Permalänk
Medlem

Spellaptop 15000-17000

Tja

Någon som kan hjälpa mig med sökandet efter en laptop för 15-17k?
Kommer ha datorn som enda dator (då jag sticker till kina för att plugga) och vill kunna spela starcraft2 laggfritt, kommer använda photoshop, dreamweaver, spel, sen mindre krävande saker.

Vill köpa en dator i sverige innan jag åker för jag vill ha svenskt tangentbord.

tack till er som tar er tid att hjälpa mig.

// Anders

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ararura:

Tja

Någon som kan hjälpa mig med sökandet efter en laptop för 15-17k?
Kommer ha datorn som enda dator (då jag sticker till kina för att plugga) och vill kunna spela starcraft2 laggfritt, kommer använda photoshop, dreamweaver, spel, sen mindre krävande saker.

Vill köpa en dator i sverige innan jag åker för jag vill ha svenskt tangentbord.

tack till er som tar er tid att hjälpa mig.

// Anders

Köp en Msi gx660 eller Asus g53 för 10 tusen istället... Inte stor skillnad i spel prestanda...

Permalänk
Medlem

Glömde säga att jag vill ha en 17" dator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ararura:

Glömde säga att jag vill ha en 17" dator

Asus g73 då.

Permalänk
Medlem

Ska du ha 17-tum så är det egentligen bara Asus G73 som gäller.

Finns 3 val: med i5 dual core, i7 quad core och sb quad core.

Priser därefter. Eftersom alla modeller har samma grafikkort är spelprestandaskillnaden väldigt liten i de flesta spelen. Prisvärdast är ju i5-modellen som går för 11000 på Alina. Sen är det väl 13000+ för i7 och 16000+ för sb.

Största nackdelen med i5-modellen är att det inte är fullHD-skärm, utan 1600x900. Båda quad core modellerna har fullHD.

Ska du tvunget ha fullHD så är nog i7-modellen klart prisvärdast.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

hade tagit denna
http://www.webhallen.com/hardvara/127613-asus_g73sw-tz134v-co...

ända skillnaden är att du har 1 hårddisk istället för 2... och 500gb (varav 4gb ssd) är inte mig värt 3000kr

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen, ser ut att bli en asus G73, någon som har koll på batteritiden? och vad kostar extra batteri?

Permalänk
Medlem

Norrby89, den dyrare G73 modellen har även en FullHD 120Hz panel till skillnad från webhallens maskin..

//fragile

Permalänk
Medlem

3d-glasögon med aktiv slutare har den dyrare på komplett också
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617891#extra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sandy bridge i den dyrare.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Är sandy bridge cpu mkt bättre? såpass att det blir värt att beställa och vänta på att den ska komma till lager etc?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ararura:

Är sandy bridge cpu mkt bättre? såpass att det blir värt att beställa och vänta på att den ska komma till lager etc?

Inte värt... Eftersom Gpun är samma så är prestandan inte en jätte skillnad!

Permalänk
Medlem