Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Får det andra kortet plats nu då?

Ja, jag kör det med zalmankylaren underst
Dock så förstör tumskruvarna på baksidan allt så jag måste ha zalmankortet underst dvs allra längst ner på moderkortet men SLI-bryggan räckte och HAF X är bra på det sättet att det finns utrymme neråt

Permalänk
Medlem

Fett läcker kylare!!! Vill ha! <3 grönt!! Skulle sitta som en smäck i mitt projektchassie!!
Tror dessvärre inte att den passar mitt Firepro - men ändå!

Visa signatur

Corsair AX850 | Asus M4A89TD PRO | AMD Phenom X6 1055T | ATI Firepro V5800 | 4GB Corsair Dominator GT DDR3 | 2WD Black 3gbps, RAID 0 & Hitachi HDD | Iskall och mycket tyst |
Part engineer, part student, part inventor, part crazy and very creative.

Permalänk
Skrivet av Xstreamz:

Fett läcker kylare!!! Vill ha! <3 grönt!! Skulle sitta som en smäck i mitt projektchassie!!
Tror dessvärre inte att den passar mitt Firepro - men ändå!

Kul att fler gillar annat är svart, vitt och rött

Permalänk
Medlem

Funkar den i SLI?

Permalänk
Skrivet av Rob_h:

Funkar den i SLI?

Det beror på placering.

Vi säger så här, om du har ett vanligt mobo med plats för tre kort så kan du köra två med såna här kylare om annars så går det inte. Enkelt sagt så tar kortet upp 3 platser.

Permalänk
Medlem

blir de 3 eller 4 slots när du har den kylaren?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Oh, you got 2 huh? You bitch

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

blir de 3 eller 4 slots när du har den kylaren?

3, men tumskruvarna man fäster kylaren mot GPU'n med sticker ut så man får inte plats med nåt direkt ovanför(om man räknar CPU'ns plats på mobot som uppe)

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Oh, you got 2 huh? You bitch

2 GPU's n' bigass coolers, damn now that's gansta !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

2 GPU's n' bigass coolers, damn now that's gansta !!

hahaha. Gött att du hakar på mina skämt i alla fall! Som du säkert listat ut följer ju jag dig, och är ganska lättimponerad av lite ovanligare hårdvara Älskar dessa kylare, och önskar jag kunnat byta ut min JÄVLA kylare på mitt GTX 295, så jag slipper få ont i huvudet när jag inte har hörlurarna på mig i spel :/ Förslag mottages.

Hur går det med "Mobius"?

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

hahaha. Gött att du hakar på mina skämt i alla fall! Som du säkert listat ut följer ju jag dig, och är ganska lättimponerad av lite ovanligare hårdvara Älskar dessa kylare, och önskar jag kunnat byta ut min JÄVLA kylare på mitt GTX 295, så jag slipper få ont i huvudet när jag inte har hörlurarna på mig i spel :/ Förslag mottages.

Hur går det med "Mobius"?

Som jag sa till Mulle förr nån dag sen så, tänk lillasyster med dual 360 rads och quad SLI blir nog klart om en månad eller två beroende när jag hittar ett nytt jobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Som jag sa till Mulle förr nån dag sen så, tänk lillasyster med dual 360 rads och quad SLI blir nog klart om en månad eller två beroende när jag hittar ett nytt jobb

Okej Kul att någon mer än mig gillar gröna LEDs osv
Vad jobbade du med innan om man får fråga? ^^ Vet att du gick EL på gymnasiet, men vad för inriktning (om det fanns några när du gick)

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Okej Kul att någon mer än mig gillar gröna LEDs osv
Vad jobbade du med innan om man får fråga? ^^ Vet att du gick EL på gymnasiet, men vad för inriktning (om det fanns några när du gick)

El/Elteknik - elektriker kan man väl säga, blev inte att jag skaffade nån lärlingsplats dock så jag jobbade med en webshop och datorservice och nätverksunderhåll åt företag innan, jobbade som telesäljare i 1 dag också men där blev jag totalgalen så jag sa upp mig

Ska inte du starta nåt bygge ? eller håller du kanske redan på med nåt hemligt ?

Dock så heter bygget Mobius så det blir nog blått, fast jag vet inte riktigt hundra än kanske lila, svart och bladguld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

El/Elteknik - elektriker kan man väl säga, blev inte att jag skaffade nån lärlingsplats dock så jag jobbade med en webshop och datorservice och nätverksunderhåll åt företag innan, jobbade som telesäljare i 1 dag också men där blev jag totalgalen så jag sa upp mig

Ska inte du starta nåt bygge ? eller håller du kanske redan på med nåt hemligt ?

Dock så heter bygget Mobius så det blir nog blått, fast jag vet inte riktigt hundra än kanske lila, svart och bladguld

Oh nice! Ska gå El/datateknik

Jag håller på att skissa på ett, men det är sjukt svårt att hitta finansiering när man är 16 och arbetslös :/ Men när jag har jobb, kommer ett bygge!

Om jag får säga vad jag tycker, skulle jag vilja se Lila och svart Har börjat tröttna på allt det blå neonet inom Gaming. Har blått själv, och ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Tjena guys! Måste börja med att ge beröm för grymt snygg setup! Jag ville försöka köpa till ett extra gtx 480, min fråga till er är tror ni jag kan köra sli 480 med två av dessa kylare på mitt chassi 690 advance, och mitt mobo som är x58a-ud3r ?! Tack!

