Permalänk
Medlem

Fable 3 PC

Någon som har info om relesedatum?

AMDs nya crossfireprofiler säger:
New profiles added to this release:
- Dva Mira 2 (Two Worlds 2) DX10 version: Improves CrossFire performance
- Global Agenda: Improves CrossFire performance
- RIFT: Improve CrossFire performance
- Fable III – resolves negative CrossFire scaling

Det enda ja hitta va 30/3 från amazon.
http://www.amazon.com/Fable-III-Pc

Det verkar ganska skummt av amd att optimera för ett spel som släpps om två månader redan nu, särskilt med tanke på att de inte cf profilerna brukar släppas efter spelets release.

Permalänk
Medlem

Mars är allt jag fått fram, längtar !!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointss:

Det verkar ganska skummt av amd att optimera för ett spel som släpps om två månader redan nu, särskilt med tanke på att de inte cf profilerna brukar släppas efter spelets release.

Kan ju vara så att dom utvecklar spelet med AMD kort.

(Vild Gissning)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Kan ju vara så att dom utvecklar spelet med AMD kort.

(Vild Gissning)

Jo möjligt men man kan ju alltid drömma om att det släpps tidigare men utveckling med amd skulle inte heller vara helt fel.

Permalänk
Medlem

Meh... kan de inte släppa Fable 2 till PC först? Älskade ettan till min xbox, men jag tänker ju inte köpa en 360 för att lira fable 2

Permalänk
Medlem

Diggade ettan enormt när det kom ut. Blev riktigt sur när 2an kom till xbox och utom räckhåll för mig, som tur var kunde jag spela ett år senare hos min polare. Kommer helt klart köpa 3an!

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Meh... kan de inte släppa Fable 2 till PC först? Älskade ettan till min xbox, men jag tänker ju inte köpa en 360 för att lira fable 2

Fable 2 kommer inte släppas till pc

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Synd bara att man lirat fable 3 för ett bra tag sen på xbox 360. Är det väldigt fin grafik i pc verren så kommer jag nog kanske ändå att köpa det. Men annars låter jag bli

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Fable 2 kommer inte släppas till pc

Jo det kommer det visst. Releasedatum är satt till 2011-05-17 och fz.se skrev senast för två dagar sedan om att det är bekräftat och att det släpps i sverige runt den 20e maj.

Jag längtar riktigt mycket måste jag säga. Jag var en av dom som satt fast i WOW-träsket och förlorade ett normalt liv på grund av det. Det var riktigt kul, men jag var tvungen att lägga av på grund av att det förstörde mitt övriga liv.

Fable älskar jag eftersom det på något sätt liknar WOW fast utan pressen att behöva levla upp för att hinna med resten av vännerna. Man spelar när man har tid helt enkelt och slipper göra det online.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jo det kommer det visst. Releasedatum är satt till 2011-05-17 och fz.se skrev senast för två dagar sedan om att det är bekräftat och att det släpps i sverige runt den 20e maj.

Du menar kanske Fable III? Hittar ingenting om 2:an som säger att det skulle släppas. Snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Du menar kanske Fable III? Hittar ingenting om 2:an som säger att det skulle släppas. Snarare tvärtom.

Självklart! Jag var så insnöad på 3an så jag läste det som 3an trots att det stod 2an
I vilket fall som helst så ska det bli kul att få lira 3an framöver.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Jo det kommer det visst. Releasedatum är satt till 2011-05-17 och fz.se skrev senast för två dagar sedan om att det är bekräftat och att det släpps i sverige runt den 20e maj.

Jag längtar riktigt mycket måste jag säga. Jag var en av dom som satt fast i WOW-träsket och förlorade ett normalt liv på grund av det. Det var riktigt kul, men jag var tvungen att lägga av på grund av att det förstörde mitt övriga liv.

Fable älskar jag eftersom det på något sätt liknar WOW fast utan pressen att behöva levla upp för att hinna med resten av vännerna. Man spelar när man har tid helt enkelt och slipper göra det online.

Ja nu ja, men titta datumet jag skrev det! Då skulle dom inte släppa det till PC.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |