Permalänk
Medlem

Why so Eyefinity?

Här är ett par bilder på mitt rum.

Huvud Datorn
CPU: Intel i7 920 D0
MB: Asus p6t Deluxe V2
RAM: Corsair Dominator 1600mhz 3x2gb
GFX: XFX HD5850 BE
Nättagg: Corsair Hx 750w
Chassi CM Storm Scout
HDD: Hitachi HDP725050GLA360 500gig
CPU KYLARE: CM V8

3x Sasmung Syncmaster 2494HS
2x Packard Bell 1tb
Belkin n52te
Logitech g15
Steelseries MMO Gaming Mouse Cataclysm Edition
Steelseries qck fnatic edition
Plantronics Gamecom 377

Chassit har fått rutan utbytt och cd läsaren har fått luckan "stealthad"
Jim Raynor dogtagen från SC2 CE hänger fint på sidan.

Ljud

Förstärkare: Yamaha A-520
Högtalare: 2x JWS HPL 200

Tv hörnan

Tv: Philips 42" PFL5405H/12
Wiin är moddad med ett wiikey fusion
Xbox "Xenon" omoddat

Mediadatorn
CPU: Athlon x2 6000+
MB: Gigabyte GA-MA770-UD3
RAM: Corsair 2x2 gig
GFX: Nvidia 9600GT
Nätagg: Fsp 400w
Chassi: CM Centurion
HDD: Hitachi HDP725050GLA360 500gig
CPU KYLARE: AC Freezer Pro rev.2

Microsoft Wireless Mus/tbord

Frankenstein datorerna

Barebone.
CPU: Intel Pentium 4
MB: Biostar Ideq P4TBA Socket 478
RAM: 512mb random
GFX: Nvidia 7600gt
Nätagg: Enhance ENP-2220E
Chassi: Ideq 200
HDD: Seagate 160gig IDE

Dell tbord
Microsoft 1.1 mus

Meklådan
CPU: Intel Pentium 4
MB: Dell
RAM: 256MB Dell
GFX: Nvidia 5600GT
Nätagg: Dell
Chassi: Gammal skruvlåda
HDD: 2x Samsung 160gig IDE

Fujitsu Siemens tbord
Steelseries MMO Gaming Mouse

Dessa två ska användas till folding, den ena är en halvkonfigurerad linux server den andra är nästan fit for folding så att säga.

Annat smått och gott
Ipod 8gig First gen
Dell Axim v50
Sony Ericsson Satio
TI 84+
2st Mint condition oöppnade WoW:TBC CE
WoW: Wotlk CE
WoW: Cataclsym CE
SC2 CE

Why so Eyefinity?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Ladda hem Ultramon så får du windows saken där nere på alla skärmar, och fixa en bakgrundbild som täcker alla skärmar

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Fina bakrundsbilder.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem

har funderat på att skaffa mig tre skärmar, får man fråga hur du har kopplat dom, hur många grafikkort du har och vilka grafikkort?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Entusiast

Blir småtungt med ett 5850 i tyngre spel va? Jag investerade ganska så fort i ett till 5850 till min eyefinity-rigg

Permalänk
Medlem

Läskigt bra kabeldragning, och väldigt lite krimskrams runt om i rummet. Gillas starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Ladda hem Ultramon så får du windows saken där nere på alla skärmar, och fixa en bakgrundbild som täcker alla skärmar

Använder displayfusion och valt bort det alternativet då jag inte gillar det. Använde länge 1 5760x1080 bild men det är svåra att få tag i och jag byter bilder ofta.

Skrivet av Rymdroffe:

Fina bakrundsbilder.

Tack

Skrivet av morxy49:

har funderat på att skaffa mig tre skärmar, får man fråga hur du har kopplat dom, hur många grafikkort du har och vilka grafikkort?

1st displayport adapter till mitt 5850 och sedan bara kopplat in 1 dvi i varje port.

Skrivet av Zpnk:

Blir småtungt med ett 5850 i tyngre spel va? Jag investerade ganska så fort i ett till 5850 till min eyefinity-rigg

Metro 2033 gillade det inte. Enda spelet jag behövt lira med en skärm, kör kortet i 950/1225 när det behövs.

Skrivet av Lambi:

Läskigt bra kabeldragning, och väldigt lite krimskrams runt om i rummet. Gillas starkt.

Tack, gillar varken kablar eller krimskrams

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mini-ryttge:

Använder displayfusion och valt bort det alternativet då jag inte gillar det. Använde länge 1 5760x1080 bild men det är svåra att få tag i och jag byter bilder ofta.

Du kan få ett par wallpapers av mig, har en 20-25 st iaf

Skrivet av mini-ryttge:

Metro 2033 gillade det inte. Enda spelet jag behövt lira med en skärm, kör kortet i 950/1225 när det behövs.

Ändå svårt att se att Mafia II, Crysis, Black Ops, Bad Company 2 m.m. ska flyta så där kanonbra. Men men, har man bara 1 kort så får man väl köra så gott det går. Ska inte sitta här och klanka ner på en eyefinity-vän

Permalänk
Medlem

Måste det stå frankenstien? Borde vara Frankenstiens monster!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ändå svårt att se att Mafia II, Crysis, Black Ops, Bad Company 2 m.m. ska flyta så där kanonbra. Men men, har man bara 1 kort så får man väl köra så gott det går. Ska inte sitta här och klanka ner på en eyefinity-vän

Mafia II flöt faktiskt på bra, Crysis/BC2 spelade jag igenom ett par ggr långt innan jag fick dessa 3 skärmar, BO lirar jag bara på WII(lolwat).

