Rapport sägs avslöja Apple Ipad 2

Permalänk
Melding Plague

Rapport sägs avslöja Apple Ipad 2

En branschanalytiker sammanställer vad som sägs vara specifikationerna för Apples kommande surfplatta Ipad 2, och i den framgår det att det inte blir någon högupplöst skärmpanel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Aw, synd på skärmen Men dubbelkärnigt är trevligt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Fail, man tycker ju att en annars så dyr produkt bör ha mer än sammanlagt 1,3 megapixel..
Men jag bryr mig egentligen inte så mycket då det inte påverkar mig

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Är väl samma GPU som ska placeras i NGP/PSP2?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Hade verkligen velat se en Retina-display. Tror inte det blir en iPad 2 till mig nu iaf.

Förutsatt att detta "rykte" stämmer

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Fail, man tycker ju att en annars så dyr produkt bör ha mer än sammanlagt 1,3 megapixel..
Men jag bryr mig egentligen inte så mycket då det inte påverkar mig

Mjaeh. 1 MP eller 0,3 MP räcker gott och väl till videochatt... Det är ju inte tänkt att du ska fota med den, den är på tok för klumpig för det...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EnNickeMan:

Fail, man tycker ju att en annars så dyr produkt bör ha mer än sammanlagt 1,3 megapixel..
Men jag bryr mig egentligen inte så mycket då det inte påverkar mig

Nu är väl inte kameran det viktigaste på en dator?

I alla fall så är det väl ett steg i rätt riktning, fast det verkar ju ändå som om den kommer få ordentligt stryk av tegra 3 när den släpps.

Det som förvånar mig mest är mer hur klen nuvarande ipad måste vara, trodde den var mycket mastigare än de där specifikationerna.

Permalänk
Medlem

Köper hellre en liten bärbar än en ipad... mycket skönare att ha i knät. Ipad känns.. klumpigt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Hoppas den kan lägga lite press på kommande Android Tablets.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Själv är jag galet sugen på iPhone 5. Kan gissa på att den inte kommer vara allt för olik iPad 2 när det kommer till hårdvaran, så som dubbelkärnig CPU och mycket bättre grafik processor.
Kan knappt hålla mig för att köpa en iPhone 4 (mest pga de olika problem jag haft med min 3GS sen jag bytte glas på den, men det visade sig att det var halebops fel, så nu funkar allt), men ska försöka tänka på iPhone 5 när jag är med fingret på köp-knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Förutsatt att detta "rykte" stämmer

Om man ser till andra lösa Apple rykten historiskt sett så brukar det stämma ganska så dåligt.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att den säkert kommer kosta mer än nuvarande ipad så undrar jag var fan uppgraderingen är nånstans? Jävla konsumtionssamhälle, Apple kommer aldrig tillverka en produkt som är gjord för att hålla längre än ett år... Inte för att andra tillverkare är mycket bättre, men Apple är verkligen lågvattenpunkten när det kommer till att tillverka prylar designade för att kasseras så fort som möjligt.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Med tanke på att den säkert kommer kosta mer än nuvarande ipad så undrar jag var fan uppgraderingen är nånstans? Jävla konsumtionssamhälle, Apple kommer aldrig tillverka en produkt som är gjord för att hålla längre än ett år... Inte för att andra tillverkare är mycket bättre, men Apple är verkligen lågvattenpunkten när det kommer till att tillverka prylar designade för att kasseras så fort som möjligt.

Du menar som min mammas drygt 7 år gamla 17" lamp-iMac som är mina föräldrars enda dator? Eller min sambos 4,5 år gamla MacBookPro som fortfarande är henns jobbdator? Hon har förresten en 7år gammal hårddiskbaserad iPod och en iPhone som hon köpte samma dag som de släpptes i Sverige. Bägge funkar perfekt. Eller min 4 år gamla iPod nano. Eller....

Om du inte gillar Apple så står det dig fritt att hata loss här på Sweclockers. Men kort livslängd är inget vettigt argument - "alla Appleanvändare är bögar" är betydligt mer genomtänkt. Bara ett tips, du får ändå hålla någon nivå på kritiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Med tanke på att den säkert kommer kosta mer än nuvarande ipad så undrar jag var fan uppgraderingen är nånstans? Jävla konsumtionssamhälle, Apple kommer aldrig tillverka en produkt som är gjord för att hålla längre än ett år... Inte för att andra tillverkare är mycket bättre, men Apple är verkligen lågvattenpunkten när det kommer till att tillverka prylar designade för att kasseras så fort som möjligt.

