Permalänk
Medlem

Bright Blue

Mitt datorbygge som alltid är under utveckling har nu följande komponenter!

* Corsair obsidian 800

* Corsair hx 1000 nätagg

* Corsair ddr3 1600 6gb

* Corsair ssd 80gb force som systemdisk

* Asus rampage 2 extreme

* Core i7 920 (körs i 3.8 ghz)

* 3 st xfx Gtx 260 xt (kör 2sli och dedikerar det tredje till phys x)

* Wd black disk att köra spel på

* Wd green disk för lagring

* Kylning består av 4 st Scythe gentle typhoon fläktar och fyra st noctua fläktar (inclusive prolle fläkte nh-u12 p)

* Belysning 2st kall kathod och ett gäng dioder

Har säkert glömt nåt men kommer att uppdatera med tiden! Hoppas ni gillar min Burk !

Bright Blue

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.

Permalänk
Medlem

ska du göra ett galleri tycker jag att du får anstränga dig lite mer, ta ut burken ifrån där den står och fotta lite inuti utan sidoplåten på och så.

Permalänk
Medlem

Jepp! jag vet att fotona är under all kritik men det skall fixas jag lovar:)

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.

Permalänk
Avstängd

4p. inget speciellt men snyggt bygge. Brinner inte grafikkorten upp :D?

Permalänk
Medlem

Grafikkorten brinner ej upp var nervös för det i uppstarten men inga problem alls! Tack för de 4p!

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.

Permalänk
Medlem

Såg bra ut, gillade dock inte fläktkontrollen.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Nice (Y)

Permalänk
Medlem

Stör du dig inte på fläktkontrollens flimmrande LED:ar? Och sen all extra text? Har en likadan själv och skrapade försiktigt bort den vita texten utan problem, och för att ta bort flimmret från LED:arna så drog jag bort rpm signalstiftet och lödde sedan en kabel till jord på kortet. Kan lägga upp bilder om du vill. 4p

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300

Permalänk
Medlem

Jo, har tänkt att riva den o lacka mattsvart! Jag kollar gärna hur du har lödat om den! Ser fram emot bilder!

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.

Permalänk

du tjänar mkt mer prestanda på att köra 3X sli!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Fix på flimmrande LED:ar

Här kommer lite anvisningar och bilder på hur du skall göra (observera att jag inte brytt mig hur det ser ut för det kommer ändå inte synas)

Första är bild på hur jag skrapat bort färg för att göra den betydligt snyggare (klaga inte på mina fläkthål)

Alla signalstift (oftast den gula kabeln eller vita i detta fall) är bort dragna och sedan har jag bryggat dem och kopplat till jord. Varför detta fungerar är för att fläktar med signal kortsluter till jord och positiv varannan och därför kan man räkna rpm på fläktarna. Även därför LED:arna flimrar. Går säkert att göra snyggare men detdär var väldigt enkelt och har bryggningskabeln kopplad till - på fan 5.

Det viktiga är att du drar ur stiften(först får bort allt lödtenn och sedan värmer medans du drar ut med tång) Annars kommer du att kortsluta.

Hoppas det går bra och att min beskrivning inte är allt för konstig Är det nått så är de bara att fråga, men kom ihåg att "Citera" mitt inlägg så ser jag lättare dina replys, var bara en tur att jag såg att du skrivit

//Pexx

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300

Permalänk
Medlem

Tack för de klockrena bilderna!! Nästa gång jag river datorn så skall jag följa dina anv
ska nog ge mig på att lacka f-kontrollern svart för att den skall smälta in i chassit bättre!

Ha det gött B

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pexx:

Här kommer lite anvisningar och bilder på hur du skall göra (observera att jag inte brytt mig hur det ser ut för det kommer ändå inte synas)

http://i668.photobucket.com/albums/vv44/Pexi92/100_1331.jpg

Första är bild på hur jag skrapat bort färg för att göra den betydligt snyggare (klaga inte på mina fläkthål)

http://i668.photobucket.com/albums/vv44/Pexi92/100_1329.jpg

Alla signalstift (oftast den gula kabeln eller vita i detta fall) är bort dragna och sedan har jag bryggat dem och kopplat till jord. Varför detta fungerar är för att fläktar med signal kortsluter till jord och positiv varannan och därför kan man räkna rpm på fläktarna. Även därför LED:arna flimrar. Går säkert att göra snyggare men detdär var väldigt enkelt och har bryggningskabeln kopplad till - på fan 5.

http://i668.photobucket.com/albums/vv44/Pexi92/100_1332.jpg

Det viktiga är att du drar ur stiften(först får bort allt lödtenn och sedan värmer medans du drar ut med tång) Annars kommer du att kortsluta.

Hoppas det går bra och att min beskrivning inte är allt för konstig Är det nått så är de bara att fråga, men kom ihåg att "Citera" mitt inlägg så ser jag lättare dina replys, var bara en tur att jag såg att du skrivit

//Pexx

Tack för de klockrena bilderna!! Nästa gång jag river datorn så skall jag följa dina anv
ska nog ge mig på att lacka f-kontrollern svart för att den skall smälta in i chassit bättre!

Ha det gött B

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bebben79:

Tack för de klockrena bilderna!! Nästa gång jag river datorn så skall jag följa dina anv
ska nog ge mig på att lacka f-kontrollern svart för att den skall smälta in i chassit bättre!

Ha det gött B

Det var så lite

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300