PC3 1066MHZ CL7 eller PC3 1333MHZ CL9?

Permalänk
Medlem

PC3 1066MHZ CL7 eller PC3 1333MHZ CL9?

Som rubriken lyder?

Permalänk
Medlem

Sist nämnda är ju aningen snabbare men inte så markant att det är värt hur mycket som helst och inte heller såpass viktigt att välja en helt annan och markant dyrare dator om det har nåt med saken att göra. Det är min åsikt iaf. Men visst är det väl om pengar finns många ggr bättre att ta det bättre så att man står sig längre. Var det svaret du sökte annars får du gärna formulera fler frågor eller tydligare fråga.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

tänkte köpa ett 4gb minne av märket corsair. då såg jag att dessa två kostar ungefär lika mycket. visste inte vilken jag skulle välja.

Permalänk
Medlem

Om de kostar lika mycket så kan du lika gärna köra på 1333 MHz-minnena. Man kan tro att 1066 MHz-minnena skulle kunna vara bättre p.g.a. lägre CL, men eftersom CL också beror på frekvensen så skiljer det inte mer än 3% i latency mellan dem. Men det spelar egentligen ingen större roll vilka du tar, minneshastigheten påverkar rätt så lite överlag.

Permalänk
Medlem

ok tack för snabbt svar