Permalänk

Ännu en Sugo SG05B

Har ett tag funderat på att skaffa mig en ITX spel rig och nu äntligen har jag en. Fungerar utmärkt och även lätt att ta med på tex lan eller liknande.

Spec:
Intel i3 540 @ 3.4Ghz
Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III
Silverstone Sugo SG05B Svart Mini-ITX 300W

Spelar förmesta dels Counter Strike Source annars codmw2, BFBC2

Ännu en Sugo SG05B

Permalänk
Medlem

Grymmaste jag sett på länge, så bra grejer i så litet format! 5/5

Permalänk
Skrivet av fleo:

Grymmaste jag sett på länge, så bra grejer i så litet format! 5/5

Tack tack! jo jag tyckte det också därför jag köpte mig en itx spel rig även smidig att ta med! bara att packa ner i sportväskan!

Permalänk
Medlem

Nej det är en vanligt usb 2.0. En usb 3.0 ser ut så här ..

http://www.tomshardware.com/reviews/front-panel-usb-3-connect...

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Skrivet av EddAa:

Nej det är en vanligt usb 2.0. En usb 3.0 ser ut så här ..

http://www.tomshardware.com/reviews/front-panel-usb-3-connect...

Okej tackar!

Permalänk
Medlem

Hur är temperaturerna i det där chassit?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Cpu 34 idle, load 45
gkort 42idle, load 55
hdd 49

Permalänk
Medlem

Avundas er som kan lyckas med att ha en sådan liten burk. Jag hade älskar det men hade aldrig klarat av det, hade blivit så frustrerad.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Avundas er som kan lyckas med att ha en sådan liten burk. Jag hade älskar det men hade aldrig klarat av det, hade blivit så frustrerad.

Håller med dig där. gjorde ett försök till det (det jag har i sign) men hade det bara i 2-3 månader sen nu skickade jag iväg CPU och moderkort idag haha. måste ha ett större chassi så man får plats med grejerna! men absolut är det jävligt smidigt att ha en sån liten skapelse. dock tror jag mitt nya projekt kommer va riktigt awsome!

Liten tease

http://tinypic.com/r/serj3l/7

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Avundas er som kan lyckas med att ha en sådan liten burk. Jag hade älskar det men hade aldrig klarat av det, hade blivit så frustrerad.

Jo tog 2 timmar att sätta ihop allt först va sata power kontakterna ivägen för grafikkortet så fick plocka ner allt och upp igen och jag testade att sätta hårddiskarna åt andra hållet med då går det ikke att stänga locket så fick plocka isär igen och pilla upp sladdarna och sedan fungerade det!

Permalänk
Medlem

Funderade på typ samma rigg men har väntat på nya sandy bridge varianten från gigabyte. Vad tror du/ni är det värt att vänta på eller skall man köra på H55N kortet ?

För och nackdelar med att köra på sandy b vs. H55N?

/Jocke

Permalänk
Skrivet av joakim_s:

Funderade på typ samma rigg men har väntat på nya sandy bridge varianten från gigabyte. Vad tror du/ni är det värt att vänta på eller skall man köra på H55N kortet ?

För och nackdelar med att köra på sandy b vs. H55N?

/Jocke

Jag har ingen erfarenhet av SB men jag tycker att mitt system är GULD! Fungerar klockrent och har aldrig varit nå problem. Även fast jag har medelklass komponenter så flyter det å i alla spel. Jag är sjukt nöjd. Självklart kan man ju trycka på med lite mer. Upp til 8gb dd3 minnen. Får plats med en grafikkorts länge på 9". sätt i en i5a eller en i7a och kabom du har en grym portable speldator!

eller så väntar du tills det kommer ut något ITX kort för 1155. och kör SB

Permalänk
Medlem

Du har helt klart supersystem, jag hade planerat detta:
* Silverstone SUGO SG05 450w
* Sony Optiarc AD-7700S dvd brännare
* Intel Core i5 760 2,8 GHz procesor
* Gigabyte GA-H55N-USB3 moderkort
* Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB minne
* Intel X25-V G2 40GB
* Har 1TB lagringsdisk sedan tidigare
* Grafikkort sedan tidigare
* Windows 7 home premium 64b sv

Men så kom julen och SB löftena... Undrar just om det är värt att vänta 1-2 månader eller om jag skall köra på? Vad vinner man på att vänta på SB och ITX kort från Gigabyte? mer än mer strömsnålt, annat?

