 om du vill spela med folk.

Bara att ta en sådan sak som online läget på PS3 mot xbox är som natt och dag och sony försöker inte ens göra det bättre.
Spelar jag online så lirar jag alltid på min Xbox, enda gången jag använder mig utav ps3 är när jag spelar spel som inte kommer till boxen.

Så med move behöver du köpa kontroller till varje spelare som ska vara med, och jag antar att du köper det hela för att spela med folk?
Du blir på så sätt begränsad redan där om du inte vill köpa på dig massa handkontroller medans till xbox köper du ett tillbehör och du är klar för att spela med alla polare som kommer på besök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Som det har vart tidigare.

PS3 om du vill spela ensam
Xbox 360 om du vill spela med folk.

Va?!
Hur kommer det sig att alla klagar på PS3 och dess multiplayer? Jag har ALDRIG haft problem med det, någonsin. Dålig lina?

360 kostar pengar för att spela live, det gör inte PS3.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag har hört att med kinect måste det vara rätt ljus i rummet, inga djur får vara i närheten av dig (tydligen uppfattas dom som "kontroller") och en massa annat. Men jag har inte testat någon av dem. Köp det du tycker verkar vettigast.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

HONEST, tråden heter Kinect eller Move! LÅT BLI att göra det här till en tråd med massa off topic!

Tycker själv att både kinect och move verkar kul. Inget jag skulle köpt dock.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

PS3 om du vill spela ensam
Xbox 360 om du vill spela med folk.

.....Que? Multiplayern är ju alldeles utmärkt på PS3an, visst saknas cross-over-voicechat där Xbox har fördelen. Men röstchatten hörs till och med bättre i PS3 (från min synpunkt) och då har jag ändå båda konsolerna samt hör folk bättre på PS3an.

(Och ja, jag har konfigurerat sönder 360 inställningarna för att höra folk så bra som möjligt. Och nej det är inte placebo)

Men för OnT:

Återigen, det beror på vilka typer av spel du är ute efter, Move verkar so far vara den mest "effektiva" (i brist på annan beskrivning).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av KKay:

Va?!
Hur kommer det sig att alla klagar på PS3 och dess multiplayer? Jag har ALDRIG haft problem med det, någonsin. Dålig lina?

360 kostar pengar för att spela live, det gör inte PS3.

Finns en anledning till att MS tar betalt för sin live tjänst, jämför den med det sony erbjuder så förstår ju varför.
Nej jag har inte problem med min så kallade lina.

Permalänk
Skrivet av 037180:

.....Que? Multiplayern är ju alldeles utmärkt på PS3an, visst saknas cross-over-voicechat där Xbox har fördelen. Men röstchatten hörs till och med bättre i PS3 (från min synpunkt) och då har jag ändå båda konsolerna samt hör folk bättre på PS3an.

(Och ja, jag har konfigurerat sönder 360 inställningarna för att höra folk så bra som möjligt. Och nej det är inte placebo)

Men för OnT:

Återigen, det beror på vilka typer av spel du är ute efter, Move verkar so far vara den mest "effektiva" (i brist på annan beskrivning).

Har även jag båda konsolerna.

Spelar man i grupp så kommer nästan aldrig alla in i samma spel och folk blir utkastade kors och tvärs + att det inte finns cross-over-voicechat.
Bara upplevelsen med live är 10 gånger bättre och innehållsmässigt överlägsen.

Permalänk
Medlem

http://bcove.me/vfsr98m6

Skrivet av Death On Wings:

Har även jag båda konsolerna.

Spelar man i grupp så kommer nästan aldrig alla in i samma spel och folk blir utkastade kors och tvärs + att det inte finns cross-over-voicechat.
Bara upplevelsen med live är 10 gånger bättre och innehållsmässigt överlägsen.

