Permalänk
Medlem

Ny bärbar dator

Tjena!

Jag hade tänkt att införskaffa en ny bärbar dator men vet inte riktigt vilken som egentligen är mest prisvärd och hållbar i längden. Jag har en budget på 10 000:-

Några anser att jag bör köpa en macbook p.ga hållbarheten och effektiveten i operativsystemet, dock anser jag att datorns prestanda inte duger för mig. Det jag ska använda datorn till är att kolla på film samt spela vissa spel ex. World of warcraft. En macbook av den senaste modellen klarar av wow dock på lägsta grafik och du bör sätta in 2 nya ram-minnen för att spelet ska flyta på bra.

En annan tanke jag haft var att köpa en alienware, dock vet jag inte så mycket om just det datormärket exempelvis ifall det är bra kvalitet och liknande, vill inte sitta med en dator som princip är paj och ner sölad efter ett år utan något som håller några år åtminstonde!

Kom gärna med olika förslag på modeller och olika typ av prestanda kan redan nu säga att jag inte är i behov av någon större hårddisk då jag har stationär dator med de filer som kräver stor plats.

/Tack på förhand!.

Permalänk

En populär modell är ju MSI GX660-266NE, den har 4GB ram och kan uppgraderas till 8GB=2x4GB. Den är ca 400 kr över din budget. Länken är bästa pris enligt www.prisjakt.nu

http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core...

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Inaktiv

So sagt rekomenderar Gx 660 då jag har den själv!!

Permalänk
Medlem

Kör på GX660 som andra rekommenderat redan!

Ali3nPredator: Haha, sitter du verkligen med 2 G73: or?

Permalänk
Medlem

Alternativt G53JW, Personligen tycker jag det är värt 900kr extra för vad extra du får med G53an jämfört med Gx660

http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=G53JW-SZ154...

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Vad är msi för något märke? är det ett känt märke som är att rekomendera?, vill somsagt inte ha någon dålig dator som ex acer eller hp som inte brukar vara särskilt hållbara. Har nån haft en sådan tidigare?

Permalänk
Medlem

Kollade själv runt på lite forum och liknanade ang den datorn som du rekomenderade MasteraCe, dock kom jag fram till efter några trådar att Msi'n har både bättre processor och samma grafikkort, dock har asusen större skärm som jag inte hade planerat att införskaffa för att den blir för stor ifall man ska använda till att plugga eller liknande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fesal003:

Kollade själv runt på lite forum och liknanade ang den datorn som du rekomenderade MasteraCe, dock kom jag fram till efter några trådar att Msi'n har både bättre processor och samma grafikkort, dock har asusen större skärm som jag inte hade planerat att införskaffa för att den blir för stor ifall man ska använda till att plugga eller liknande.

Ja Msin är först ett bra märke och sen får du mycket för pengarna!

Permalänk

Ja MSIn är mycket prisvärd och är bland dom bästa märken tillsammans med Asus, Dell, Sony.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, det kommer bli msi datorn!

uppskattar att ni tar er tid och hjälper till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesal003:

Kollade själv runt på lite forum och liknanade ang den datorn som du rekomenderade MasteraCe, dock kom jag fram till efter några trådar att Msi'n har både bättre processor och samma grafikkort, dock har asusen större skärm som jag inte hade planerat att införskaffa för att den blir för stor ifall man ska använda till att plugga eller liknande.

MSI'n har exakt samma processor, samt samma skärmstorlek så vet inte vad du pratar om

Du kanske har kollat på G73an .. Den jag länkat är G53 (15,6")

ASUS är känd för sin kvalitét kolla bara här -> http://www.electronista.com/articles/09/11/17/reliability.stu...

MSI finns inte med det testet men antar att det är för att MSI är rätt nya på laptopmarknaden ändå

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Såg att dom sänkt G53an till 10495 nu också!! .. KÖP säger jag bara.. för samma pris är det inget att tveka på!

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=G53JW-SZ154V

Fördelar mot MSI
+ Asus är känd för sin kvalitét
+ Tystare (kraftfullare kylning)
+ Hybrid SSD hårddisk
+ Bakgrundsbelyst tangentbord
+ Snyggare (ifall enligt mig och dom flesta)

För att nämna några och med det rabatterade priset skiljer det bara 100kr mellan datorerna.. + att Alina har fri frakt på denna dator.. så det skiljer i stort sett ingenting mellan datorerna i pris

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Så det är alltså en SSD hårddisk i asus datorn?

Permalänk
Medlem

Det är en SSD-hybrid. Sitter om jag inte minns fel 4 GB flash i en vanlig HDD.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

msi:n är nu köpt och jag är inget annat än nöjd!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fesal003:

msi:n är nu köpt och jag är inget annat än nöjd!

Roligt roligt... Ännu en Med Msi...