Permalänk
Medlem

Hur lång tid!?

Tjenare clockers! = D

Kom på tankarna att införskaffa en ny laptop som klara av spel som SC2 med relativt höga grafikinställningar, men som även klarar kommande spel såsom Diablo3 och GW2 på åtminstone mediuminställningar.

Innan jag började kika runt satte jag en budget gräns på maximalt 7000, insåg snabbt att det kan ha varit i klenaste laget. Sedan såg jag Asus G53 och blev alldeles kär. Den är som ni kanske alla vet en bra bit över budget, och jag har lovat mig själv att inte impulsköpa grejjer som jag egentligen inte behöver.

Men nu är det ju så att jag kan leva med det jag har en stund till. maximalt ett halvår framåt. Min fråga är därför, hur lång tid kommer det att ta innan G53:an eller någonting med bättre/likvärdig prestanda hamnar i prisklassen 7-8k??

Har förhoppningar om att det pga nya GPU/CPUer skulle kunna vara relevant att vänta några månader men det kan ju förstås bara vara önsketänk. xD

MVH.
Maisey

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maisey:

Tjenare clockers! = D

Kom på tankarna att införskaffa en ny laptop som klara av spel som SC2 med relativt höga grafikinställningar, men som även klarar kommande spel såsom Diablo3 och GW2 på åtminstone mediuminställningar.

Innan jag började kika runt satte jag en budget gräns på maximalt 7000, insåg snabbt att det kan ha varit i klenaste laget. Sedan såg jag Asus G53 och blev alldeles kär. Den är som ni kanske alla vet en bra bit över budget, och jag har lovat mig själv att inte impulsköpa grejjer som jag egentligen inte behöver.

Men nu är det ju så att jag kan leva med det jag har en stund till. maximalt ett halvår framåt. Min fråga är därför, hur lång tid kommer det att ta innan G53:an eller någonting med bättre/likvärdig prestanda hamnar i prisklassen 7-8k??

Har förhoppningar om att det pga nya GPU/CPUer skulle kunna vara relevant att vänta några månader men det kan ju förstås bara vara önsketänk. xD

MVH.
Maisey

Innan G53/73 kommer ner i 7-8 tusen så har dem slutat sälja dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Innan G53/73 kommer ner i 7-8 tusen så har dem slutat sälja dem...

Aj då :/

Jaja, man kan inte få allt här i livet. Men kommer motsvarande prestanda hypotetiskt sett kunna sjunka till de priserna inom de närmsta sex månaderna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maisey:

Aj då :/

Jaja, man kan inte få allt här i livet. Men kommer motsvarande prestanda hypotetiskt sett kunna sjunka till de priserna inom de närmsta sex månaderna?

Nej... 9 tusen kanske... Men sådan Hårdvara är ju fortfarande top klass...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maisey:

Aj då :/

Jaja, man kan inte få allt här i livet. Men kommer motsvarande prestanda hypotetiskt sett kunna sjunka till de priserna inom de närmsta sex månaderna?

10495:- på Alina just nu inkl frakt.. Men det kanske du redan sett (G53an)

Edit: länk http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=qs&T2=G53JW-SZ154V

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

10495:- på Alina just nu inkl frakt.. Men det kanske du redan sett (G53an)

Edit: länk http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=qs&T2=G53JW-SZ154V

Mjo, har haft ögonen på den ^^. Ok, men då vet jag vad som gäller i alla fall. Kanske är lika bra att man slår till nu trots allt. Försöker hitta något som är så hållbart som möjligt men jag antar att den lär hålla i några år framöver.

Tack för svar!

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50