Permalänk

Inlines för motion!

Hej allesammans! Är på jakt efter några inlines för motion, tänkte åka lite längre sträckor så därför bör dom vara sköna och bra kullager så dom rullar bra. Vad kan ni rekommendera? Lite tidigt ute ännu på säsongen får hoppas de börjar torka upp snart så de blir barmark. Är grymt taggad! Har åkt en hel del vanliga skridskor förr, i sport i många år.

Kom med tips. Har tittat på K2 Mach 100 bland annat, är lite åt de hållet jag vill ha. Den sortens. Vad säger ni? Har ni några förslag?

Mvh

Permalänk
Medlem

kolla efter Salomon, ett märke jag gillar. dom kan ha nått du gillar möjligen. kullager ska vara abec 3 elr högre för o få bra rull.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Salomon eller K2 eller vilket fabrikat man nu väljer beror nog mer på vad man har för fötter. När jag köpte mina kom jag fram till att K2 generellt passade mig bättre än de andra jag testade.

För "långfärd" är det även bra om man har hyfsat stora och mjuka hjul och långa "blad", antingen 4 hjul som sitter lite glesare eller 5 som sitter något tätare. Nackdelen med längre blad är ju dock att de blir svårare att manövrera åxå, så det gäller ju att hitta en bra balans däremellan.

Nu är jag på inget sätt nån guru på inlines, men det känns väl som att K2 Mach 100 skulle kunna vara en bra kompromiss för långfärd/allmän åkning. För ren långfärdsåkning är nog "Radical" bättre.