Crysis 2 Multiplayer Demo kommer till PC

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

ÄR det hela spelet eller bara demot?

Klart man måste köpa detta, hoppas att datorn pallar det på max...eller snäppet under iaf.

Tha game...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Din dator kommer nog inte palla det på max i en respektabel upplösning. Och såklart kostar inte demot 305 kronor

Han kommer nog klara det utmärkt i 1080p och höga inställningar

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tyckte att den kartan påminde om Left4dead kartan där man börjar i ett växthus på byggnadstak

Permalänk
Medlem

Vill ha djungel. Är ju det jag gillar med crysis

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Testade spelet på 360, halv bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

Tha game...

Najs, då blir det löp dirrmod

Skrivet av aMp:

Din dator kommer nog inte palla det på max i en respektabel upplösning. Och såklart kostar inte demot 305 kronor

Fan då :P, det kommer säkert kräva 2st 570 för att maxas...

Permalänk
Medlem

Herregud vad många tror Crysis kommer vara det tungaste spelet någonsin. Spelet är mer optimerat. Det är i mer begränsad miljö i en stad. Vet inte om den personen var seriös eller inte men 570 i SLI är mega overkill. Räcker väll med ett 460 skulle jag gissa på för att maxa.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Musikälskare

"This guy obviously likes to play like a noob"

lol'ed

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Tezzeen:

Herregud vad många tror Crysis kommer vara det tungaste spelet någonsin. Spelet är mer optimerat. Det är i mer begränsad miljö i en stad. Vet inte om den personen var seriös eller inte men 570 i SLI är mega overkill. Räcker väll med ett 460 skulle jag gissa på för att maxa.

Det går inte att optimera hur mycket som helst...
Det kommer med all sannolikhet vara svårare att maxa än 1:an.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Black ops is going down.. Eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

Herregud vad många tror Crysis kommer vara det tungaste spelet någonsin. Spelet är mer optimerat. Det är i mer begränsad miljö i en stad. Vet inte om den personen var seriös eller inte men 570 i SLI är mega overkill. Räcker väll med ett 460 skulle jag gissa på för att maxa.

Kommer absolut inte kunna maxas i respektabel fps på ett 460!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Najs, då blir det löp dirrmod

Fan då :P, det kommer säkert kräva 2st 570 för att maxas...

tror inte att ens 3x 580 sli skulle räcka... Om det inte duger till crysis 1 varför skulle det kunna maxa crysis 2 som har betydligt mer ögongodis i dx11? Tror att spelet går att maxa om ca 4 år på dåvaranda monster konfiguration. Så lång tid tog det för quake 4, crysis 1 (kommer nog ta mer än 4 år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

tror inte att ens 3x 580 sli skulle räcka... Om det inte duger till crysis 1 varför skulle det kunna maxa crysis 2 som har betydligt mer ögongodis i dx11? Tror att spelet går att maxa om ca 4 år på dåvaranda monster konfiguration. Så lång tid tog det för quake 4, crysis 1 (kommer nog ta mer än 4 år).

Men Crysis 1 är och förblir extremt dåligt optimerat, jämför FPSen i Warhead vs Crysis liksom. Tror snarare att en dator med ett 580 presterar bättre i Crysis 2 än den gör i Crysis

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

bra med demos! kan man testa lite inann köp så man vet lite vad man kan förvänta sig, känslan är som alltid viktig.

hoppas det är bättre optimerat än 1an, det ska vara lika bra optimerat som source motorn.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjofritz:

tror inte att ens 3x 580 sli skulle räcka... Om det inte duger till crysis 1 varför skulle det kunna maxa crysis 2 som har betydligt mer ögongodis i dx11? Tror att spelet går att maxa om ca 4 år på dåvaranda monster konfiguration. Så lång tid tog det för quake 4, crysis 1 (kommer nog ta mer än 4 år).

Hm, jag trodde att 1 470 kunde maxxa Crysis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

tror inte att ens 3x 580 sli skulle räcka... Om det inte duger till crysis 1 varför skulle det kunna maxa crysis 2 som har betydligt mer ögongodis i dx11? Tror att spelet går att maxa om ca 4 år på dåvaranda monster konfiguration. Så lång tid tog det för quake 4, crysis 1 (kommer nog ta mer än 4 år).

Du glömmer också att Tyskarna knappast lagt ner lika mycket tid i optimeringen som marknadsföringen.

Nu kommer spelet i första hand till Xbox 360 och PlayStation 3, eftersom det är där pengarna finns. Rimligtvis har man då kanske inte misslyckats lika grovt på optimeringsfronten då Betan funkar helt godtagbart på hyffsade inställningar på Xbox 360:n.

Sedan att Crytek vill göra Crysis 2 till Modern Warfare, Halo Reach och Killzone 2 är ju en annan femma. Crysis har alltid varit ett program med identitetskris.

