Permalänk
Medlem

Vad drömde du i natt?

Att man drömmer är inget nytt. Det är otroligt vad som kan ske i denna fantastiskt kreativa värld.
Men varför skall dessa upplevelser alltid glömmas bort så fort?
Vad är det som påverkar drömmens uppbyggnad?

Jag börjar med vad jag skrev i en annan tråd förut:

Drömde att jag kom till ett häftigt nybygge med hängbroar över raviner och skit istället för byggställningar. Allt detta i totalt ösregn och dimma. När jag skulle gå in i boden och hälsa på arbetskollegorna så fanns det ingen där. När jag sedan gick ut så var allt borta och jag vaknade.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jag kommer aldrig ihåg vad jag drömmer, glömmer alltid bort det när jag precis vaknar. Är väl så de känns att vara dement. Liksom man försöker komma ihåg vad man drömde om, men det försvinner direkt.

Permalänk
Hedersmedlem

Det var inte inatt, men för någon natt sedan. Kommer inte alltid ihåg drömmar, men den här var väldigt bra.

Drömde att jag vaknade i en skog/djungel bland ett hav av döda soldater. Var tvungen att äta av liken för att överleva och när jag väl blev räddad hamnade jag på barnhem. Väl där fick jag hallucinationer av min döda syster som jag tydligen också tvingats äta, även om hon inte hade dött med soldaterna utan i efterhand..? Hade härligt skakiga händer som tecken på för mycket kannibalism (ref. wikipedia och The Book of Eli). Det hela verkade utspela sig i 1850-talets england efter hand.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg hela drömen men alldeles innan jag vaknade så drömde jag om att någon bedragare höll ständigt på att "förfalska" min säng så alldeles innan jag vaknade så fick jag veta att ytan på min säng är istäcket på en sjö och den håller på att spricka =). Så när jag vaknade så kastade jag ner lakan och började slå på sängen för att försäkra mig om att den inte är gjord av is. Sen kände jag mig dum och somnade om.

Annars hade jag en rolig dröm för några dagar sen där jag kunde flytta uppe i luften och kunde till och med känna hur jag svävade omkring.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Att jag var någon energisk typ, för det enda jag gjorde varje gång jag vaknade på natten var att sprattla runt med kudden framför ansiktet.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Det var inte inatt, men för någon natt sedan. Kommer inte alltid ihåg drömmar, men den här var väldigt bra.

Drömde att jag vaknade i en skog/djungel bland ett hav av döda soldater. Var tvungen att äta av liken för att överleva och när jag väl blev räddad hamnade jag på barnhem. Väl där fick jag hallucinationer av min döda syster som jag tydligen också tvingats äta, även om hon inte hade dött med soldaterna utan i efterhand..? Hade härligt skakiga händer som tecken på för mycket kannibalism (ref. wikipedia och The Book of Eli). Det hela verkade utspela sig i 1850-talets england efter hand.

Mycket konstig dröm.
Vad man drömmer om är väl inte slumpmässigt utan återspeglar oroligheter som man kan ha eller haft? (gissar jag) För jag skulle aldrig drömma en sådan dröm.

Alla mina drömmar utspelar sig i min hemort, personer kan däremot vara från andra orter. Alla personer är i samma åldrar som är de är idag, men det är olika konflikter som uppstår. I alla fallen så är det någon/några som försöker ta död på mig av olika anledningar, dock har jag luciadrömmar, vilket jag ser det som komiskt.
-Ungefär som att spela multiplayer på datorn där någon försöker döda en, hur det än går så hade man ett roligt game.. Alltså det är inte enbart någon som vill döda mig, utan jag kanske gör saker innan och sedan vill mina f.d. vänner döda mig för något av någon mycket knepig anledning.
(ja det är enbart f.d. polare eller bekanta som vill döda mig)

Nattens dröm, så var det några som skulle döda mig genom små vildhundar som attackerade och jag höll på och slakta dessa. Jag var dock medveten att jag drömde och jag gjorde allt lite saker tillbaka.

Hur logisk det är att få småhundar att springa flera kilometer för att attackera just mig än en bra fråga, min intelligensnivå är dock inte vidare hög i drömmarna. Likaså hur jag visste vem som hade skickat dessa?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

"ett hav av döda soldater
tvungen att äta av liken
hallucinationer av min döda syster som jag tydligen också tvingats äta"

och
"små vildhundar som attackerade
jag höll på och slakta dessa
Likaså hur jag visste vem som hade skickat dessa"

Hur fan mår ni egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bud_bundy:

Mycket konstig dröm.
Vad man drömmer om är väl inte slumpmässigt utan återspeglar oroligheter som man kan ha eller haft? (gissar jag) För jag skulle aldrig drömma en sådan dröm.

Du är inte sugen på att komma över för lite stekt korv?

Ganska säker på att jag har drömmar inspirerade av filmer och annat, relativt ofta. Känns inget konstigt egentligen. Den här drömmen är nog en av de mer makabra dock.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av Hammar:

"ett hav av döda soldater
tvungen att äta av liken
hallucinationer av min döda syster som jag tydligen också tvingats äta"

och
"små vildhundar som attackerade
jag höll på och slakta dessa
Likaså hur jag visste vem som hade skickat dessa"

Hur fan mår ni egentligen?

Bara bra tack, i mitt fall så har jag klardrömmar (Luciadrömmar). Och är alltså helt medveten om att jag drömmer. Jag agerar då precis samma som någon skulle göra om den satt i ett spel och någon fiende dök upp.
Nackdelen med drömmarna är att logiken brister i dem.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

"ett hav av döda soldater
tvungen att äta av liken
hallucinationer av min döda syster som jag tydligen också tvingats äta"

och
"små vildhundar som attackerade
jag höll på och slakta dessa
Likaså hur jag visste vem som hade skickat dessa"

Hur fan mår ni egentligen?

hahaha

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hammar:

"ett hav av döda soldater
tvungen att äta av liken
hallucinationer av min döda syster som jag tydligen också tvingats äta"

Hur fan mår ni egentligen?

Väldigt bra. Hur mår du?

För att citera big gay al:

Citat:

I'm Super (Thanks for Asking)

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg vad jag drömt kanske fem av sju dagar i veckan och det samma gäller de nästan alla i min familj, så det finns alltid intressanta ämnen att diskutera vid frukostbordet. Den senaste drömmen jag kan komma ihåg var dock lite udda, även för att vara mig.

Jag brukar rent generellt ha väldigt harmoniska och behagliga drömmar, att drömma mardrömmar är något väldigt främmande för mig. Igår drömde jag den första mardrömmen som jag kunde minnas på nästan två år. Hur drömmen började är ganska suddigt, men är säker på att det inte var något obehagligt. Men när drömmen närmade sig sitt "slut", så kom det upp eftertexter framför mig, som visade alla som varit med i drömmen. När eftertexterna rullat och jag trodde att jag skulle vakna, så gjorde jag helt enkelt inte det. Det förblev mörkt, jag kunde inte röra mig eller höra något. Det gjorde mer och mer ont i min kropp, och när det tillslut kändes som om mina armar och ben skulle lossna från kroppen så vaknade jag, kallsvettig och med kramp i hela kroppen.

Jag misstänker att krampen kom som reaktion på att mina smärtstillande slutat verka, vilket i sin tur ledde till denna dröm. Jag måste ta tag i min doseringscykel då störd nattsömn börjar bli allt vanligare.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Bara bra tack..

Skrivet av CCWarlock:

Väldigt bra. Hur mår du?

Förlåt båda två om jag framstod som provocerande.
Det kändes bara så oerhört främmande med drömmar om t.ex.
slaktscener, kannibalism, krigsscener & paranoida föreställningar.

Jag är inte så hemma på det här med "lucid dreams", dvs lucidiana, lucidana - drömmar.
Jag själv drömmer mest s.k. "wet dreams". Dvs olika sexdrömmar om folk man träffat, typ. Thats it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Förlåt båda två om jag framstod som provocerande.
Det kändes bara så oerhört främmande med drömmar om t.ex.
slaktscener, kannibalism, krigsscener & paranoida föreställningar.