Utkastad från in-game och från party händer mig bara på PC versionen av MW2 och Black Ops och GJORDE det på PS3 versionen, tills 1.05 patchen som förbättrade detta - men detta har jag BARA upplevt med just CoD serien och inget annat spel (inkl BC2). Jag kan förstå att du eller någon annan du känner har haft problem, innan dem fixades efter releasen av "insert vafritt spel". Eller ska jag vara tvungen jämföra dem problem som PC versionen av Black Ops och PS3 har/hade? 360 versionen har också problem om än inte i lika stor utsträckning, men fortfarande har problem som existerar på båda plattformarna. Sen så är ju givetvis kommunikation viktigt och det har ju Microsoft varit aktiva inom för att förbättra detta, men inte så mycket bättre då det ÄR bättre ljudkvalité på PS3ans röstchatt (under förutsättningarna man har en vettig mic och konfigurerat systemet korrekt) och detta kan man kontrollera med headsets kompatibla med båda plattformarna därav testa efter bästa förmågan. Sen finns det spel som inte funkar "lika bra" på PS3an som 360, men det är inte systemets fel utan det är utvecklarnas lathet. Visst, Live har ju lite mer innehåll sedan starten men PSN har ju tagit fart och tillägg till alla dem spel som släppts detta året, förra året, förra året igen och kanske året IGEN som finns på Live finns också på PSN (undantag för exklusivitet då Microsoft står bakom finansieringen för utvecklarstudios DLC/Spel utgifter och inte studions egna preferens). Några bra exempel är Dead Rising 2, Gears Of War 1-3, CoD:MW2, Black Ops (map packet kommer "först" till 360), Unreal Tournament 3, Bulletstorm.

Om det hjälper dig veta så har jag 10 i röstchatt och 6 i spelljud på 360n med maxad micvolym ingång och utgång - får fortfarande problem att höra folk där jag får gissa mig fram vad dem säger emellertid. Idag är multiplayern på PS3 så snarlik 360 att bara crossover-voicechat är det enda vettiga argumentet att välja 360 systemet framför PS3, i övrigt är det prioriteringar och personlig preferens.

Utan att få det mer felaktig placerad diskussion om "System vs. System" så får vi ta det i en annan tråd.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av 037180:

http://bcove.me/vfsr98m6

Utkastad från in-game och från party händer mig bara på PC versionen av MW2 och Black Ops och GJORDE det på PS3 versionen, tills 1.05 patchen som förbättrade detta - men detta har jag BARA upplevt med just CoD serien och inget annat spel (inkl BC2). Jag kan förstå att du eller någon annan du känner har haft problem, innan dem fixades efter releasen av "insert vafritt spel". Eller ska jag vara tvungen jämföra dem problem som PC versionen av Black Ops och PS3 har/hade? 360 versionen har också problem om än inte i lika stor utsträckning, men fortfarande har problem som existerar på båda plattformarna. Sen så är ju givetvis kommunikation viktigt och det har ju Microsoft varit aktiva inom för att förbättra detta, men inte så mycket bättre då det ÄR bättre ljudkvalité på PS3ans röstchatt (under förutsättningarna man har en vettig mic och konfigurerat systemet korrekt) och detta kan man kontrollera med headsets kompatibla med båda plattformarna därav testa efter bästa förmågan. Sen finns det spel som inte funkar "lika bra" på PS3an som 360, men det är inte systemets fel utan det är utvecklarnas lathet. Visst, Live har ju lite mer innehåll sedan starten men PSN har ju tagit fart och tillägg till alla dem spel som släppts detta året, förra året, förra året igen och kanske året IGEN som finns på Live finns också på PSN (undantag för exklusivitet då Microsoft står bakom finansieringen för utvecklarstudios DLC/Spel utgifter och inte studions egna preferens). Några bra exempel är Dead Rising 2, Gears Of War 1-3, CoD:MW2, Black Ops (map packet kommer "först" till 360), Unreal Tournament 3, Bulletstorm.

Om det hjälper dig veta så har jag 10 i röstchatt och 6 i spelljud på 360n med maxad micvolym ingång och utgång - får fortfarande problem att höra folk där jag får gissa mig fram vad dem säger emellertid. Idag är multiplayern på PS3 så snarlik 360 att bara crossover-voicechat är det enda vettiga argumentet att välja 360 systemet framför PS3, i övrigt är det prioriteringar och personlig preferens.

Utan att få det mer felaktig placerad diskussion om "System vs. System" så får vi ta det i en annan tråd.

