Geforce GTX 560 Ti på bild

Permalänk
Medlem

Alltså det står något i stilen med att AMD är körda och att den "gröna" armén kommer våldta Meyer genom olika former av penetration...

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Alltså det står något i stilen med att AMD är körda och att den "gröna" armén kommer våldta Meyer genom olika former av penetration...

Haha bra där lätt Att de bara är
Photoshopat

Youtube länken var grym.

Permalänk
Medlem

Det vore kul om Swec tog med lite äldre grafikkort i sina tester. Vi är nog ganska många som sitter på t.ex geforce 8/9 serierna och motsvarande ati och skulle vilja veta hur stor skillnaden egentligen är mot nya kort. Detsamma gäller vid test av processorer där jag gärna skulle se de äldre "sweetspot" modellerna t.ex Q6600 mot de nylanserade.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Offtopic: Du bad om det!

http://www.youtube.com/watch?v=nuq0DvN8PYw

Ontopic: Skalet ser inte lite fult ut, men lite kul att dem får tillbaka namnet Ti.

Håller med. Men plockar man bort plastkåpan blir det riktigt läckert.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Jaaaa! Den är kort,kort,kort! Nu blir det fart i min lilla låda!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ElZoido:

Det vore kul om Swec tog med lite äldre grafikkort i sina tester. Vi är nog ganska många som sitter på t.ex geforce 8/9 serierna och motsvarande ati och skulle vilja veta hur stor skillnaden egentligen är mot nya kort. Detsamma gäller vid test av processorer där jag gärna skulle se de äldre "sweetspot" modellerna t.ex Q6600 mot de nylanserade.

Det här kommer ofta upp, och vi brukar svara lite då och då.

I princip handlar det om två saker, tid och utrustning. Varje större test tar rejält med tid, 1-2h per "konfiguration" samt bilder, text och diagram på det. Av den anledningen kan vi inte ha med oändligt med modeller, speciellt inte då nya drivrutiner gör att gamla resultat snabbt blir ogiltiga (något som alla sidor inte tar hänsyn till). Vi prioriterar nya grafikkort/processorer samt varianter som ligger nära prestandamässigt eller är intressanta på andra sätt.

Den andra punkten är utrustning och lagringsutrymme. Även om vi har en hel del hårdvara på lager rensas den hela tiden ut och ersätts, både när tillverkarna vill ha tillbaka sina grejer och när platsen att lägga prylar på helt enkelt tar slut. Vi planerar att flytta till större lokaler framöver, och då kan vi om allt går som det ska lagra större mängder hårdvara. I nuläget har vi inte äldre saker än Radeon HD 5000-serien/GTX 400 på grafikkortsfronten, men vi hoppas på att kunna spara från "nu och framåt".

Så, sammanfattningsvis.. Vi vet att många vill ha den här typen av resultat, och vi hoppas på att kunna lösa det hela bättre i framtiden. Kanske inte för VARJE test, men i alla fall i form av "roundups" lite då och då.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

MX/Ti/Ultra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det här kommer ofta upp, och vi brukar svara lite då och då.

I princip handlar det om två saker, tid och utrustning. Varje större test tar rejält med tid, 1-2h per "konfiguration" samt bilder, text och diagram på det. Av den anledningen kan vi inte ha med oändligt med modeller, speciellt inte då nya drivrutiner gör att gamla resultat snabbt blir ogiltiga (något som alla sidor inte tar hänsyn till). Vi prioriterar nya grafikkort/processorer samt varianter som ligger nära prestandamässigt eller är intressanta på andra sätt.

Den andra punkten är utrustning och lagringsutrymme. Även om vi har en hel del hårdvara på lager rensas den hela tiden ut och ersätts, både när tillverkarna vill ha tillbaka sina grejer och när platsen att lägga prylar på helt enkelt tar slut. Vi planerar att flytta till större lokaler framöver, och då kan vi om allt går som det ska lagra större mängder hårdvara. I nuläget har vi inte äldre saker än Radeon HD 5000-serien/GTX 400 på grafikkortsfronten, men vi hoppas på att kunna spara från "nu och framåt".

Så, sammanfattningsvis.. Vi vet att många vill ha den här typen av resultat, och vi hoppas på att kunna lösa det hela bättre i framtiden. Kanske inte för VARJE test, men i alla fall i form av "roundups" lite då och då.

Låter ju bra
För det är ju det här som är intressant, man köper ju inte ny hårdvara bara för att köpa nytt!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Hur mycket bättre är detta kortet än mitt Ti 4600 som ligger i källaren?

ti 4600 hade jag med... ett riktigt prisvärt kort på sin tid vill jag minnas!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Det låter kanon det! Jag har full förståelse för att testerna kräver en hel del tid och arbete och dom är mycket uppskattade! Det räcker gott och väl om det petas med i något test ibland bara så man får en fingervisning om hur bra äldre grejer hänger med. Sen räcker det ju också om man testar dom klassiska sweetspotmodellerna för även om man sitter på en annan modell av samma serie så brukar man ha rätt bra koll på hur den förhöll sig till just dom populäraste modellerna i den serien. Nog om det, jag ser fram emot testet av GTX560!

