Inet köper Datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Trevligt Trevligt!
Hoppas dom inte blir för stora för sitt eget bästa nu bara...
Men det är knappast något jag tror kommer hända

Permalänk
Medlem

Oväntat! Säger som dem andra hoppas dem forsätter att vara snabba med leveranser och hålla lågt pris! Go Go!

Permalänk
Avstängd

jag säger OMG

Permalänk

Grattis kan man säga och hoppas att det går bra för dem.

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Entusiast

Jag och en kompis satt och diskuterade inet och vad som kommer hända när de slår upp portarna i Sthlm. Jag har köpt nästan alla mina komponenter hos inet då jag sen mitt första köp där uppskattat deras service, snabbhet, generositet mm. Har alltid rekommenderat de till alla jag känner och när man tipsat om köp i forum osv.

Men det jag oroar mig för är att de kommer växa och bli så stora att de börjar skita i oss små och tänka som Telia där man bara ser över de stora kunderna. Tappar man en av de små så får man ändå in några nya senare är deras tankesätt...

Tycker det är jätteskoj att det går bra för inet och att de expanderar. Men låt det inte bli på bekostnad av oss små... för det är tack vare oss ni kommit dit där ni är idag.

Permalänk

Tidigare var Inet liten skit och Datorbutiken stora. Idag är det tvärt om. Nej jag tror inte att Inet blir "jättestora" av detta, det enda som var stort med Datorbutiken idag var nog bara namnet, de hade nog inte speciellt många kunder, då hade de inte gjort så här heller. Är ju att lägga ner verksamheten, fast på ett snyggt sätt.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd

Det här var verkligen oväntat :O..... Gött om Inet kan pressa komplett nu!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Ojj, det var mig en trevlig nyhet
Någon som vet om dom någonsin kommer sträcka sig längre norrut? Sjukt tomt med fysiska datorbutiker här Man får alltid hoppas!
Go Inet!

Permalänk
Medlem

För er som inte varit med här så länge, i tidernas begynnelse så var Datorbutiken.com ett lika självklart tips som Inet är idag.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Inet växer långsammare och inte börjar kompromissa med sin grundläggande affärsidé.

Permalänk
Skrivet av Dispersion:

Någon som vet om dom någonsin kommer sträcka sig längre norrut? Sjukt tomt med fysiska datorbutiker här Man får alltid hoppas!
Go Inet!

Håller med! En bra datorbutik i Falun skulle inte vara fel

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

För er som inte varit med här så länge, i tidernas begynnelse så var Datorbutiken.com ett lika självklart tips som Inet är idag.

Skulle nästan säga att det var mer självklart än vad Inet eventuellt är idag. Köpte man online så var det datorbutiken.com som gällde.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag hoppas att Inet växer långsammare och inte börjar kompromissa med sin grundläggande affärsidé.

Jo, man har ju sätt det på tok för många gånger, butikerna växer samtidigt som det man gillar med dem tycks förfalla helt.. Håller tummarna för att Inet förbli sig själva!

Permalänk
Skrivet av Bacon:

Skulle nästan säga att det var mer självklart än vad Inet eventuellt är idag. Köpte man online så var det datorbutiken.com som gällde.

Ja det var som om de var enda svenska internetbutiken typ. Efter konkursen så var det som om de inte fanns längre.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

För er som inte varit med här så länge, i tidernas begynnelse så var Datorbutiken.com ett lika självklart tips som Inet är idag.

... i begynnelsen skapade inet fri frakt för swecklockersmedlemmar och såg att det var gott.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galna_Dvärgen:

... i begynnelsen skapade inet fri frakt för swecklockersmedlemmar och såg att det var gott.

haha Klart som fan själv är ond

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Galna_Dvärgen:

... i begynnelsen skapade inet fri frakt för swecklockersmedlemmar och såg att det var gott.

hahaha, awesome!

Men jag hoppas VERKLIGEN att inet fortsätter att hålla kvar varenda kund. Det är ju trots allt vi som är deras reklam, och en större miss kommer antagligen sprida sig fort på forum.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Oj, detta var inte väntat. Men hoppas dom inte glömmer kunderna på vägen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Sisjön ligger inte i göteborg, kul att inet växer iaf!