Lite intressant läsning för dig kanske?
http://jasonkoblovsky.blogspot.com/2011/01/activision-threate...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Det handlar inte om vilken som är bäst, det handlar om vilka spel man föredrar när man köper xbox 360 eller ps3, visst ps3 är starkare än xbox 360 grafikmässigt men ändå använder inte spelen sig av 480p på ps3 medans xbox 360 använder sig av 720p i spelen. Allt handlar om vilka spel man vill spela!

Nu är du ute o cyklar en aning.. I princip alla spel jag har till ps3 klarar 720P eller 1080i eller 1080P. (visst de första spelen typ motorstorm och resistance 1 klarade bara 480P)
(eller om jag fattat dig fel; spelen skalas ner från 1080P, för de som klarar det, till 480P beroende på vad tv klarar av att visa, samma som på xbox)

OnT: Jobbar på en spelavdelning och har kört båda delar en hel del. Jag var imponerad av Kinect i början men jag tröttnade fort. Kinect _har_ ett visst lagg i sig, men i tex. Joy Ride så märker du ju inte av det så väl.. föräns du är tillbaka i menyerna där det gör sig väl påminnt igen

Move är betydligt bättre än både Wii och Kinect i min mening. Move är läser av dina rörelse riktigt bra, utan något lagg alls.

Visa signatur

me computa be good

Permalänk
Skrivet av Jonas:

Nu är du ute o cyklar en aning.. I princip alla spel jag har till ps3 klarar 720P eller 1080i eller 1080P. (visst de första spelen typ motorstorm och resistance 1 klarade bara 480P)
(eller om jag fattat dig fel; spelen skalas ner från 1080P, för de som klarar det, till 480P beroende på vad tv klarar av att visa, samma som på xbox)

OnT: Jobbar på en spelavdelning och har kört båda delar en hel del. Jag var imponerad av Kinect i början men jag tröttnade fort. Kinect _har_ ett visst lagg i sig, men i tex. Joy Ride så märker du ju inte av det så väl.. föräns du är tillbaka i menyerna där det gör sig väl påminnt igen

Move är betydligt bättre än både Wii och Kinect i min mening. Move är läser av dina rörelse riktigt bra, utan något lagg alls.

Du får nog radera inlägget innan din arbetsgivare ser detta och du får sparken.

Spelens upplösning är oftast 420 och kan skalas upp till önskat värde så som 720/1080.
Att du skalar upp dem till 720/1080 gör inte att spelet på något sätt blir snyggare om spelet inte har mer än native 420.

Här har du en söt liten lista.

