Permalänk
Medlem

Asus G73 ~ Sandy Bridge?

Har en fråga till er kunnande!

Har tänkt handla mig Asus spelmaskin G73 "Asus G73JW-TZ130V i7-740QM 6GB"
Eller är det värt dom extra slantarna på Asus "nya" g73:a med Sandy Bridge processorn?
"ASUS G73SW-TZ134V - Core i7-2630QM / 8GB"

Datorn kommer väl egentligen endast vara till spel, då min nuvarande duger gott som slit-och-släng maskin!
skillnaden är ~1500:- och en veckas väntetid, det är väntetiden som är värst
Jag vill ha en dator som klarar av kommande spel någorlunda bra framöver, kanske ska man kolla på någon helt annan bärbar?

tacksam för tips och idéer!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Last:

Har en fråga till er kunnande!

Har tänkt handla mig Asus spelmaskin G73 "Asus G73JW-TZ130V i7-740QM 6GB"
Eller är det värt dom extra slantarna på Asus "nya" g73:a med Sandy Bridge processorn?
"ASUS G73SW-TZ134V - Core i7-2630QM / 8GB"

Datorn kommer väl egentligen endast vara till spel, då min nuvarande duger gott som slit-och-släng maskin!
skillnaden är ~1500:- och en veckas väntetid, det är väntetiden som är värst
Jag vill ha en dator som klarar av kommande spel någorlunda bra framöver, kanske ska man kolla på någon helt annan bärbar?

tacksam för tips och idéer!

egentligen inte.... eftersom dem har samma grafikkort så är det inte värt extra pengen

Permalänk
Medlem

Upp till dig, men när jag skulle köpa min första speldator så köpte jag en laptop. Det ångrar jag lite.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

jag hade satsat på de nya för du får en svalare prolle o de e alltid nice. sb e ju 32nm o I7 e ju 45nm. sen e de väll bara frågan om dom skall få rätt på alla drivisarna så kommer nog prestandarn öka änumera.

e ingen expert men de e min logiska slutsats:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Laptop blir det, finns inte plats till en stationär (enligt hon som jag delar lägenheten med)

Tänkte likadant när jag köpte min Dell för några år sedan, "ska spela spel osv.." nu står man där igen...
Det är nog en stationär jag egentligen ska ha... men men..
Kanske är värt att vänta då, så att man har den nyare processorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

jag hade satsat på de nya för du får en svalare prolle o de e alltid nice. sb e ju 32nm o I7 e ju 45nm. sen e de väll bara frågan om dom skall få rätt på alla drivisarna så kommer nog prestandarn öka änumera.

e ingen expert men de e min logiska slutsats:P

Processorer använder sig inte utav drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Var också sugen på den där faktiskt.. I7 740, 6gb ram o full hd skärm för 12990:- trevligt pris ändå.. bara 1500kr mer än i5 utan full hd o 4gb

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoH:

Processorer använder sig inte utav drivrutiner.

kanske inte så sett men bios mm. o grafikdelen i de måste ju ha någon form av programvara väl som tolkar o styr den eller nått e ingen expert o förklara gärna om jag e ute o cyklar

minns dual core optermizern till amd

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT