Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Snygg färgmatchning överallt.

Tyckte mer det var blått, ljusblått, orange, rött, vitt och svart men men.. Tycker inte riktigt blått/orange passar inte med Nuclear-tema men chassi-sidan var snygg iaf

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Tyckte mer det var blått, ljusblått, orange, rött, vitt och svart men men.. Tycker inte riktigt blått/orange passar inte med Nuclear-tema men chassi-sidan var snygg iaf

Visst kan man säkert färgmatcha ännu mer, men känns som att det kan bli svårt att få allt i samma nyanser. Men det är ju ändå bra mycket bättre än folk i största allmänhet som inte bryr sig om färgerna, typ mig, har många olika färger på kablarna, fläktar och dioder i min dator.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Färgerna var ju riktigt hardcore!
Btw i Nuclear Winter använde du mdpc-x sleeving va? Hur känns djungelapas sleeving jämfört med mdpc-x? Samt krymper heatshrinken tillräckligt?

Permalänk
Medlem

Härligt att nån gör något eget för en gångs skull:)
5p

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

jag gillar't ^^ fast, hade föredragit annan färg på expantionsplåtarna. Men men ^^ 4p

Permalänk
Medlem

Är jag den ända som tänker på:

Porsche 917 Gulf

& Ford GT40 Gulf

Trevligt bygge!

Permalänk

Tack alla
För många för att citera ^^

Ser att många påpekar just nätagget. Kan säga att det hade sett "ännu värre" ut osminkat

Skrivet av LightBlizz:

Färgerna var ju riktigt hardcore!
Btw i Nuclear Winter använde du mdpc-x sleeving va? Hur känns djungelapas sleeving jämfört med mdpc-x? Samt krymper heatshrinken tillräckligt?

Det stämmer bra det. Personligen så tycker jag de ligger i samma klass. Visst, djungelapas har lite blankare finish men det är inget som stör. Det som skiljer mest i min mening är kvalitén på krympslangen. MDPC-X's är lite tunnare och den är lite smidigare att jobba med. Men Djungelapas krymper då helt klart tillräckligt mycket, dock känns färgerna lite off jämfört med sleeven.

Skrivet av CoZalon:

Tyckte mer det var blått, ljusblått, orange, rött, vitt och svart men men.. Tycker inte riktigt blått/orange passar inte med Nuclear-tema men chassi-sidan var snygg iaf

Vet inte var du ser rött nånstans, skulle vara de orangea utan ljus

Tanken var inte att det skulle vara ett genomgående "Nuclear" tema utan sidoplåten var ju redan slaktad sen tidigare, och jag ville ha ett färgtema på insidan, fläktar + kylflänsar blev sleeve

Skrivet av freddechr:

Fan vad snyggt! Du skulle mixat s-ata kablarna också, en svart och en orangne

Svart sleeve mot svart plåt kan bli rätt trist Sen hade inte djungelapa orange sata sleeve när jag beställde. Hade lite blå kvar sen Nuclear Winter.
Sen är det så att jag bara har en Sata kabel, den andra du ser är kabeln från fläktkontrollern. En strippad Fanmate2 i en pci plåt från en trasig Fractal Design kontroller.

Skrivet av Asheileon:

Trevligt och färggrant, gillas starkt kul med handmålning och till och med lite "highlight"

Kul att nån uppskattar mina gamla Warhammer-målar-skillz

Skrivet av hirsch:

Nej, du e inte ensam Alltid gillat den lackningen på bilarna.
En Gulftown prolle så har man ju ett projekt med färgtema å allt

MVH

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Snyggt !

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Tack alla
För många för att citera ^^

Ser att många påpekar just nätagget. Kan säga att det hade sett "ännu värre" ut osminkat

Det stämmer bra det. Personligen så tycker jag de ligger i samma klass. Visst, djungelapas har lite blankare finish men det är inget som stör. Det som skiljer mest i min mening är kvalitén på krympslangen. MDPC-X's är lite tunnare och den är lite smidigare att jobba med. Men Djungelapas krymper då helt klart tillräckligt mycket, dock känns färgerna lite off jämfört med sleeven.