50 Cent = 1280x720 (blur filter)
Afro Samurai = 1280x720 (QAA)
Aliens Vs Predator = 1120x630 (custom AA)
Alone in the Dark = 1120x630 (no AA)
Army of Two = 1280x720 (no AA)
Assassin's Creed = 1280x720 (QAA)
Assassin's Creed 2 = 1280x720 (QAA), 960x720 (QAA) -> 1080 mode.
Assassin's Creed 2: Bromance = 1280x720 (QAA)
Avatar = 1280x692 (QAA, black borders)
Backbreaker = 1152x640 (2xAA + blur filter)
Batman: Arkham Asylum = 1280x720 (no AA)
Battle Fantasia = 1280x720 (no AA, toggable blur filter)
Battlefield: Bad Company = 1280x720 (no AA)
Battlefield: Bad Company 2 = 1280x720 (no AA)
Bayonetta = 1280x720 (no AA)
Beijing 2008 = 1024x768 (no AA)
Beowulf = 1280x720 (no AA)
Bionic Commando = 1120x640 (no AA)
Bioshock = 680p (no AA, blur filter pre-patch)
Bioshock 2 = 1280x720 (no AA)
Blacksite: Area 51 = 1280x720 (no AA)
BlazBlue: Calamity Trigger = 1280x720 (QAA background, no AA characters )
Blur = 1280x720 (2xAA + half-pixel, bilinear-filtered edge blur)
Borderlands = 1280x720 (no AA)
Bourne Conspiracy, The (demo) = 1280x720 (no AA)
Brutal Legend = 1152x720 (no AA)
Burnout: Paradise = 1280x720 (2xAA)
Call of Duty 3 (screenshot) ~1088x624 (2xAA)
Call of Duty: Black Ops = 960x544 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: World at War = 1024x600 (2x AA)
Call of Juarez: Bound in Blood = 1152x640 (4x2 custom edge AA)
Cars Mater-National = 1280x720 (QAA), 1920x1080 (QAA)
Castlevania: Lord of Shadow = 1280x720 (no AA)
Chronicles of Riddick: Dark Athena = 1024x720 (QAA)
Command & Conquer: Red Alert 3 = 1280x720 (no AA)
Conan (demo) = 1024x576 (no AA)
Condemned 2 = 1280x720 (no AA)
Conflict: Denied Ops = 1280x720 (no AA) or 960x1080
Dante's Inferno = 1280x720 (no AA)
Dark Sector = 1152x640 (no AA)
Darksiders = 1152x648 (no AA)
Darkness, The (demo) = 1024x576 (no AA)
Dead Rising 2 = 1024x576 (2xAA)
Dead Space = 1280x720 (no AA)
Dead to Rights: Retribution = 1072x603 (2xAA) ?
Def Jam Icon (screenshot) = 1152x648 (no AA)
Demon's Souls = 1280x720 (no AA)
Devil May Cry 4 = 1280x720 (2xAA, temporal)
Dirt = 1280x720 (QAA)
Dirt 2 = 1280x720 (QAA)
Dragon Age: Origins = 1280x720 (AA ?)
Dragonball: Raging Blast 2 = 1280x720 (no AA)
Dynasty Warriors 6 = 1280x720 (no AA)
Elder Scrolls IV: Oblivion = 1280x720 (no AA)
End of Eternity/Resonance of Fate = 1088x720 (2xAA)
End War = 1280x720 (2xAA)
Enslaved = 1280x720 (no AA)
F.E.A.R. = 1280x720 (blur filter)?
F.E.A.R. 2 = 1280x720 (no AA)
F1 2010 = 1280x720 (QAA)
FaceBreaker = 1280x720 (QAA), 960x1080
Fallout 3 = 1280x720 (no AA)
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer = 1280x720 (no AA)
Far Cry 2 = 1274x692 (QAA, black borders)
Fifa 2008 = 1280x720 (no AA)
Fifa 2010 = 1280x720 (QAA)
Fifa 2011 = 1280x720 (QAA)
Fifa Street 3 = 1920x1080 (no AA)
Fight Night Round 4 = 1280x720 (QAA)
Final Fantasy XIII = 1280x720 (2xAA)
Full Auto 2 (demo) = 1920x1080 (4x AA)
Fracture = 1152x648 (no AA)
Ghostbusters = 960x540 (QAA, pre-patch), 1024x576 (2xAA, post-patch)
Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 = 1280x720
G.I. Joe: The Rise of the Cobra = 1280x720 (QAA)
Godfather II = 1200x720 (blur filter)
God of War III = 1280x720 (MLAA)
Golden Axe: Beast Rider = 1280x720 (no AA, blur filter)
Golden Compass = 1280x720 (no AA)
Grand Theft Auto IV = 1152x640 (QAA)
Gran Turismo 5: Prologue = 1080p mode is 1280x1080 (2xAA) in-game while the garage/pit/showrooms are 1920x1080 with no AA. 720p mode is 1280x720 (4xAA)
