Permalänk
Medlem

Projekt Trä

Dags för projektarbete i gymnasiet. Blev lite inspirerad av alla snygga trächassin här på SweClockers så det kändes som det bästa tillfället att bygga ett eget. Meningen är att chassiet skall vara vara tyst, ha bra luftflöde och vara snyggt.

Materialet är plywood med teakfanér för sidorna samt överdelen. De är snesågade för att dölja fanérn. Botten och mittenplattan är mdf och fronten är limmade teakplankor. Tanken är att fronten och bakdelen skall stadga och sidobitarna skall gå att ta loss helt.

Vänta gärna med att betygsätta tills bygget är avslutat men kliar det i pekfingret och du känner dig tvungen kan jag såklart inte hindra någon...

Projekt Trä

Permalänk
Medlem

Lycka till! Stilrent är nyckeln till framgång

Permalänk
Medlem

Detta ska följas. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli tungt.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Det har gått ett vääldigt låååååångt dygn nu? eftersom det har gått några dagar sen du laddade upp detta..

Permalänk
Medlem

Alltså hur har du tänkt dig att limfogen skall bli när du lägger tryck på en planka och dessutom inte lägger tryck på själva fogen? Kommer inte bli bra och rent idiotiskt i min mening, låna hem grejjer om du inte har. Man skall aldrig göra saker halvdant, då kan man lika gärna låta bli!

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Alltså hur har du tänkt dig att limfogen skall bli när du lägger tryck på en planka och dessutom inte lägger tryck på själva fogen? Kommer inte bli bra och rent idiotiskt i min mening, låna hem grejjer om du inte har. Man skall aldrig göra saker halvdant, då kan man lika gärna låta bli!

Kommer säkert att släppa direkt.

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Lycka till! Stilrent är nyckeln till framgång

Tackar, stilrent är precis vad jag är ute efter :).

Skrivet av mini-ryttge:

Ser ut att bli tungt.

Jodå, tungt blir det. Men plywooden på sidorna är dock lättare än alternativet massivt teak.

Skrivet av swirx:

Det har gått ett vääldigtlåååååångt dygn nu? eftersom det har gått några dagar sen du laddade upp detta..

Ber om ursäkt för det, varit lat och inte laddat upp bilderna. Man är alltid ganska trött efter att ha arbetat och skjuter upp det då. Men jag skall försöka bättra mig.

Skrivet av Waste:

Alltså hur har du tänkt dig att limfogen skall bli när du lägger tryck på en planka och dessutom inte lägger tryck på själva fogen? Kommer inte bli bra och rent idiotiskt i min mening, låna hem grejjer om du inte har. Man skall aldrig göra saker halvdant, då kan man lika gärna låta bli!

Jag tryckte hårt mot plankan medan jag skruvade åt tvingarna. Då trycktes det hårt emot samtidigt som friktionen höll kvar den. Men jag förstår din poäng, satsar inte på att göra något halvdant med det här projektet och jag hoppas resultatet kommer visa det. Mitt mål är att du och alla andra ska ha en anledning att ge ett högt betyg när jag är klar

Permalänk
Medlem

Jävligt fint trä trodde du skulle bygga en möbel... blev sjukt besviken.

Permalänk

Ser ut att bli snyggt! GLHF!

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Skrivet av Waste:

Alltså hur har du tänkt dig att limfogen skall bli när du lägger tryck på en planka och dessutom inte lägger tryck på själva fogen? Kommer inte bli bra och rent idiotiskt i min mening, låna hem grejjer om du inte har. Man skall aldrig göra saker halvdant, då kan man lika gärna låta bli!

Skrivet av mothic:

Kommer säkert att släppa direkt.

tji fick ni!!! Tycker inte om nedlåtande kommentarer som precis alla gallerier får!!!

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Är du helt färdig eller skall du måla insidan och fläktgallret på taket ?
Om inte tycker jag du skall tänka över det iaf så jag lägger min röst senare på detta bygget

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahl1n:

Är du helt färdig eller skall du måla insidan och fläktgallret på taket ?
Om inte tycker jag du skall tänka över det iaf så jag lägger min röst senare på detta bygget

Färdig som i att projektarbetet är avslutat. Hade Har planer på att fortsätta det men det kommer nog att dröja någon månad innan jag får lust att arbeta igen. Mässing eller svart är har jag inte valt än till ventilen, startknappen och baksidan. Insidan funderar jag på att täcka med skummgummi men det mesta ljudet lär försvinna ut genom gallret i fronten i alla fall.

Permalänk
Medlem

Saknar en färdig bild bakifrån. Känner att det är väldigt avgörande för betyg.

Vore riktigt trevligt om du kunde uppdatera med en sådan bild.

Annars har du gjort ett riktigt bra jobb