Permalänk

Frakta på bästa sätt

Hej!
Jag har planer på att skicka ett chassi. Killen som ska köpa det snackade om 150 spänn. När jag kollar det blir det runt 300, det är ju en viss skillnad. Någon som har någon koll på vad det brukar kosta?
Väger strax under 10kg, är 60x40x70 på ett ungefär. Blir inte klok på postens tabeller och schenker verkar inte ta emot så stora paket.
Så om någon har en aning, skulle lite hjälp vara uppskattat!

Permalänk
Medlem

Skicka det med bussgods istället? ~180kr för <10kg, om jag inte minns fel. Mått ovesäntligt.

Permalänk

Kollade på det nyss, 268 skulle det kosta. Känns fortfarande så långt bort från 150.

Permalänk
Medlem

Fråga "killen som snackade" då? Att skicka 10kg från x till x för 150kr känns väldigt avlägset för mig iaf.
Bussgods skickar iaf spårbara paket oavsett mått eller distans, det är bara vikten på paketet som spelar någon roll.
Tag du med dig chassiet till en bussgodsterminal & berätta var & hur emballerat du vill skicka det,
så får du bättre & aktuellare priser på det av personalen där. Posten är i vilket fall som helst svindyra att skicka med.

Permalänk
Medlem

Finns en liten kalkylator du kan använda för att räkna ut priset på Bussgods hemsida. Har aldrig själv använt det, men priserna verkar vara bra.

Permalänk

Kolla med DHL, valfri servicepoint

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"