/J

Permalänk
Skrivet av joakim_s:

Du har helt klart supersystem, jag hade planerat detta:
* Silverstone SUGO SG05 450w
* Sony Optiarc AD-7700S dvd brännare
* Intel Core i5 760 2,8 GHz procesor
* Gigabyte GA-H55N-USB3 moderkort
* Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB minne
* Intel X25-V G2 40GB
* Har 1TB lagringsdisk sedan tidigare
* Grafikkort sedan tidigare
* Windows 7 home premium 64b sv

Men så kom julen och SB löftena... Undrar just om det är värt att vänta 1-2 månader eller om jag skall köra på? Vad vinner man på att vänta på SB och ITX kort från Gigabyte? mer än mer strömsnålt, annat?

/J

Ser bra ut men du borde ta 80Gb SSD. Windows 7 tar nästan 20Gb. 20Gb kvar till andra program inte mycket. Så du borde ta en 80Gb minst tycker jag.

Jag vet inte, vet inte ens om det kommer att komma ITX till 1155 socketen. Antingen får du hoppas och vänta eller kör du bara på!

HITTAT!!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622557
1155 socket för SB!

Borde satsa högt redan nu tycker jag

Permalänk
Skrivet av anton:

Hur är temperaturerna i det där chassit?

Måste kollat fel eller haft ett dåligt program jag kollat i. Nya temps i burken. Tror det inte är sant ett tag.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/__________________________________________________________________lol.png
Detta är då idle!
Kan det stämma? :S

Permalänk
Skrivet av joakim_s:

Du har helt klart supersystem, jag hade planerat detta:
* Silverstone SUGO SG05 450w
* Sony Optiarc AD-7700S dvd brännare
* Intel Core i5 760 2,8 GHz procesor
* Gigabyte GA-H55N-USB3 moderkort
* Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB minne
* Intel X25-V G2 40GB
* Har 1TB lagringsdisk sedan tidigare
* Grafikkort sedan tidigare
* Windows 7 home premium 64b sv

Men så kom julen och SB löftena... Undrar just om det är värt att vänta 1-2 månader eller om jag skall köra på? Vad vinner man på att vänta på SB och ITX kort från Gigabyte? mer än mer strömsnålt, annat?

/J

Hittade även här att en liknande av det du skrev att du tänkt köpa peakar 250 från uttaget. Så 300 räcker nog med även det du hade tänkt köpa.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=417592

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindholmen:

Måste kollat fel eller haft ett dåligt program jag kollat i. Nya temps i burken. Tror det inte är sant ett tag.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/______________________________...

Detta är då idle!
Kan det stämma? :S

länken funkar inte

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Skrivet av anton:

länken funkar inte

Funkar utmärkt för mig. Testa att trycka på den

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, har någon några idéer och eller erfarenheter av skillnaden mellan SG05B 300w och 450w modellen, är det endast watten som skijler, dvs är PSUn av samma interna dimensioner och/eller mer värme från 450 vs 300?

Tänkte köpa nu, och vill inte ångra mig och tvingas köpa en ny PSU längre fram...

Min plan som jag berättat ovan är att köra på:
* Silverstone SUGO SG05 450w
* Sony Optiarc AD-7700S dvd brännare
* Intel Core i5 760 2,8 GHz procesor
* Gigabyte GA-H55N-USB3 moderkort
* Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB minne
* Intel X25-V G2 40GB (ev större)
* Har 1TB lagringsdisk sedan tidigare
* Grafikkort sedan tidigare (ett Asus HD 4670 1mb som kommer att bytas ut vad det lider)
* Windows 7 home premium 64b sv

Jag tänkte köra.
* office
* Wow
* lite bildredigering mmm

/Jocke

Permalänk
Skrivet av joakim_s:

Tack för svaren, har någon några idéer och eller erfarenheter av skillnaden mellan SG05B 300w och 450w modellen, är det endast watten som skijler, dvs är PSUn av samma interna dimensioner och/eller mer värme från 450 vs 300?

Tänkte köpa nu, och vill inte ångra mig och tvingas köpa en ny PSU längre fram...

Min plan som jag berättat ovan är att köra på:
* Silverstone SUGO SG05 450w
* Sony Optiarc AD-7700S dvd brännare
* Intel Core i5 760 2,8 GHz procesor
* Gigabyte GA-H55N-USB3 moderkort
* Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB minne
* Intel X25-V G2 40GB (ev större)
* Har 1TB lagringsdisk sedan tidigare
* Grafikkort sedan tidigare (ett Asus HD 4670 1mb som kommer att bytas ut vad det lider)
* Windows 7 home premium 64b sv

Jag tänkte köra.
* office
* Wow
* lite bildredigering mmm

/Jocke

Bara watten!