Gran Turismo 5 = 1280x720 (4xAA), 1280x1080 (QAA), 1280x720 (QAA) in 3D mode
Guitar Hero 3 = 1040x585 (no AA)
Guitar Hero Aerosmith = 1040x585 (no AA)
Guitar Hero World Tour = 1040x585 (no AA)
Guitar Hero 5 = 1024x576 (no AA)
HAWX = 1280x720 (no AA, horizontal blur)
HAWX2 = 1280x720 (2xAA, full screen blur filter)
Haze (demo) = 1024x576 (2xAA)
Heavenly Sword = 1280x720 (4xAA)
Heavy Rain = 1280x720 (2xAA)
IL2 Sturmovik = 1280x720 (QAA)
Incredible Hulk = 1280x720 (no AA), 960x1080 (no AA)
James Bond 007: Blood Stone = 1280x720 (2xAA + blur filter, half pixel, bilinear edge filter)
Jericho (demo) = 996x560 (2x AA)
Juiced 2: Hot Import Nights = 1280x720 (QAA)
Killzone 2 = 1280x720 (QAA)
Kung Fu Panda = 1280x720 (no AA), 960x1080 (no AA)
Lair = 800x1080 (2xAA) - AA buffers are merged to produce 1600x1080 for further scaling
Legend of Spyro: Dawn of the Dragon, The = 1280x720 (no AA)
Legendary = 1280x720 (no AA)
LEGO: Batman = 1280x720 (no AA, slight blur filter)
LEGO: Harry Potter 1-4 = 1280x720 (no AA)
LEGO: Indiana Jones = 1280x720 (no AA), 960x1080 (no AA)
Lord of the Rings: Conquest = 640p (no AA)
Lost Planet = 1280x720 (temporal 2xAA)
Lost Planet 2 = 1280x720 (no AA)
Madden NFL '09 = 1280x720 (no AA)
Mafia 2 = 1280x720 (no AA)
MAG = 1280x720 (2xAA)
Marvel: Ultimate Alliance = 1280x720 & 1920x1080 (no AA)
Marvel: Ultimate Alliance 2 = 1024x576 (2xAA)
Mercenaries 2: World in Flames = 1280x720 (no AA)
Metal Gear Online = 1024x768 (2xAA, temporal)
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot = 1024x768 (2xAA, temporal)
Midnight Club: Los Angeles = 960x720 (QAA)
Mirror's Edge = 1280x720 (no AA)
MK vs DC = 1040x624 (QAA)
MLB08: The Show = 1280x720 (2xAA) - The rendering window is adjustable down to 576p without upscaling to 720p i.e. the frame has black borders
MLB09: The Show = 1280x720 (2xAA) or 1920x1080 (no AA)
Motorstorm = 1280x720 (2xAA)
MX vs ATV: Untamed = 1024x576 (no AA)
MX vs ATV: Reflex = 1280x720 (no AA)
Nail'd = 1152x640 (4x2 custom edge AA)
Naruto Ninja Storm 2 = 1280x720 (no AA)
NBA07 (demo) = 1920x1080 (no AA)
NBA08 (demo) = 1920x1080 (no AA)
NBA Live '08 = 1280x720 (no AA)
NBA Street Home court (screenshot) = 1920x1080 (no AA)
Need For Speed: Hot Pursuit = 1280x720 (2xAA on cars, no AA on environment)
Need For Speed: Pro Street = 1280x720 (QAA)
Need For Speed: Shift = 1280x720 (QAA)
Need For Speed: Undercover = 1280x720 (QAA)
NFL Tour = 1280x720 (no AA, poor framerate)
NHL '09 = 1280x720 (4xAA)
Ninja Gaiden: Sigma = 1280x720 (no AA, has weird scaling to support 1080p)
Ninja Gaiden: Sigma 2 = 1280x718 (dynamic 2xMSAA, black borders)
Operation Flashpoint 2 = 1280x720 (QAA)
Orange Box, The = 1280x720 (QAA or full screen blur...)
Overlord = 1280x720 (no AA)
Overlord II = 1280x720 (no AA)
Pirates des Caraibes (screenshot) = 768x1080 (no AA), 960x720 en mode 720p
Prince of Persia = 1280x720
Prince of Persia: The Forgotten Sands = 1280x720 (2xAA + blur? or quincunx)
Pro Evolution Soccer 2008 = 1280x720 (QAA)
Pro Evolution Soccer 2010 = 1280x720 (2xAA in-game, no AA cut-scenes)
Pro Evolution Soccer 2011 = 1280x720 (no AA)
Prototype = 1120x640 (QAA)
Quake Wars: Enemy Territory = 1280x720 (no AA)
Race Driver: GRID = 1280x720 (2xAA)
Rainbow Six Vegas 2 = 1280x720 (2xAA)
Ratchet & Clank: Tools of Destruction = 960x704 (2xAA, AA samples used to reconstruct 720p)
Ratchet & Clank: A Crank in Time = 960x704 (2xAA, AA samples used to reconstruct 720p)
Red Dead Redemption = 1152x640 (QAA)
Red Faction: Guerrilla = 1280x720 (no AA)
Resident Evil 5 = 1280x720 (dynamic 0-QAA)
Resistance: Fall of Man = 1280x720 (QAA)
Resistance 2 = 1280x720 (QAA)
Ridge Racer 7 (demo) = 1920x1080 (no AA)
Rise of the Argonauts = 1280x720 (no AA)
Rock Band = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Rock Band 2 = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Rock Band: The Beatles = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Rock Band: Green Day = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Ryu Ga Gotoku 3 = 1024x768 (no AA)
Saboteur = 1280x720 (edge detect)
Sacred 2: Fallen Angel = 1280x720 when sub-HD output selected, 1920x1080 for any HD output (no AA)
Saint's Row 2 = 640p (QAA)
SCORE International Baja 1000 = 1280x720 (no AA)
SEGA: All Stars Racing = 1280x720 (2xAA)
SEGA: Rally Revo = 1280x720 (4xAA, alpha blend)
SEGA: Superstars Tennis = 1280x720 (QAA, 30fps)
Silent Hill: Homecoming = 1024x576 (no AA)
Simpsons, The = 1280x720 (no AA)
Singularity = 1280x720 (no AA)
Skate = 1280x720 (no AA)
Skate 3 = possibly 1152x640 (2xAA, super blur filter makes it difficult to determine exact res)
Soldier of Fortune: Payback = 1280x720 (no AA)
Sonic Unleashed = 880x720 (blur filter)
Soul Calibur IV = 1280x720 (no AA), 1280x576 in 1080p mode
Spiderman: Web of Shadows = 1280x720 (no AA)
Spiderman: Shattered Dimensions = 1120x630 (no AA)
Split-Second = 1280x720 (2xAA)
Star Ocean 4: The Last Hope = 1024x720 (2xAA, in field), ~930x512 (2xAA, in battle)
Star Wars: The Force Unleashed = 1280x720 (no AA)
Stormrise = 1280x720 (2xAA)
Street Fighter IV = 1280x720 (no AA), 1120x630 (in up-close character view)
Super Stars V8: Next Challenge = 1280x720 (2xAA)
Super Street Fighter IV = 1280x720 (no AA)
Supercar Challenge = 960x1080 (no AA)
Tekken 6 = 1024x576 (2xMSAA w/o motion blur, no AA w/motion blur)
Terminator: Salvation = 1152x648 (blur filter)
Tiger Woods PGA Tour '09 = 1280x720 (no AA)
Tiger Woods PGA Tour '11 = 1280x720 (no AA)
Tomb Raider: Underworld = 1280x720 (QAA)
Tony Hawk's Project 8 = 1280x720
Tony Hawk's Proving Ground (demo) = 1024x576 (no AA)
Top Spin 3 = 1280x720 (QAA)
Transformers = 960x1080 (no AA)
Transformers: Revenge of the Fallen = 1120x720 (blur filter)
Transformers: War for Cybertron = 1024x600 (no AA)
Tron = 1280x720 (no AA)
Turning Point: Fall of Liberty = 1280x720 (no AA)
Turok = 1280x720 (no AA)
UEFA Euro 2008 = 1280x720 (no AA)
UFC 2009: Undisputed = 1280x720 (no AA in-game, 4xAA cutscenes)
Uncharted: Drake's Fortune = 1280x720 (2xAA)
Uncharted 2 = 1280x720 (2xAA)
Unreal Tournament III = 1280x720 (no AA)
Vanquish = 1024x720 (2xAA)
Viking: Battle for Asgard = 960x720 (2xAA) - AA buffers are merged to a 1920x720 framebuffer, which is then downscaled to 1280x720
Virtua Fighter 5 = 1024x1024 (no AA)
1024x768 en mode 1080p
Virtua Tennis 3 = 1920x1080 (2x AA)
Virtua Tennis 2009 = 1280x720 (QAA)
WWE 08 = ? 640x720 ? (2x AA) - les edges ont l'aparence du 1280x720 mais d'apres certain artefact il semble que ce soit le resultat de la fusion de 2 buffers MSAA 640x720
translation StefanS: "The edges give the impression of being 1280x720p, but because of a certain artifact it seems that it is the result of the fusion of 2 MSAA buffers of resolution 640x720"
WALL E = 1280x720 (no AA)
Wanted = 1120x640 (no AA)
Wheelman = 1280x720 (no AA)
Wolfenstein = 1280x720 (no AA)
World Series Of Poker 2008 = 1920x1080 (2xAA)
X-Men Origins: Wolverine = 1280x720 (no AA)