Skrivet av Goo5e:

Måste det stå frankenstien? Borde vara Frankenstiens monster!

Det enda monstruösa med den datorn är hur långsamt den faktiskt foldar, lyckades installera win xp lite och få igång foldandet och över natten tog 85/250 (ca 10h)

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Vad heter det bordet du har som databord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lezer:

Vad heter det bordet du har som databord?

Ingen anning, köpte 4 sådana på IKEA en gång i tiden, står inga namn eller dyl på dem.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Ingen anning, köpte 4 sådana på IKEA en gång i tiden, står inga namn eller dyl på dem.

Synd gillade dom som fan Mins du ungefär vad dom kostade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lezer:

Synd gillade dom som fan Mins du ungefär vad dom kostade?

Har en polare som tycker precis som du, vi har letat och letat efter dessa bord men tyvärr inte hittat dem igen, 1000 kr skulle jag kunna tänka mig. Det var längesedan vi köpte dessa 7-8 år sedan.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Riktigt nice rum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Riktigt nice rum.

tackar

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Avstängd

oj till och med sladdarna i taket sitter lika och rakt "i sverige!"

Permalänk
Medlem

Snygg dragning i Scoutcaset! Med tanke på det är så svårt! Rent och fint och en fyndig titel! Värt en klockren 5a!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Snygg dragning i Scoutcaset! Med tanke på det är så svårt! Rent och fint och en fyndig titel! Värt en klockren 5a!

Du! Det är fan inte svårt att dra kablar i det chassiet Man måste bara ha lite finess Kolla mitt galleri, där kan du se hur lätt det kan vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Du! Det är fan inte svårt att dra kablar i det chassiet Man måste bara ha lite finess Kolla mitt galleri, där kan du se hur lätt det kan vara

Skulle hälpa en kompis med det över skype, "Tobblish" heter han här. Han är en barndomskompis och han hade minsann inte lätt ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Skulle hälpa en kompis med det över skype, "Tobblish" heter han här. Han är en barndomskompis och han hade minsann inte lätt ^^

Han kanske inte har någon finess som oss?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Snygg dragning i Scoutcaset! Med tanke på det är så svårt! Rent och fint och en fyndig titel! Värt en klockren 5a!

Tackar, jo det har krävt en och annan timme åt att fundera på hur de dras bäst, fortfarande besviken på att jag inte tagit mig tid och beställa en 8pin förlägnare bara.

Skrivet av Goo5e:

Du! Det är fan inte svårt att dra kablar i det chassiet Man måste bara ha lite finess Kolla mitt galleri, där kan du se hur lätt det kan vara

Helt klar det värsta chassit jag dragit i i 1000kr klassen, inga riktiga hål för kabeldragning och allmänt trångt, för att inte tala om att dem vikit bak det sista på moderkortsplåten så att utrymmet mellan den och sidan bara är några mm där.

Skrivet av BlackDistortioN:

Skulle hälpa en kompis med det över skype, "Tobblish" heter han här. Han är en barndomskompis och han hade minsann inte lätt ^^

Nej, det är knivigt speciellt när man inte ser chassit framför sig.

Skrivet av imortalse:

oj till och med sladdarna i taket sitter lika och rakt "i sverige!"

De vart dragna så sedan huset byggdes, satt alltid och lekte att det var "släden" Anakin skywalker åkte i när jag var mindre: P

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Helt klar det värsta chassit jag dragit i i 1000kr klassen, inga riktiga hål för kabeldragning och allmänt trångt, för att inte tala om att dem vikit bak det sista på moderkortsplåten så att utrymmet mellan den och sidan bara är några mm där.

Sant, men om du provar att dra 8pinnen genom CPU hålet, så borde det problemet vara löst. Lite jobbigt att sätta i moderkortet sedan bara. Sen angåeende 24 pins, dra upp den bakom hdd buren, så borde det fixa sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Sant, men om du provar att dra 8pinnen genom CPU hålet, så borde det problemet vara löst. Lite jobbigt att sätta i moderkortet sedan bara. Sen angåeende 24 pins, dra upp den bakom hdd buren, så borde det fixa sig!

24pinnarn sitter redan så och 8pinnarn är för kort.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

24pinnarn sitter redan så och 8pinnarn är för kort.

Nu ljuger du lite. Har ett likadant nättagg som dig, och det går prima!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Nu ljuger du lite. Har ett likadant nättagg som dig, och det går prima!

Vi försökte dra den i hålet längst upp där chassikablarna går, saknades 7cm typ

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Vi försökte dra den i hålet längst upp där chassikablarna går, saknades 7cm typ

fel hål. Det hålet som är utsågat vid CPUn, så det går upp bakom moderkortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

fel hål. Det hålet som är utsågat vid CPUn, så det går upp bakom moderkortet!

Jag förstod det.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Jag förstod det.

Då borde det ju inte vara något problem? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Då borde det ju inte vara något problem? ^^

Förklarade mer varför jag sa att den ar för kort^^

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA