Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunlopzu:

Funkar fjärren till högtalarna med ?

Tummen up !

Jajjamen, det gör den Nästa steg är att fixa så man kan styra datorn med fjärren!

Skrivet av iguanodon:

Men nu har ju inte ormarna någon stans att bo

Dom har ett helt ormbo under bordet

Skrivet av Eduardo:

Snyggt och cleant blev det, men sitter inte TVn onödigt högt upp eller brukar du stå upp när du använder den?

Bilderna är väldigt missvisande, TVn sitter kanske 1,5 meter upp. Fast sen ligger jag och kollar på tvn i sängen så bara skönt att den sitter en bit upp så man slipper böja huvudet.

Skrivet av Qn1f3:

Är inne på samma spår, det enda som stör mig litet är din ghettolösning på kablarna vid listen. Antingen kabelkanal eller list med inbyggd sådan.

I övrigt har du lyckats väl med enkla medel och briljanta lösningar. Trevligt galleri att vila ögonen på!

Tack för inlägget! Jag får nog ta och investera i ett par lister

Skrivet av syntaxVI:

Hej,

Hur gör ni när ni slänger upp tven i väggen och inte kopplar in en elkabel och eventuellt en hdmi kabel. Kabeln blir helt enkelt osynlig. Jag ser inte att det kommer ner någon kabel ifrån tven. Jag har exempelvis gömt mina kablar med hjälp av en lister, men det ser jag inte här. Gör man hål i väggen och tappetserar om? Är förvirrad.

Jag har två hål i väggen, ett vid tvn och en precis vid bordet.

Det bästa du kan göra är att dra två hål i väggen och sedan en slang av hårdare material så kan du hissa upp och ner kablar bäst du vill i slangen sen. Kan dock vara riktigt jobbigt beroende på hur mycket isolering väggen har.

Skrivet av Axelander23:

Ge oss nightshot =3

Har lagt upp en bild får ursäkta bildkvaliten dock.

Skrivet av cAWPer:

Riktigt snyggt! 5 poäng för ett bra arbete

Stort tack!

Permalänk
Medlem

maskeringstejpen var ingen höjdare, köp några billiga lister istället. kostar inget

Permalänk

Snyggt byggt! Har själv funderat på något liknande när jag nu ska måla om och snygga till sovrummet, tänker sno idéen med att dra kablar genom väggen.

Visa signatur

Corsair 650D | Asus Z87-A ATX
Intel i7 4770K | Corsair H80i
Sapphire Radeon R9 290X 4GB TRI-X OC
4GB Kingston + 8GB Corsair Vengeance DDR3 | Corsair Force 3 120GB SSD
Samsung 500GB HDD 7200 RPM + 2TB WD HDD 5400 RPM

Permalänk

Riktigt nice!

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk

dragit kablarna i väggen?

snyggt 5p

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv

Riktigt snyggt!
högsta betyg för dig!

Permalänk
Medlem

verkligen en positiv förändring, köp lister från bauhaus eller liknande att dölja kablarna ännu snyggare

typ något sådant här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

maskeringstejpen var ingen höjdare, köp några billiga lister istället. kostar inget

Får ta och göra det!

Skrivet av thefuture:

Snyggt byggt! Har själv funderat på något liknande när jag nu ska måla om och snygga till sovrummet, tänker sno idéen med att dra kablar genom väggen.

Gör det! Mörka tapeter bakom tvn rekommenderas.

Skrivet av haxxelhoff:

dragit kablarna i väggen?

snyggt 5p

Absolut, ett hål vid tvn och sen ett hål lite längre ner där kablarna ska sitta.

Skrivet av xXMickeXx:

Riktigt snyggt!
högsta betyg för dig!

Skrivet av Mobled:

verkligen en positiv förändring, köp lister från bauhaus eller liknande att dölja kablarna ännu snyggare

typ något sådant här

http://www.bygghemma.se/productimages/a071506/177714/1/0x0/ka...

Tack för tipset!

Ska fortsätta "renoveringen" av rummet nästa löning, just nu är det bara bensinpengar kvar på kontot, hehe.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Undrar var du har gjort av satelliterna bara...

Permalänk
Medlem

Uppfinningsrikt! 4p:D

Permalänk
Medlem

Jävla snyggt må jag lov att säga, du har gjort ett kanon jobb där

Permalänk
Avstängd

smart det där med kablarna,snygg bänk/hylla

Permalänk
Medlem

Snyggt, stilrent och inte för mycket Bra jobb, 5p från mig ^^

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exterm:

Snyggt, stilrent och inte för mycket Bra jobb, 5p från mig ^^

Precis som jag vill ha det Tack!

Skrivet av imortalse:

smart det där med kablarna,snygg bänk/hylla

Tacktack!

Skrivet av douka:

Jävla snyggt må jag lov att säga, du har gjort ett kanon jobb där

Med lite motivation, hammare, virke och lite våld så är allt möjligt Stort tack!

Skrivet av flipstah:

Uppfinningsrikt! 4p:D

Tack!

Skrivet av Frasse92:

Snyggt! Undrar var du har gjort av satelliterna bara...

Satelliterna? Kanske är trött men vad menar du? Hehe..

Permalänk
Medlem

snyggt! bara foto tapet som saknas nu

Permalänk
Avstängd

Snyggt allt tycker jag!:) Du får 4,5 TV-hörnor av 5 möjliga (just för att kabelkanal saknades) men annars cleant bygge.^^ Sist men inte minst snygg träskiva!:)

Dock undrar jag om alla nätagg går att ta bort (t.e.x. om man vill byta) eller har du satt fast dem permanent?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ser mig själv lite grann i detta galleri.. HATA kablar 5p!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Snyggt allt tycker jag!:) Du får 4,5 TV-hörnor av 5 möjliga (just för att kabelkanal saknades) men annars cleant bygge.^^ Sist men inte minst snygg träskiva!:)

Dock undrar jag om alla nätagg går att ta bort (t.e.x. om man vill byta) eller har du satt fast dem permanent?:)

Fixade faktiskt kabelkanal/lister i helgen.

Nätagg? Xboxets nätagg eller menar du min "korganordning"? Båda är löstagbara hursomhelst, hehe!

Skrivet av lp0l:

Ser mig själv lite grann i detta galleri.. HATA kablar 5p!

Eller hur, haha! Med åren så bygger man upp någon slags fobi/allergi för dom, jag tål bara inte kablar! Haha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stn1337:

Är kanonnöjd såhär i efterhand, man förstår inte hur man kunde ha det som det såg ut tidigare!

Inga problem, precis som du säger så är TVn ikopplad till datorn hela tiden och det är också min "standard-skärm". Så jag ligger i sängen med trådlöst tbord och mus, men efter några månader så känner jag att det börjar bli lite påfrestande för ryggen så jag ska fixa en till skärm + tbord/mus vid den gamla "datorhörnan" så man kan sitta där och sen kolla på film vid TVn. Gamla datorhörnan fungerar numera som förråd dock, haha.

http://img444.imageshack.us/img444/1569/imag0010o.jpg

Men det får fixas nästa löning! :- )

okej, jo haha kan förstå det :O.. .ja lycka till då

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144532:

okej, jo haha kan förstå det :O.. .ja lycka till då

Har fixat iordning datorhörnan nu med

http://www.sweclockers.com/galleri/6706-projekt-datorhornan

Skärmen hämtar jag ut imorgon och då jag fit for gaming igen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stn1337:

Fixade faktiskt kabelkanal/lister i helgen.

Nätagg? Xboxets nätagg eller menar du min "korganordning"? Båda är löstagbara hursomhelst, hehe!

(...).

Jo det var "korganordningen" jag tänkte på.^^ Smidigt att du tänkte på och ha dom löstagbara.:) Kan nu inte bli annat än 5 TV-hörnor av 5 möjliga!:D^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Fan vad clean! måla om väggen för guse skull!

Visa signatur

Stationär 1Haf 912+ | Gigabyte Gtx 560 Ti | Intel I5 3570k 3.4 ghz | Antec Kühler 620| ASRock z77 pro4 | Corsair 8 gb Vengeance 1600MHz | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Bärbar Macbook Pro, i5 dual core | Integrerat AMD | 4 gb ram