Permalänk
Skrivet av Lunisz:

Tjena guys! Måste börja med att ge beröm för grymt snygg setup! Jag ville försöka köpa till ett extra gtx 480, min fråga till er är tror ni jag kan köra sli 480 med två av dessa kylare på mitt chassi 690 advance, och mitt mobo som är x58a-ud3r ?! Tack!

tackar

Ärligt talat så tror jag inte det går, men man vet ju aldrig men min gissning är tyvärr nej det får inte plats pga agget.

Permalänk
Medlem

Satan:( ett 480 med zalman och ett utan...? Skulle de ens vara bra?:P

Permalänk
Skrivet av Lunisz:

Satan:( ett 480 med zalman och ett utan...? Skulle de ens vara bra?:P

Ser ju lite skumt ut men problemet är att inte ens det skulle få plats, tumskruvarna till kylaren tar i allt ovanför så man kan inte ha ens ett vanligt direkt ovanför ett kort med den här kylaren

Permalänk
Medlem

De var de jävligaste:( tack för hjälpen! Lucky you med två st:(

Permalänk
Medlem

Får det plats nu?

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Får det plats nu?

Vad ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Läste någonstans att du inte fick plats med 2st i sli, hittar dock inte inlägget nu, så måste väl ha läst fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ska inte du starta nåt bygge ? eller håller du kanske redan på med nåt hemligt ?

Ska förklara mig lite ytterligare utöver det gamla inlägget längre upp.
Anledningen till att jag inte börjat med ett bygge är att jag är ganska självkritisk, och vill få allt bra. Därför väntar jag tills jag har en såpass hög budget så att jag kan göra om ifall något skulle skita sig + att jag vill ha ganska bra kvalité på sakerna. Men när jag tjänat ihop några tusen (som inte ska till metaltown och andra festivaler i sommar) DÅ, ska jag börja bygga!

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Läste någonstans att du inte fick plats med 2st i sli, hittar dock inte inlägget nu, så måste väl ha läst fel

För mig att jag kommer ihåg nåt sånt också, men jag har letat frenetiskt efter inlägg ifrån dig och nåt från mig om detta men kan inte heller hitta nåt...... hm, är våra hjärnor sammanbundna i drömvärlden ?
Aja, men nu får det plats iaf och funkar fint och sidofläkten i HAF X'et är verkligen ett enormt plus då den faktiskt sänker tempen 5-10C på det översta kortet jämnfört med tempsen i galleriet som är med öppen låda

Skrivet av Goo5e:

Ska förklara mig lite ytterligare utöver det gamla inlägget längre upp.
Anledningen till att jag inte börjat med ett bygge är att jag är ganska självkritisk, och vill få allt bra. Därför väntar jag tills jag har en såpass hög budget så att jag kan göra om ifall något skulle skita sig + att jag vill ha ganska bra kvalité på sakerna. Men när jag tjänat ihop några tusen (som inte ska till metaltown och andra festivaler i sommar) DÅ, ska jag börja bygga!

Ser fram emot det, så som du följer alla byggen här på SweC(och förhoppningsvis på andra platser) så kan de inte bli annat än awesome
Litet tips bara, försök inte få in alla idéer i ett bygge för då blir allt galet..... trust me I know

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ser fram emot det, så som du följer alla byggen här på SweC(och förhoppningsvis på andra platser) så kan de inte bli annat än awesome
Litet tips bara, försök inte få in alla idéer i ett bygge för då blir allt galet..... trust me I know

Haha! Nej, nej. jag må vara galen, men så galen är jag inte... Tror jag inte iaf. Jag har ju inte börjat än Om du ser att jag lägger upp en bygglogg på sweclockers och det börjar balla ur, SÄG TILL!
Jag följer tyvärr mest här på sweclockers. Tittade mycket på Bit-tech förut, men har blivit svårt nu med skolan...

Permalänk
Medlem

Hmm ser jag fel eller kör du dina kort i pcie slot 1 + 2 ? Eller är det en 3way slibrygga

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Hmm ser jag fel eller kör du dina kort i pcie slot 1 + 2 ? Eller är det en 3way slibrygga

Nej, kör i översta och understa(1+3 antar jag?) Moderkortet stödjer 3-way vilket jag hade innan, men vad du menar med bryggan vet jag inte ? den är lång visst men inte längre än vanliga tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Nej, kör i översta och understa(1+3 antar jag?) Moderkortet stödjer 3-way vilket jag hade innan, men vad du menar med bryggan vet jag inte ? den är lång visst men inte längre än vanliga tror jag

Ahh det var det jag misstänkte. Verkar inte finnas några kylare till 470 som går att köra i pcie 1 + 2

Men om jag inte kollade fel så går din understa pcie plats x 4, Men antar att det är lite som 8 + 8 och ingen stor skillnad i prestanda?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Ahh det var det jag misstänkte. Verkar inte finnas några kylare till 470 som går att köra i pcie 1 + 2

Men om jag inte kollade fel så går din understa pcie plats x 4, Men antar att det är lite som 8 + 8 och ingen stor skillnad i prestanda?

Nope, den nedersta går i x8 om plats nr2 är tom the magic of NF200 (x16,x16 eller x16,x8,x8)

Permalänk
Medlem

Aha, så om man har ett ud6 som också har 3 pcie och är 1156 bräda så borde det gå i 8 + 8 om man kör i pcie 1 + 3?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"