Permalänk

är det bara jag som såg att det står "En demoversion av Crysis 2 släpps till Xbox 360 den 4 februari"??:S

har spelat den några dagar nu på min 360. känns mest som en blandning av COD och halo kanske kan funka men känns inte som en mega hit

Permalänk

Ahhhh multiplayer-demon är ovanliga :DD nu blev jag förbannat lycklig.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Skrivet av BosseBrutal:

är det bara jag som såg att det står "En demoversion av Crysis 2 släpps till Xbox 360 den 4 februari"??:S

har spelat den några dagar nu på min 360. känns mest som en blandning av COD och halo kanske kan funka men känns inte som en mega hit

Skrev det tidigare, betan(XBOX) har som sagt redan varit igång i några dagar...

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Spelade crysis wars senast igår ^^

Filmen var från consol versionen va?

+Crysis 2 kommer enligt utvecklarna inte vara tyngre!

OM man vill köra det i 3D så lär det ju vara rätt tungt

Tror han syftar på multiplayer versionen av crysis crysis wars är warhead.

För övrigt spelade jag också senast igår, det var mycket "segare" en jag kom ihåg det.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Din dator kommer nog inte palla det på max i en respektabel upplösning. Och såklart kostar inte demot 305 kronor

Vad är en "respektabel" upplösning? De allra flesta har ju inte en 27" skärm...

Skrivet av chainzaw:

Hm, jag trodde att 1 470 kunde maxxa Crysis.

Klart man kan, så länge man inte har extrema krav på upplösning och FPS som vissa tycks ha...

Vissas definition av att "maxa" verkar ju vara att spela med minimum 100+ FPS i alla lägen på 2560x1440.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

tror inte att ens 3x 580 sli skulle räcka... Om det inte duger till crysis 1 varför skulle det kunna maxa crysis 2 som har betydligt mer ögongodis i dx11? Tror att spelet går att maxa om ca 4 år på dåvaranda monster konfiguration. Så lång tid tog det för quake 4, crysis 1 (kommer nog ta mer än 4 år).

Tänk på att dem måste anpassa spelet till konsol, det är tyvärr så med spel i multiplattform idag, har märkt att sedan 2009 har effekten avtagit med att uvecklarna verkligen satsar på bra grafik till PC, då för att optimera det till konsolerna. Sen blir ju spelet mer optimerat om det är dx 11 enabled? t.ex på wow, bc2 så får jag mer fps om jag slår på dx11.

Permalänk
Skrivet av Schnitz:

90-talet ringde och ville ha tillbaka demo-release som marknadsföringsmetod.

Tack!

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av bbx8:

Men Crysis 1 är och förblir extremt dåligt optimerat, jämför FPSen i Warhead vs Crysis liksom. Tror snarare att en dator med ett 580 presterar bättre i Crysis 2 än den gör i Crysis

Anledningen till att Warhead flyter mycket bättre finner du om du tittar på hur banorna är upbyggda.
Crysis är bra mycket mer öppet är vad Warhead är vilket naturligtvis gör att det kräver mer.

Har jag hört iaf

Sen så håller jag inte med om att Crysis är dåligt optimerat, men det behöver vi inte ta här då tråden inte handlar om det

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Är det ngn som vet om de lagt nå krut på att göra spelet roligt då ? Tycker det har varit sminkad filmjölk sedan Far Cry kom :\

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Kommer min setup klara av detta spelet med bra upplösning utan lagg :/ ?

Permalänk
Skrivet av Mipp3:

Kommer min setup klara av detta spelet med bra upplösning utan lagg :/ ?

Vad menar du med bra upplösning då?
Du borde ju kunna köra på 1920x1080, men inte med inställningarna på very high eller motsvarande.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av malici0us:

Vad menar du med bra upplösning då?
Du borde ju kunna köra på 1920x1080, men inte med inställningarna på very high eller motsvarande.

Ja jag menade 1920x1080. Okej, något speciellt som flaskar ? Tex mina grafikkort ?

Permalänk
Skrivet av Mipp3:

Ja jag menade 1920x1080. Okej, något speciellt som flaskar ? Tex mina grafikkort ?

Jo, jag trodde att det va ditt grafikkort (såg inte att du hade två st)

Du bör klara dig rätt bra med dina kort, men hur bra kan jag inte svara på, då systemkraven inte är släppta än.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av malici0us:

Jo, jag trodde att det va ditt grafikkort (såg inte att du hade två st)

Du bör klara dig rätt bra med dina kort, men hur bra kan jag inte svara på, då systemkraven inte är släppta än.

Näh jag har missat att skriva att jag har två Men då vet jag att det nog är grafikkorten som kommer sätta stopp