Permalänk

Behöver ny stol!

Hejsan!

Jag har tittat igenom lite i gamla trådar men jag ser att det mest handlar om vad sweclockers användare har för stolar rent personligt, det hjälper mig inte speciellt mycket.

Jag är ute efter en ny datorstol i prisklass upp till 3 tusen kronor men inte över.

Det som är problemet med de stolar jag har (Har för närvarande två st som jag växlar mellan) är att de blivit "nersuttna". Alltså materialet på dem är mycket skönt, men det ger efter för mina 85 kg väldigt fort. Denna jag sitter i nu har kvar någorlunda av sina former men det är verkligen inte skönt efter mina åtminstone 6-8 timmar jag tillbringar i den, dagligen. Den andra stolen blev nersutten som mest, och dess material har nästan krypit ur stolen vill jag påstå, jag tror jag sitter mer eller mindre på bottenplattan.

Så jag letar alltså efter en stol som håller formen efter mina timmar och vikt. Den bör ha en tiltfunktion, alltså att man kan luta bak den. Samt att det finns armstöd med mjuka paddar eller något, hårdplasten på den här stolens armstöd gör ont efter ett tag.

Jag vill be folk att inte yttra sig om att jag sitter för länge i stolen och borde göra något annat, om du inte vet någon stol som skulle uppfylla mina behov vill jag helt enkelt att du inte skriver något i tråden, kritik om min livsstil eller fritidsintresse är bara onödigt.

Tackar på förhand
/Tungruffel

Permalänk
Medlem

Finns en stol hos IKEA, heter Markus om jag inte missminner mig. Ligger på 1700 kr. Sitter själv på en sån hemma. Skulle jag kunna rekomendera verkligen

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Har också IKEA Markus (den svarta) och den är enligt mig klockren för sitt pris. Passar mig utmärkt.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Permalänk

Tackar! Får åka in till Ikea och kika lite =]

Permalänk

Markus, ännu inte hittat en skönare stol efter 1 år.

Visa signatur

Hej, hur mår du?