Vet inte var du ser rött nånstans, skulle vara de orangea utan ljus

Tanken var inte att det skulle vara ett genomgående "Nuclear" tema utan sidoplåten var ju redan slaktad sen tidigare, och jag ville ha ett färgtema på insidan, fläktar + kylflänsar blev sleeve

Svart sleeve mot svart plåt kan bli rätt trist Sen hade inte djungelapa orange sata sleeve när jag beställde. Hade lite blå kvar sen Nuclear Winter.
Sen är det så att jag bara har en Sata kabel, den andra du ser är kabeln från fläktkontrollern. En strippad Fanmate2 i en pci plåt från en trasig Fractal Design kontroller.

Kul att nån uppskattar mina gamla Warhammer-målar-skillz

Nej, du e inte ensam Alltid gillat den lackningen på bilarna.
En Gulftown prolle så har man ju ett projekt med färgtema å allt

MVH

//BG

Menade en BLÅ och orange

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Inaktiv

byt ut fönstret mot uv orange plexi och fixa några 10 cm uv rör, annars toppen bygge! 5/5!

Permalänk
Skrivet av Mc99:

Tack

Skrivet av freddechr:

Menade en BLÅ och orange

Då förstår jag. Men som sagt, är bara en Satakabel och den var färdigsleevad från Nuclear Witner sen jag tog bort optiska enheten.

Skrivet av stridarn:

byt ut fönstret mot uv orange plexi och fixa några 10 cm uv rör, annars toppen bygge! 5/5!

Som jag skrev i galleriet så var inte detta nåt projekt som jag planerat lägga nå direkta pengar i. Så att byta ut plexit är inte aktuellt. Men tack för tipsen och betyget!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

riktigt najs bra jobbat

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Medlem

Fan, klassisk dator bara men vilket upplägg! Det är som en tallrik med potatis och fläskfilé & bea sås. Men Potatisen är perfekt kokt, filén mör och smälter i munnen och såsen toppar av allt i en virvel av perfektion.

Jag menar: Läcker finish.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Fy fan va bra! Man känner sig ju som världens amatör angående datorbyggande när du skriver att du inte lagt ner speciellt mkt tid på detta projekt, haha!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Skrivet av hallonsaft:

riktigt najs bra jobbat

Tack

Skrivet av sj6:

Fan, klassisk dator bara men vilket upplägg! Det är som en tallrik med potatis och fläskfilé & bea sås. Men Potatisen är perfekt kokt, filén mör och smälter i munnen och såsen toppar av allt i en virvel av perfektion.

Jag menar: Läcker finish.

Oj, sicken liknelse
Tack!

Skrivet av DanneBern:

Fy fan va bra! Man känner sig ju som världens amatör angående datorbyggande när du skriver att du inte lagt ner speciellt mkt tid på detta projekt, haha!

Hehe, inte riktigt så jag menade, men iaf. Har bara inte lagt ner så mycket som man kunnat göra
Men det behövs inte så jättemycket för att det ska bli någorlunda bra

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av hirsch:

asså wtf!

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallonsaft:

asså wtf!

???

Permalänk
Medlem

haha, du får 4p av mig mest för att vi har likadana moderkort!

Edit: Glömde ett ord xD

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker färgkombinationen är riktigt grym, blev skitinspirerad att göra liknande själv!

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk

Har beställt likadana färger:D

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Snyggt! 5p

Skrivet av Tanner:

Spännande färgkombo, snyggt

Tack

Skrivet av Finess:

Måste säga att jag tycker färgkombinationen är riktigt grym, blev skitinspirerad att göra liknande själv!

Skrivet av 1337manne:

Har beställt likadana färger:D

Sålänge det kommer upp gallerier så

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

snyggt jobbat! men vart köpte du fläktarna till det sista chassit? dom gråa med orange fläkt

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy