Hjälp mig välja! Acer Acer Aspire TimelineX 3820T eller Asus UL30VT?

Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja! Acer Acer Aspire TimelineX 3820T eller Asus UL30VT?

Som rubriken säger står jag i valet och kvalet mellan två 13,3" laptops.

Det jag skall använda de till är mestadels vardagsanvändande, filmstream spela enklare spel som football manager osv men inte som gamerdator. Bägge verkar kvicka och bra men vilken är enligt er att föredra?

Kravspecen är enkel och bägge uppfyller denna: Bra kvalitetskänsla samt aluinslag, hdmiport, låång batteritid, allmänt snabb och trevlig att leva med.

De två det står emellan är följande:

Acer Aspire TimelineX 3820T-354G50n - Inlöps isåfall på Misco för priset av ca 5600:- Länk:
(OBS att det inte är 3820TG vi pratar om)

Asusen är UL30VT-QX008V inköps isåf på Siba för det facila priset av 4990:-

Vilket är det bättre köpet? Hit me!

Vänliga hälsningar Mikael

Permalänk
Medlem

Don't shoot me if I'm wrong men jag har för mig att UL30VT är asus gamla model av 13 tumare med hyfsad prestanda, uppföljaren heter U35 m du är intresserad. Så av de två skulle jag ta den mer framtidssäkra acern. När det gäller 13" burkar med lite kräm och bra battertid tycker jag denna artikel ger bra info: http://www.sweclockers.com/recension/13259-acer-3820tg-asus-u...

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

jo jag såg det testet, mycket bra får jag säga!

tyvärr var det inte UL30 som testades utan mycket riktigt den nyare 35an.

Är medveten om att det är en nyare dator och antagligen en bättre sådan. Anledningen att jag valt just UL30VT-008 / 3820T är att de ligger mycket fördelaktigt i pris.

Feedback om dessa två? för mig som inte har tänkt att använda den för seriös gaming, tror ni att jag kommer sakna UL35 / 3820TG?

Kom igen! Vilken skall jag ha?

Permalänk
Medlem

ska du inte ha den till gaming kommer du knappast sakna ett diskret grafikkort, vad jag minns är det enda skillnaden mellan 3820T och 3820TG. Såldes skulle jag ta acern för att den är nyare -> betyder oftast bättre. Dessutom har acern ett bättre batteri 6000 mAh jämfört med 4400 på asusen, säger iofs inte allt men fler mAh ger oftast bättre batteritid.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

Har också resonerat så, har antagligen inte användning för grafikkortet ändå..

Tonvikten ligger på att datorn i fråga är snabb som en blixt och välbyggd. Förresten även mycket tyst och sval.

Fler åsikter är acern en 700:- bättre dator än asusen?

Permalänk
Medlem

Kom igen nu då! Ge mig lite input, snabb som en blixt, kassaskåpskänsla, tyst som en mus - skall jag gå för acer eller asus?

Permalänk
Medlem

avgör själv

3820T VS UL30VT
CPU:
i3 2.26 ghz Mot Core 2 dou 1.3 = i3 Vinner lätt.

Grafikkort:
Intel HD Mot G210m= Ganska Jämt men G210m klarar Spel lite bättre.

Ram Minne:
Max Ram 8gb Mot Max 4gb= 3820t Vinner Där igen.

Garanti:
1års Garanti Mot 2års Garanti= Hjälper Garanti?

Keybord
3820ts Keybord mot UL30vts Keybord= Acers Keybord är inte det skönaste men det duger, Asus har lätt det skönaste keybord bland PC.

Vikt:
1.8KG Mot 1.5Kg= Lättast vinner.

Design:
Acer har prickat rätt med designen utan tveka, Medas Asus känns ganska platstig= Acer Vinner

Batteri:
3820T har 8 timmar mot UL30VT 11 timmar= MEN, på asus du måste köra på högprestanda för att få ut allt ifrån grakfikkortet DVS 11 timmar blir max 5! Jag menar inte att du får ut 8 timmar av 3820T hellre men det är ganska jämt max 6 timmar på båda beror på vad du gör.

Slut Stats:
Acer är bättre när man tänker i längden men om du behöver spela lite mer osv så tycker jag att du borde köpa Asus. men du måste tänka på att Asus inte klarar av alla spel dom nya spelen kan du glömma!
Acer är ifrån 2010 och Asus är ifrån 2009. Det är ditt val men mitt råd är Acer! Båda klarar 1080P på Youtube Utan problem. Jag hade samma problem som dig jag satt och jämförde båda datorerna dag och natt. Slutade med att jag valde Acer för att core 2 dou 1.3ghz duger inte för min del.
Det låter som att jag håller på acer för jag äger en, nej nej jag går bara efter datorernas prestanda.
Hoppas jag hjälpte dig lite på vägen ^^

Jag sitter och skriver det här med min Acer 3820t jag måste säga att jag är super nöjd! köpte till en SSD den startar på 15sek ! helt sjukt!

MVH Chuson