Permalänk
Medlem

Spellaptop 10 000-12 000 kr

Försökt leta runt på forumet men hittade inga bra trådar/gamla trådar

så om någon vänlig själv skulle kunna tipsa om en bra spellaptop skulle det vara ytterst uppskattat!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AcolYte:

Försökt leta runt på forumet men hittade inga bra trådar/gamla trådar

så om någon vänlig själv skulle kunna tipsa om en bra spellaptop skulle det vara ytterst uppskattat!

Lätt Msi
http://www.webhallen.com/hardvara/116807-msi_gx660-266ne-core...

Permalänk
Medlem

Upp till dig, men jag köpte en laptop för spel förrut. Det ångrar jag och jag kommer nog inte göra om det.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

det här är till min kompis som har skilda föräldrar, han har en bra stationär men orkar inte längre förflytta den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Upp till dig, men jag köpte en laptop för spel förrut. Det ångrar jag och jag kommer nog inte göra om det.

vad köpte du för nån? jag har en spel laptop som jag köpte för 1 månads sen, ångrar det inte ett dugg, kan köra de flesta spelen på högsta grafik och det flyter på, la 10k på den, riktigt värt,

Skrivet av AcolYte:

Försökt leta runt på forumet men hittade inga bra trådar/gamla trådar

så om någon vänlig själv skulle kunna tipsa om en bra spellaptop skulle det vara ytterst uppskattat!

den msin som nån länkade där uppe skulle jag ha köpt, riktigt prisvärd dator!

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Medlem

Letar också efter en dator i den prisklassen, dock är den där gammal bra idag, någon som vet när bättre ati kort kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theiaod:

vad köpte du för nån? jag har en spel laptop som jag köpte för 1 månads sen, ångrar det inte ett dugg, kan köra de flesta spelen på högsta grafik och det flyter på, la 10k på den, riktigt värt

Ja köpte en som kosta 8k, den va lite nersatt om jag minns rätt. Och det var för 2-3 år sedan. När jag köpte den kunde jag köra nya spel men nu duger den nästan inte till ett ända nytt spel. Så då måste jag köpa en ny dator.
Så man behöver köpa ny dator ganska ofta, Det blir dyrt i längden.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jezpur:

Ja köpte en som kosta 8k, den va lite nersatt om jag minns rätt. Och det var för 2-3 år sedan. När jag köpte den kunde jag köra nya spel men nu duger den nästan inte till ett ända nytt spel. Så då måste jag köpa en ny dator.
Så man behöver köpa ny dator ganska ofta, Det blir dyrt i längden.

Vad förväntad du dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Vad förväntad du dig?

Ja jo, du har en poäng där. Man kan nog inte förvänta sig att datorn ska klara sig så bra länge men jag peronligen skulle inte köpa en bärbar dator för spel igen.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Hittade inga trådar? Majoriteten av alla trådar här handlar om g53jw vs gx660 som är laptops i just den prisklass du letar efter.