Skrivet av emilakered:

Det här kommer ofta upp, och vi brukar svara lite då och då.

I princip handlar det om två saker, tid och utrustning. Varje större test tar rejält med tid, 1-2h per "konfiguration" samt bilder, text och diagram på det. Av den anledningen kan vi inte ha med oändligt med modeller, speciellt inte då nya drivrutiner gör att gamla resultat snabbt blir ogiltiga (något som alla sidor inte tar hänsyn till). Vi prioriterar nya grafikkort/processorer samt varianter som ligger nära prestandamässigt eller är intressanta på andra sätt.

Den andra punkten är utrustning och lagringsutrymme. Även om vi har en hel del hårdvara på lager rensas den hela tiden ut och ersätts, både när tillverkarna vill ha tillbaka sina grejer och när platsen att lägga prylar på helt enkelt tar slut. Vi planerar att flytta till större lokaler framöver, och då kan vi om allt går som det ska lagra större mängder hårdvara. I nuläget har vi inte äldre saker än Radeon HD 5000-serien/GTX 400 på grafikkortsfronten, men vi hoppas på att kunna spara från "nu och framåt".

Så, sammanfattningsvis.. Vi vet att många vill ha den här typen av resultat, och vi hoppas på att kunna lösa det hela bättre i framtiden. Kanske inte för VARJE test, men i alla fall i form av "roundups" lite då och då.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Håhåjaja. Ja, vi får väl bara hpppas att det blir en värdig efterträdare också.

Skrivet av emilakered:

Det här kommer ofta upp, och vi brukar svara lite då och då.

I princip handlar det om två saker, tid och utrustning. Varje större test tar rejält med tid, 1-2h per "konfiguration" samt bilder, text och diagram på det. Av den anledningen kan vi inte ha med oändligt med modeller, speciellt inte då nya drivrutiner gör att gamla resultat snabbt blir ogiltiga (något som alla sidor inte tar hänsyn till). Vi prioriterar nya grafikkort/processorer samt varianter som ligger nära prestandamässigt eller är intressanta på andra sätt.

Den andra punkten är utrustning och lagringsutrymme. Även om vi har en hel del hårdvara på lager rensas den hela tiden ut och ersätts, både när tillverkarna vill ha tillbaka sina grejer och när platsen att lägga prylar på helt enkelt tar slut. Vi planerar att flytta till större lokaler framöver, och då kan vi om allt går som det ska lagra större mängder hårdvara. I nuläget har vi inte äldre saker än Radeon HD 5000-serien/GTX 400 på grafikkortsfronten, men vi hoppas på att kunna spara från "nu och framåt".

Så, sammanfattningsvis.. Vi vet att många vill ha den här typen av resultat, och vi hoppas på att kunna lösa det hela bättre i framtiden. Kanske inte för VARJE test, men i alla fall i form av "roundups" lite då och då.

Det löser ni ju enkelt med att helt enkelt skaffa fler testriggar
10 testriggar måste ju vara minst 10 gånger snabbare och bättre än 1, eller hur?

Skämt åsido, testen med färre kort mer överskådliga än de gigantiska roundupsen.
Jsg personligen föredrar det nuvarande upplägget, även om jag skulle tycka att det var intressant om ni slängde in en roundup nu och då. Typ när båda lagen kommit med nya kort i de flesta prisklasserna.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

ti 4600 hade jag med... ett riktigt prisvärt kort på sin tid vill jag minnas!

Det var mitt förra kort... byter inte så ofta XD hahaha
Det NYA!.. 7600gt är väll 4 år lr så nu.

Permalänk

Det var mig ett jävla fult kort. Ser ut som Maria och Peter har designat det.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Jag måste få hålla med alla. Är dålig på hur de andra korten ser ut innanför skalet, men det där var ju gräsligt fult! Skulle fan aldrig få träda in i mitt chassi. Vad är det här Ti de snackar om? Någon gammal serie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det här kommer ofta upp, och vi brukar svara lite då och då.

I princip handlar det om två saker, tid och utrustning. Varje större test tar rejält med tid, 1-2h per "konfiguration" samt bilder, text och diagram på det. Av den anledningen kan vi inte ha med oändligt med modeller, speciellt inte då nya drivrutiner gör att gamla resultat snabbt blir ogiltiga (något som alla sidor inte tar hänsyn till). Vi prioriterar nya grafikkort/processorer samt varianter som ligger nära prestandamässigt eller är intressanta på andra sätt.