Jag är inte så hemma på det här med "lucid dreams", dvs lucidiana, lucidana - drömmar.
Jag själv drömmer mest s.k. "wet dreams". Dvs olika sexdrömmar om folk man träffat, typ. Thats it.

Du skulle bara veta hur sjuka drömmarna är för mig - om jag ändå kunde komma ihåg dem. Som tur är har jag nästan aldrig några mardrömmar. Jag ser dem som skön underhållning.

Sexdrömmar har jag sällan men några dagar sen hade jag 2 st (samma natt). Jag kommer inte ihåg någonting av den andra drömmen förutom att den var censurerad. Jag drömde alltså om det som hände innan och efter, men själva "akten" var bortklippt. Den första minns jag tydligare men den är censurerad av andra skäl.

Jag kan inte det här med "lucid dreams" så bra heller men tydligen ska man vara lite mer medvetande i drömmen just då. Jag tror jag var med om en sån dröm en gång. En jäkligt häftig upplevelse. Jag upplevde det som "grafiken" var mer detaljerad (extremt fotorealistisk) men det är kanske bara så att jag minns den bättre. Jag fick iaf reda på att jag faktiskt drömmer i färg. Jag insåg att jag drömde och började testa att göra saker i drömmen. Jag befann mig i en gymnastiksal och hade några innebandyklubbor till hands så jag testade, av nån anledning, att slå en innebandyklubba i väggen. Det gjorde att klubban fastnade och rycker fram och tillbaks i väggen. Tänk ungefär som när ett objekt i ett spel delvis fastnar i t ex en husvägg och fysiken buggar ur. Sen blev det mer som en vanlig dröm.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Min senaste dröm var att jag hade en orm i lägenheten. En stor jävel nånstans i lägenheten. Nu har jag inte så mycket minne av drömmen, men, jag kommer ihåg att jag hittade ormen, högg den itu och kastade ut den från balkongen.
När jag vaknade dagen efter så vaknade jag upp med att soffkuddarna låg på balkongen, köksbordet stod på högkant med köksstolarna upphängda på kanten, soffan stod även den på högkant, madrassen till sängen låg på soffans högkant och min säng stod i mitten av alltihop ute i vardagsrummet.

Det tog sin lilla tid att rätta till den här drömmen vill jag lova..

Permalänk

Kommer bara ihåg nattens dröm lite vagt. Men det hade blivit nån sorts zombie-apokalyps och i stort sätt alla människor i världen(?) inklusive nära och kära var zombier. Jag och några kompisar som fortfarande var mänskliga skulle ge oss ner i nåt gammalt gruvsystem för att förstöra "the source". Tror det var nån sorts brood lord. Minns också att en tjej från verkliga livet var med i drömmen och att jag var väldigt förälskad i henne. Tror drömmen slutade jättekliché och att jag offrade mig själv för att förstöra den onda källan så att säga. Men minns inte riktigt om jag dog, slutet är väldigt vagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetiger:

Min senaste dröm var att jag hade en orm i lägenheten. En stor jävel nånstans i lägenheten. Nu har jag inte så mycket minne av drömmen, men, jag kommer ihåg att jag hittade ormen, högg den itu och kastade ut den från balkongen.
När jag vaknade dagen efter så vaknade jag upp med att soffkuddarna låg på balkongen, köksbordet stod på högkant med köksstolarna upphängda på kanten, soffan stod även den på högkant, madrassen till sängen låg på soffans högkant och min säng stod i mitten av allt ihop ute i vardagsrummet.

Det tog sin lilla tid att rätta till den här drömmen vill jag lova..

HAHAHAHAHA :D:D:D

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Drömde inatt att jag spelade fotboll med Jim och Andy från Jims värld.
Har nog kollat lite för mycket på det programmet.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Drömde att jag lånade syrrans pojkväns bil och allt gick åt helvete, körde över staket, krockade den flera gånger, körde även av en hög bro. Jag fick bara mer och mer panik över att jag har förstört bilen. När jag kommer hem så blir syrrans pojkvän helt tokig och jagar mig, jag försöker springa ifrån han men så får jag världens "jag kan inte röra mig kramp" som är lite typiskt i drömmar. Sen vaknade jag.

