Permalänk
Medlem

MSI P55A-G55 BIOS uppdaterings hjälp

Har alltså ett nytt p55a-g55 som inte läser mitt ps/2 tangentbord, såg att d finns en fix i de nya BIOS uppdateringarna, därav tänkte jag ge mig på en sådan. Har aldrig gjort det förut och skulle därför behöva lite hjälp, hur ska jag gå tillväga? Det finns ju något jävla verktyg i biosen, någon som har använt det som vet hur det funkar och om det är bra?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Mja, jag undrar också det här, hur botar man in i DOS-läge? F12?

Permalänk
Avstängd

regga på msi forum, ladda ned och använd msi tool med usb minne, flasha både mei samt bios.

m-tool i bios är tydligen lite strulig.
men funkat bra när jag testat den.

rekommenderar usb minne flash men m-tool ska funka.
lägg bios på usb och flasha med m-tool.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

regga på msi forum, ladda ned och använd msi tool med usb minne, flasha både mei samt bios.

m-tool i bios är tydligen lite strulig.
men funkat bra när jag testat den.

rekommenderar usb minne flash men m-tool ska funka.
lägg bios på usb och flasha med m-tool.

Okk, är det 1.8 10b som gäller eller vad den heter?

Permalänk
Avstängd

jag skulle köra på 1.86b
funkar bäst för mig.

1.86b10 ska tydligen fixa spara i bios problem, men fuckade upp min överklockning dock.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

regga på msi forum, ladda ned och använd msi tool med usb minne, flasha både mei samt bios.

m-tool i bios är tydligen lite strulig.
men funkat bra när jag testat den.

rekommenderar usb minne flash men m-tool ska funka.
lägg bios på usb och flasha med m-tool.

Jag skulle behöva en lite mer detaljerad beskrivning om du orkar/har tid? Jag menar, jag tankade filerna, men sen i vilken ordning och vad exakt ska man göra?

Edit: Kan man inte köra deras "Live Update" som finns på hemsidan? Hur funkar den?

Permalänk
Medlem

Vart hittar jag 1.86b bios?

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6