Den andra punkten är utrustning och lagringsutrymme. Även om vi har en hel del hårdvara på lager rensas den hela tiden ut och ersätts, både när tillverkarna vill ha tillbaka sina grejer och när platsen att lägga prylar på helt enkelt tar slut. Vi planerar att flytta till större lokaler framöver, och då kan vi om allt går som det ska lagra större mängder hårdvara. I nuläget har vi inte äldre saker än Radeon HD 5000-serien/GTX 400 på grafikkortsfronten, men vi hoppas på att kunna spara från "nu och framåt".

Så, sammanfattningsvis.. Vi vet att många vill ha den här typen av resultat, och vi hoppas på att kunna lösa det hela bättre i framtiden. Kanske inte för VARJE test, men i alla fall i form av "roundups" lite då och då.

Kan ni inte ha något liknande som "Vad det bättre förr?" någon stor tråd som kan vara intressant samt nostalgisk där ni tar fram hur datordelarna presenterades under de gångna åren.

För att hålla mig till tråden så väntar jag till gtx560 och hoppas det presterar bättre än gtx460, Har ett datorpaket som ska inköpas när jag blir arton om precis en månad

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Skalet ser väldigt photoshoppat ut. Även synd att dom gjort en vanlig grön tråkig pcb.

Kan vara så att det bara är en tidig version. Retail varianten skulle mycket väl kunna ha en svart eller annan färg.

Edit: Råkade visst svara i fel nyhet. Trodde jag var inne i den med radeon 6990. Fast pcb'n skulle ju kunna bli svart ändå

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Kan ni inte ha något liknande som "Vad det bättre förr?" någon stor tråd som kan vara intressant samt nostalgisk där ni tar fram hur datordelarna presenterades under de gångna åren.

För att hålla mig till tråden så väntar jag till gtx560 och hoppas det presterar bättre än gtx460, Har ett datorpaket som ska inköpas när jag blir arton om precis en månad

OT: Inte för att verka dryg, men han nämnde ju just det att de inte har någon plats. Sen vet jag inte var de skulle få tag på gamla komponenter, OM de nu inte har gjort test för x antal år sedan. Eller om någon vänlig själ skulle vilja donera och/eller låna ut sitt/sina gamla kort

OnT: Den "måste" ju rent utsagt prestera bättre än 460. Det enda jag grubblar på är minnet. Kommer man långt med 1 GB, eller behövs det mer? Jag har ett 9500 GT och det har väl typ 500 mb. Kör lägsta i WoW (inga kommentarer) så jag vill väl inte påstå att jag har någon koll på sånt här. Ni får ursäkta, jag håller på och lär mig hehe.

Permalänk
Skrivet av borgona:

OT: Inte för att verka dryg, men han nämnde ju just det att de inte har någon plats. Sen vet jag inte var de skulle få tag på gamla komponenter, OM de nu inte har gjort test för x antal år sedan. Eller om någon vänlig själ skulle vilja donera och/eller låna ut sitt/sina gamla kort

OnT: Den "måste" ju rent utsagt prestera bättre än 460. Det enda jag grubblar på är minnet. Kommer man långt med 1 GB, eller behövs det mer? Jag har ett 9500 GT och det har väl typ 500 mb. Kör lägsta i WoW (inga kommentarer) så jag vill väl inte påstå att jag har någon koll på sånt här. Ni får ursäkta, jag håller på och lär mig hehe.

1Gb räcker mer än väl om man kör i 1080p eller lägre.
I ditt fall beror det mest på att du har ett gammalt och halvdant grafikkort

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Hjälpsam

Den officiella lanseringen av Geforce GTX 560 Ti äger rum den 25 januari. SweClockers har tester klara på lanseringsdagen.

Vilket klockslag?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Den officiella lanseringen av Geforce GTX 560 Ti äger rum den 25 januari. SweClockers har tester klara på lanseringsdagen.

Vilket klockslag?

Man kan inte annat att gör än att vänta

Permalänk
Hjälpsam

Sweclockers medlemmar sitter och tjatar som ungar gör i baksätet på bilen.

Skall ni publicera testet snart?
Skall ni publicera testet snart?
Skall ni publicera testet snart?
osv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Relik 📜

"Glöm inte kika in på SweClockers 15:00 idag för en rykande färsk recension av Geforce GTX 560 Ti!"

http://www.facebook.com/sweclockers/posts/141656359226753

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

"Glöm inte kika in på SweClockers 15:00 idag för en rykande färsk recension av Geforce GTX 560 Ti!"

http://www.facebook.com/sweclockers/posts/141656359226753

Det ser jag fram emot!

Permalänk
Hjälpsam

Dom jäklarna är hela 3 minuter försenade.
Fel man kom åt testen via nyhetskommentarerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |