Permalänk
Medlem

Asus surfplattor

väntar med spänning på hur dom ser ut i verkligheten och hur dom kommer flyta på. gärna ett bra fungerande windows 7 OS skulle vara najs.. så man inte fastnar i en bubbla (mac och andriod.) Mac i all ära men deras policy är skit. Andriod open source sitt och vänta på att nån ska göra nåt bra. eller att google ska ha tid och fixa klart nåt.

Windows mobile får se hur det blir med dom. har väntat bra länge på HTC HD7 mobilen men den kommer aldrig till sverige.

så nästa plan är att köpa en vanlig mobil + en surfplatta att leka med.

http://www.nordichardware.se/nyheter/77-notebooks-mobility/42...

tycker det ser lovande ut.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

De har ju valt Android, vilket är bra då Honeycomb verkar vara en höjdare.

ASUS Eee Pad MeMO samt ASUS Eee Pad Transformer verkar intressanta i sin prisklass.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

dom kommer ut med en windows7 version på det oxo verkar det som.

nästa stora grej är nog hybrid plattorna..

typ denna. http://surfplatta.com/surfplatta/dell.html

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Jag tycker ee pad MeMo verkar mest intressant av två anledningar:
1. 7" är en bättre storlek än 10" enlight mig, 10" är vettigt som sofbordsdator men ska man ha den i handen/på resande fot är 7" enda alternativet.
2. Jag har förälskat mig lite i möjligheten att använda en stylus (eller vad en sån där penna nu kallas), tycker det är mycket bättre än fingrarna för vissa applikationer.

Hade det funnits en 7" platta med stylus ute i dagsläget hade jag köpt den direkt, nu får jag vänta till det lite otydliga kvartal 2 eller 3.

För övrigt är dell inspiron duo (den där hybridplattan) i princip inget annat än en laptop. Fingrade lite på den på Londons flygpats härom veckan och den är rätt stor och tung i jämförelse med allt annat inom tablettsegmentet.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

Hade velat ha den med i5 i slide modellen

Permalänk
Medlem

Tycker flera av dom där Asusplattorna ser klart intressanta ut.
Rätt hög vill ha faktor för min del. Dock så känns priset lite avskräckande.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Tycker att transformer verkar vara perfekt! det finns väll rätt vettiga textediteringsprogram till android. Med tagenbordet kan man använda den snabbt och smidigt i skolan för att anteckna och sedan på tåget som filmvisare och surfplatta! kommer bli grymt med alla plattor som kommer snart och jag kommer definitivt köpa en något gång

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Någon som har koll på när eee slate (win 7 plattan) kommer till sverige/europa? Tycker det finns extremt lite info kring det.

Annars får man väll beställa från typ amazon men verkar vara slutsåld överallt eller har den inte ens släppts?

Tycker den ser perfekt ut, hade ju dock varit trevligt om de hade kunnat ha kvar den ursprungliga designen med tangentbordsdockningen med integrerat extrabatteri. 3-4 timmar som det är nu fungerar väll bra men ett par timmar till hade varit väldigt behändigt.
Samt det rundade blåtandstangentbordet som följer med ser lite svårt ut att skriva på?