Permalänk
Medlem

Senast drömde jag att Maradona dog och att det blev en tyst minut i hela världen för hans skull. Skumt...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

Drömde att jag hitta massa magiska svampar på gräsmattan nedanför komunhuset där jag bor, det var vår och de svamparna växer inte vanligtvis då tänkte jag och sedan blev alla svampar till ärtor.

En annan gång åkte jag bil med en kompis och vi såg en kvinna som blivit mördad och hennes huvud låg blodigt en bit ifrån hennes kropp sedan åkte vi till en mack och skulle tanka och efter det drog vi till ett möte, jag var rädd för det jag sett innan men jag visste att alla andra som var på mötet visste om det också och jag vågade inte ta upp vad jag sett i början av drömmen med de i rummet, sedan sätter jag mig vid en dator och går in på youtube men tangenterna skriver inte det jag vill att de ska skriva när jag försöker söka upp en bra låt, då säger någon att jag ska tänka vad jag skriver så kommer datorn automatisk skriva det sedan vaknade jag.

jag älskar när man drömmer och vaknar upp och inser att man har alla kroppsdelar kvar och inser att det bara var en dröm, bättre än när man drömmer något bra och vaknar upp och blir besviken

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

jag älskar när man drömmer och vaknar upp och inser att man har alla kroppsdelar kvar och inser att det bara var en dröm, bättre än när man drömmer något bra och vaknar upp och blir besviken

Får nog nästan hålla med där alltså. Ett par gånger har jag drömt riktigt jävla lyckliga drömmar. Skaffade "den perfekta" flickvännen. Skaffade familj. Levde lyckligt. Allt är varmt och mysigt. Hela köret.
När jag sedan vaknat har jag känt mig riktigt nere och sorgsen hela dagen.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Drömde att jag hitta massa magiska svampar på gräsmattan nedanför komunhuset där jag bor, det var vår och de svamparna växer inte vanligtvis då tänkte jag och sedan blev alla svampar till ärtor.

hahahha , det finns ingen logik i drömmar. Samma med minna , jag tog en buss 825 över vattnet (bussar går inte på vattnet hehe) till en ö där jag avstyrde ett bråk med en vatten pistol. Den drömmen glömmer jag aldrig. Sjukt skum.

Jag har även en återkommande dröm om att precis nedanför sängkanten vid fötter lurrar massa vargar sen när de anfaller sätter jag mig upp för att försvara mig och då vaknar jag. Samma dröm flera gånger. lite skumt men nu är jag van så.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Drömde att jag var tvungen att bo i ett slott över helgen för att kungligheter skulle komma på besök. Det var bara det att det fanns en Orphan (föräldralös) unge där som var besatt och försökte hela tiden förstöra tvättmskainen med klorintabletter.
Vet inte hur många gånger jag kastade mig med ett NNNOOOO mot tvättmaskinen och av någon anledning dödade ungen flera gånger och gömde kroppen. Men hon återuppstod hela tiden.
Anledningen till att hon gjorde detta med klorintabletterna var för att jag tvättade mina ögon ibland och då var hennes plan att jag skulle bli blind så hon kunde göra av med mig för gott en dag.

Man får vara snabb med att skriva sitt inlägg eftersom alla detaljer tynar bort fort som fan :).

Permalänk

I natt drömde jag en klassisk "Allt blir fel-dröm".
Skulle hälsa på mina föräldrar som bor i Kungsbacka (Jag bor i Skövde). Missade tåget flera gånger och fick köpa nya biljetter. Väl framme i Kungsbacka så stannade jag bara en stund innan jag åkte tillbaks till Skövde igen (Bodde av nån anledning i en liten stuga uppe på en bergstopp). Stannade bara i vad som kändes som ett par minuter innan en kompis ringer om att det är fest i Kungsbacka. Så jag ger mig iväg igen. Samma krångel med biljetter och tider.
Innan jag vet ordet av det ska jag tillbaka till Skövde. Missar tåget (igen) och ber mamma köra mig istället. Hon tycker det är för långt, men kan köra mig till Göteborg iaf. Plötsligt har hon kört mig till Skövde ändå. Men vi åker vilse och hamnar utanför nån krog. Där jobbar en barndomskompis storasyster och mamma lämnar sin väska på gatan för att springa in och hälsa.