Och huvudkontoret ligger väl ändå på Ringön? Lergodsgatan

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Och huvudkontoret ligger väl ändå på Ringön? Lergodsgatan

stämmer mycket bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Hoppas inte att Inet växer för fort nu bara. Kan bli illa för oss kunder om dom blir förstora. Vill ju inte att dom blir som Komplett.se

Nu kommer de vanliga äckliga kommentarerna att inget företag får bli för framgångsrikt. Det betyder bara att företaget levererar produkter och tjänster med hög service som vi konsumenter efterfrågar och uppskattar.

Permalänk
Medlem

Om detta kommer bredda inets sortiment kan jag inte annat än jubla. Håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

... i begynnelsen skapade inet fri frakt för swecklockersmedlemmar och såg att det var gott.

Är det där från nya testamentet?

Permalänk
Skrivet av teckim:

Inet är en riktigt tungviktare, fasen va skönt o se Inet ta över den Svenska marknaden.

Komplett, passa er!

Det är kul att se att inet expanderar. Men de har en lång väg för att kunna spela i samma division som exempelvis, komplett och dustin.
Inet omsätter cirka 400 miljoner kr/år jämfört med komplett koncernen (cirka 4,3 miljarder) och dustin koncernen (cirka 4 miljarder kr/år).

Jag tror nog inte att inet, kan eller har som ambition att spela ut dessa aktörer från den svenska marknaden. Däremot vill de vinna mer mark, och kunna öka konkurrensen mot de andra butikerna. Vilket är väldigt positivt för oss konsumenter, eftersom de tvingas pressa priserna för att vinna kunder.

För övrigt, är det väldigt trevligt att de äntligen valt att satsa på att öppna en butik här i Stockholm.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrty:

Nu kommer de vanliga äckliga kommentarerna att inget företag får bli för framgångsrikt. Det betyder bara att företaget levererar produkter och tjänster med hög service som vi konsumenter efterfrågar och uppskattar.

Men många företag glömmer av eller klarar inte av att ge just den höga kvaliteten på servicen som gjorde att dom blev så stora till att börja med utan lever vidare på sin storlek och gamla rykte.

Så länge dom håller samma höga kvalitet är det naturligtvis inga problem.

Se bara engelska Kitchen Nightmares om Momma Cherri's Soul Food Shack...
Båda delarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men många företag glömmer av eller klarar inte av att ge just den höga kvaliteten på servicen som gjorde att dom blev så stora till att börja med utan lever vidare på sin storlek och gamla rykte.

Så länge dom håller samma höga kvalitet är det naturligtvis inga problem.

Se bara engelska Kitchen Nightmares om Momma Cherri's Soul Food Shack...
Båda delarna.

Det är fortfarande du och jag som bestämmer vem vi ska handla oss. Då alla har olika preferenser vad som är "bra" kommer det av naturliga skäl finnas flera aktörer. Ett riktigt framgångsrikt företag lyckas dock samla upp många konsumenters efterfrågan. Om ett företag lever på sitt "gamla ryckte" och storlek finns det uppenbarligen många konsumenter som känner sig trygga med ett sådant företag. Har du problem med det eller?

Permalänk

jag har bra erfarenheter av inet som butik. så jag hoppas innerligt att ni nu inte bli lika ignoranta och stöddiga som dustin är mot sina kunder. jag hoppas ni fortsätter att sätta kunden först. och inte absolut sist (dustin).

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Och huvudkontoret ligger väl ändå på Ringön? Lergodsgatan

Nja, huvudkontor och huvudkontor... De har ett kontor i Sisjön också, på centrallagret. Majoriteten av de som håller på med webben sitter där.

Jag skulle nog säga att huvudkontoret ligger i Sisjön, på centrallagret men är dock inte helt hundra.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com och datagrottan har ingenting med varandra att göra, förutom att datagrottan startade upp sin sida en gång i tiden genom att göra en siterip av db och sen koda upp lite php bakom. Otroligt oseriöst om någon frågar mig... Själva förnekade de helt att det var så det gick till

Blandade känslor är det gällande nyheten. Mina tankar går till Niklas, hoppas du har nått nytt kul på gång!

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Detta är ju jätte bra. Synd bara att det inte var INET som köpte datorbutiken för 3 år sedan. Beställde nämligen saker för 4300kr, som sedan inte kom. När jag kontaktade dom angående det, gick inte det längre, då verksamheten lagts ner. Vet att jag inte är den enda, men det suger likaså ändå!