Permalänk
Medlem

HJÄLP MED H70!

Tjenare!
Jag ska beställa en H70. Mitt chassit är cooler master 430. Det är ett litet chassi så jag oroar mig för att det inte på plats.

SKA HA PUSH AND PULL

KOLLA FÖRSTA KOMMENTAREN DENNA TRÅD LIGGER FEL FÖRLÅT!

Tror ni att den får plats?
Ni kan kolla min bygglogg eller bygglogg och bygglogg min "datorlogg".

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-konstruktioner/978030-bygglogg-prodject-leo-aka-modex/

Permalänk
Medlem

fast denna tråd bör väll ändå ligga under "Kylning och överklockning av processorer?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enax:

fast denna tråd bör väll ändå ligga under "Kylning och överklockning av processorer?

hur ändar man det då?

Permalänk

Har du ens provat montera den?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Den ser väl ut att få plats, du har ju massor med utrymme ovanför USBportar etc.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Avstängd

http://img535.imageshack.us/i/pict1031c.jpg/ får det plats i mitt lilla p180 mini bör det nte va problem för dej

Permalänk
Medlem
Skrivet av RymdSegel:

Har du ens provat montera den?

har inte köpt den

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

http://img535.imageshack.us/i/pict1031c.jpg/ får det plats i mitt lilla p180 mini bör det nte va problem för dej

haha. Full proppat. Är den bra då? Är den högljud?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modex:

haha. Full proppat. Är den bra då? Är den högljud?

lite men är bara byta fläktar så blir det nog bra eller om man har en fläktkontroller. pumpen är tyst

Permalänk

Tumstock, måttband, linjal, allt där du får fram korrekta mått är din vän, finns dimensioner för h70, räkna lite på längd/volym för sladd så borde du ha ditt svar. Är näst intill omöjligt för oss ( inte helt ) att se vad du har för utrymme att spela på. Men jag har en h50 som är 25mm mindre på radiatorn och det borde inte vara något problem i din 430 baserat på vad jag kan se!

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Tumstock, måttband, linjal, allt där du får fram korrekta mått är din vän, finns dimensioner för h70, räkna lite på längd/volym för sladd så borde du ha ditt svar. Är näst intill omöjligt för oss ( inte helt ) att se vad du har för utrymme att spela på. Men jag har en h50 som är 25mm mindre på radiatorn och det borde inte vara något problem i din 430 baserat på vad jag kan se!

A tack så mycket hade faktiskt inte det i hövvet ens hahah tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Du får det att låta som att kylaren ligger hemma hos dig, men eftersom du inte bara prövar så antar jag att så inte är fallet!

iaf, kylblocket samt radden är mindre än föregångaren H50, och visst 430 är litet men med lite vilja så ska det nog inte vara ett problem. Ska du prompt köra PnP så kan du ju alltid sätta den bakre fläkten på utsidan av chassit för att spara lite plats. Finns ju även slim-fläktar att tillgå

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Du får det att låta som att kylaren ligger hemma hos dig, men eftersom du inte bara prövar så antar jag att så inte är fallet!

iaf, kylblocket samt radden är mindre än föregångaren H50, och visst 430 är litet men med lite vilja så ska det nog inte vara ett problem. Ska du prompt köra PnP så kan du ju alltid sätta den bakre fläkten på utsidan av chassit för att spara lite plats. Finns ju även slim-fläktar att tillgå

Nej nej. Jag ska beställa snart. Mätte att om jag kör push and pull så kommer det gå ut 110 mm men det kan man leva med. Är radden något längre än en 120 mm fläkt eller är dom lika stora bara djupare?
A sätta en utpå kanske inte är så snyggt men det är ju datorn som ska må bra

Permalänk
Medlem

Ska man koppla in pumpen i cpu fan ? gör det något om man kör in en fläkt i sys_fan uttaget?

Permalänk

Inte cpu fan, det står i manualen om jag minns rätt.
Den ger inte alltid 12v

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RymdSegel:

Inte cpu fan, det står i manualen om jag minns rätt.
Den ger inte alltid 12v

beror på hur man ställer in det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modex:

Nej nej. Jag ska beställa snart. Mätte att om jag kör push and pull så kommer det gå ut 110 mm men det kan man leva med. Är radden något längre än en 120 mm fläkt eller är dom lika stora bara djupare?
A sätta en utpå kanske inte är så snyggt men det är ju datorn som ska må bra

11 cm? var? Förstår inte vad och hur du har mätt!

Kylaren mäter ca 1.5/2cm i djup, två st 120mm-fläktar mäter ca 4-5cm vilket ger totalt 7cm.

Det jag menade var dock att du sätter push-fläkten samt kylaren på insidan, samt pull-fläkten på utsidan, så sparar du en 2cm på insdan!

Kylaren har förövrigt samma mått på bredden men är en 2-4cm högre än en 120mm-fläkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

11 cm? var? Förstår inte vad och hur du har mätt!

Kylaren mäter ca 1.5/2cm i djup, två st 120mm-fläktar mäter ca 4-5cm vilket ger totalt 7cm.

Det jag menade var dock att du sätter push-fläkten samt kylaren på insidan, samt pull-fläkten på utsidan, så sparar du en 2cm på insdan!

Kylaren har förövrigt samma mått på bredden men är en 2-4cm högre än en 120mm-fläkt!

På inet står det djup 50 mm. 120 mm fläkt 3-3.5 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

[...]två st 120mm-fläktar mäter ca 4-5cm[...]!

Skrivet av Modex:

120 mm fläkt 3-3.5 cm

Vad dillar ni om? En 120mm fläkt är 25mm tjock, inget mer & inget mindre. Endast vissa modeller likt Scythe Slip Strem Slim (12mm) eller Ultra Kaze (38mm) frångår detta.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Skrivet av og900turbo:

beror på hur man ställer in det.

Just därför jag skrev att den inte alltid ger det.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."