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Förlåt båda två om jag framstod som provocerande.
Det kändes bara så oerhört främmande med drömmar om t.ex.
slaktscener, kannibalism, krigsscener & paranoida föreställningar.

Jag är inte så hemma på det här med "lucid dreams", dvs lucidiana, lucidana - drömmar.
Jag själv drömmer mest s.k. "wet dreams". Dvs olika sexdrömmar om folk man träffat, typ. Thats it.

wet dreams, aldrig haft. Eller tjejer kan vara med, men en sinnessjuk granne kommer alltid och sätter käppar i hjulet. Angående paranoida föreställningar, så är mina f.d. grannar sjuka där uppe.

Nå Nattens dröm:
Jag såg några vildhästar som var sadlade och innanför staket, logisk att det var vildhästar då, (logiken brister i drömmen). Iaf så skulle jag "fånga in dessa" och rida på dem, jag hade en hink med malet spannmål och började närma mig, då helt plötsligt kommer en sinnessjuk granne med lasso och ska fånga in en häst åt sig själv. Och det blir bråk mellan oss och jag vaknar. -Jag tyckte bl.a. det var idiotisk att försöka fånga in en stor häst med lasso.

Så mina drömmar är det roligaste jag har i livet, mycket skoj har jag fått uppleva där, men som i verkligheten kommer någon psykisk störd granne/f.d. polare och jävlas. (även om jag nu har lucida dröm så kan jag ej hindra dem för att komma)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Tror jag hade 3 drömmar men jag kommer ihåg 2 av dem ganska vagt.

Första drömmen så fick jag träffa Daniel Jacksson(Michael Shanks) och Teal'c(Christopher Judge) från Stargate. Vi satt bara och snackade, efter en stund kommer jag på vad häftigt det är att jag sitter där med dom. Jag skulle sen visa något på min Samsung Galaxy S som såklart ska börja bråka och inte göra som jag vill. Andra drömmen så minns jag bara att jag och mamma var ute och åkte bil, plötsligt ska vi stanna och får gå igenom nån typ av kontroll, mamma är berusad märker jag helt plötsligt, vi skiljs åt och möts upp i nån stor garderob där man får hämta sina saker. Det är väl ungefär vad jag kommer ihåg. Den tredje drömmen känns som det var något slagfält men jag minns det knappt alls.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nu kommer jag faktiskt ihåg..iaf lite..

Bara att våran katt Hoffa blev giftig på nåt konstigt sätt och jag blev då skitskraj för honom.

Permalänk
Medlem

Inatt drömde jag om att jag befann mig i någon skola i Tokyo som av någon anledning användes som en deathmatch bana till Q3. Från ingenstans så kom det en lärare och sa att jag skulle hämta en tjej tillbaka till klassrummet eftersom hon skolkade så jag bunny-jumpade genom hela skolan och när vi möttes på bottenvåningen så började vi att fightas med rocketlaunchers. När mitt liv började sjunka så sköt jag upp henne i luften och träffade och sprängde henne när hon fortfarande var i luften. På väggen tillbaka till klassrummet träffade jag läraren som skickade mig efter tjejen och hon var jättearg på att någon hade fragat hennes elev och hon trodde att det var jag men då berättade jag för henne (samtidigt som jag såg hela händelsen) att jag var inne i stan som av någon anledning såg ut som Trackmania bana och åkte runt med en stridsvagn och sköt ner helikoptrar och att jag blev mycket bättre på att aima.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Nog en utav dom underligaste drömmarna jag fått på länge:
Började med att jag skulle spela något spel och när jag startade det så börjar skärmen blinka *Virus Virus!* Började pilla i datorn och montera isär skärmen och tillslut hittade jag ett litet virus som satt och åt på en ethernet sladd. Sen vaknade jag.

Problemet nu är dock att när jag startade datorn här på morgonen så hade jag visst fått en trojan...

Visa signatur

Hej, hur mår du?