Duke Nukem Forever Officiellt datum satt nu

Permalänk
Medlem

Duke Nukem Forever Officiellt datum satt nu

Nu kommer spelet vi alla väntat på, 3:e Maj i usa och 6:e maj resten i världen.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/21/exclusi...

Duke Nukem Forever has been in development for a little while. To give you a sense of just how much time has passed since it was first announced, Gran Turismo--a series known for its punctuality--saw releases 1-5 hit shelves in the intervening years. Skepticism turned to actual anticipation last September, when Gearbox unveiled Duke Nukem Forever in playable form at PAX. OK, so the game was really, really, real. A lingering question remained, however: When would we be able to finally take this thing home and play it?

As it turns out, we now know when that's happening.

"Somehow the guys at Game Informer magazine discovered Duke Nukem Forever's launch date before I did," joked Randy Pitchford, president of Gearbox Software and executive producer of Duke Nukem Forever. "But I cannot imagine any better video game news source team than Game Informer to reveal the moment of truth for the most inconceivable, incorrigible and inspiring turn around story in the history of the video game industry – the coming of Duke Nukem Forever on May 3, 2011."

“The moment fans all over the world have been waiting for is almost here,” says Christoph Hartmann, president of 2K. “May 3, 2011 marks Duke’s return as he unleashes his brash and brutally honest wit on the world. His return is going to be epic and one that will make video gaming history!”

Permalänk

låter ju riktigt fint, men jag tror det först när jag har spelet i handen, eftersom det är just Duke Nukem Forever

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har väntat på detta spelet sedan 1996. Då var jag 13 år gammal och vi spelade Duke Nukem 3D hela tiden. Multiplayer, CO-OP you name it!
Har säkert klarat spelet 25 gånger. Speed runs hela faderullan. Fyfan om detta är sant.. är nu nästan 28 och känner mig som ett barn som väntar på tomten!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Sötast

Jag gillade de 3 sista sekunderna i klippet "Yeah but after 12 ***** years it should be!"

Permalänk
Medlem

haha kolla trailern på fz.se coolt som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av sc0pe:

Jag har väntat på detta spelet sedan 1996. Då var jag 13 år gammal och vi spelade Duke Nukem 3D hela tiden. Multiplayer, CO-OP you name it!
Har säkert klarat spelet 25 gånger. Speed runs hela faderullan. Fyfan om detta är sant.. är nu nästan 28 och känner mig som ett barn som väntar på tomten!

Kommer i håg när jag och kompisen lirade mot varandra med 9600baud modem, fick ringa varandra och koppla upp. Så fort föräldrarna lyfte luren så bröts allt

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Vill minnas att det inte är första gången dom är helt säkra på att spelet släpps?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick mail från First Access Club idag på eftermiddagen, så spelet kommer släppas då. Äntligen!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Detta kom som en chock , världens mest försenade spel ? Är det nån som har lite mer information?

Vem är ansvarig för hela projektet, vilket företag står för realease osv?

Permalänk
Medlem

Det är Gearbox software som tog over där 3drealms slutade och spelet var ju enligt nöten broussard 99% färdigt eller nåt så det var inte så mycket för dom förutom att slutföra det osv och slutligen släppa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darker:

Detta kom som en chock , världens mest försenade spel ? Är det nån som har lite mer information?

Vem är ansvarig för hela projektet, vilket företag står för realease osv?

"Despite the discontinuation of internal game development at 3D Realms, development of the game did not cease entirely. Nine ex-employees including key personnel like Allen Blum, continued game development throughout 2009 from their homes. These employees would later become Triptych Games, an independent studio that is currently housed in the same building as Gearbox and is collaborating with them on the project.

After ceasing internal game development, 3D Realms approached noted game developers Gearbox Software and asked them if they were interested in helping Triptych Games polish the nearly finished PC version and port it to the consoles. Gearbox CEO Randy Pitchford, who had worked on an expansion to Duke Nukem 3D and very briefly on Forever before he left to found Gearbox, felt that "Duke can't die" and decided that he was going to help "in Duke’s time of need". He started providing funding for the game and contacted 2K Games' president to persuade his company that Gearbox and Triptych can complete the development of the game and get it released on all platforms in time. Piranha Games was contracted to build the multiplayer of the game and help with the console ports."

http://en.wikipedia.org/wiki/Duke_Nukem_Forever

Så man kan säga att de viktigaste personerna har DNF i sina händer.

Trailern ser helt sjukt bra ut, Duke precis som han ska vara!

Fy fan man kan knappt tro att om ca 3månader kmr man sitta och spela DNF.
Är helt över exalterad, kmr grina av glädje när det dimper ner i brevlådan!

Permalänk
Medlem

Men frågan är ju. Flipp eller flopp?

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Always bet on duke!

Även om det får dåliga reviews så kmr nog fansen gilla det, så jag tror ju helt klart på flipp iaf.

Permalänk
Medlem

bara duke är med så är det lungt!

jaha då blir det en inne sittar vår då haha, får skaffa en mörkläggnings gardin!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Trailern var i alla fall kanonbra! Hoppas nu att Duke inte sviker oss!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Vill minnas att det inte är första gången dom är helt säkra på att spelet släpps?

Det är inte längre samma folk som släpper spelet, det blev uppköpt efter konkurensen av andra tillverkare. Så det kommer nog nästan garanterat att komma på det satta datumet. Frågan är bara om dom ställer lika höga krav på spelet eller om dom bara vill tjäna pengar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Kommer i håg när jag och kompisen lirade mot varandra med 9600baud modem, fick ringa varandra och koppla upp. Så fort föräldrarna lyfte luren så bröts allt

JAPP! Sen fick man 28.8 modem och då jävlar gick det fort!

Blir spelet hälften så bra som Duke Nukem 3D är det bra nog för mig.

All I want is some ass kicking, all out of gum, in your face ugly mother fucking action!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk

Helt sjukt att det äntligen kommer ut.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none