Tycker jag inte dom gör, kolla t.ex. iPhone 2G, kan ju köra nästan alla appar hålls någorlunda uppdaterad.
Jämför det med en Sony Ericsson som är 4-5 år gammal mot en Sony Ericsson idag. Den sony ericssonen du köpte för 4-5 år är stenåldern idag medans iPhonen fortfarande är en väldigt bra telefon. Så att dom inte håller längre än ett år är pure bs. Har inte heller känt nån som haft en iPhone som pajat, till skillnad för SE där varanan jävla lur pajar.

Permalänk
Medlem

Flash, usb, hdmi??

Permalänk
Medlem

Löjligt resonemang

Skrivet av yorii:

Med tanke på att den säkert kommer kosta mer än nuvarande ipad så undrar jag var fan uppgraderingen är nånstans? Jävla konsumtionssamhälle, Apple kommer aldrig tillverka en produkt som är gjord för att hålla längre än ett år... Inte för att andra tillverkare är mycket bättre, men Apple är verkligen lågvattenpunkten när det kommer till att tillverka prylar designade för att kasseras så fort som möjligt.

Varför skulle den bli dyrare? Det ligger ju helt i Apples intresse att folk fortsätter köpa iPad så de kan stärka greppet om marknaden. Då vore det jäkligt dumt att höja priset på den nu. Bättre isf för Apple att behålla priset på den och endast höja specen måttligt. Jag tror personligen att det blir mer troligt att tredje eller fjärde generationens iPad kommer att få en prishöjning.

Ditt påstående att produkterna är designade för att kasseras så fort som möjligt och inte håller mer än ett år är ganska sött. Det verkar inte som du har använt speciellt många av Apples produkter utan är mest bitter på hur framgångsrikt Apple manipulerar marknaden och folks begär.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Ditt påstående att produkterna är designade för att kasseras så fort som möjligt och inte håller mer än ett år är ganska sött. Det verkar inte som du har använt speciellt många av Apples produkter utan är mest bitter på hur framgångsrikt Apple manipulerar marknaden och folks begär.

Håller som i avseendet designen håller. Vem vill synas med en 3gs när 4 finns. Likadant var det när 3an kom i förhållande till 2an. Eftersom Apples största säljargument idag är statusen så måste designen förändras mycket mellan generationerna så man ser tydligt vilka som har den nya.

Sitter man på tricken så ser man ofta tjejer med Hunterstövlar och en iPhone i handen. Statusjakt mer än nått annat.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Håller som i avseendet designen håller. Vem vill synas med en 3gs när 4 finns. Likadant var det när 3an kom i förhållande till 2an. Eftersom Apples största säljargument idag är statusen så måste designen förändras mycket mellan generationerna så man ser tydligt vilka som har den nya.

Sitter man på tricken så ser man ofta tjejer med Hunterstövlar och en iPhone i handen. Statusjakt mer än nått annat.

Sen är det ju alltid kul att det retar någon.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om man vänta med detta tills man faktiskt har s.k. rock-solid info. Rykten om Apple produkter har tendens att inte stämma, dessutom finns det alldeles för många människor på detta forum med mindervärdighetskomplex som inte verkar tycka om dem.

Permalänk
Medlem

komiskt att läsa hur folk kommenterar denna "ryktes nyhet" som om det vorre färdig fakta

visst kan den få denna hårdvara, men det finns ju rätt många olika rykten om hårdvaran. så det är ju rätt svårt att egentligen dra nå slutsatser ännu.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hur fan orkar ni sitta o bråka om saker ni tror?!?! Man måste inte skriva allt skit man _tycker_ på ett forum bara för att det går. Köp det ni tycker verkar bra och låt andra tycka vad de vill...

Permalänk
Medlem

Varför skulle Apple sänka priset på Ipad 2? Vore ju bara dumt, varför sänka priset på något som säljer som tändstickor i Sibirien?

Kan dock hålla med om att Facetime är något helt ofattbart dumt.

Camchatt på mobiler över telefonnätet har säkert funnits i minst 5 år.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Icipher:

Hur fan orkar ni sitta o bråka om saker ni tror?!?! Man måste inte skriva allt skit man _tycker_ på ett forum bara för att det går. Köp det ni tycker verkar bra och låt andra tycka vad de vill...

Nu har jag nog missförstått vad forumär till för. Jag trodde att forum var till för just de sakerna du säger att man inte ska göra här. Alltså att skriva om vad man tycker för att man kan ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Alltid lika spännande när Apple kommer ut med nya produkter :). Väldigt dåliga kameror dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nu har jag nog missförstått vad forumär till för. Jag trodde att forum var till för just de sakerna du säger att man inte ska göra här. Alltså att skriva om vad man tycker för att man kan ;).

hehe. Exakt.
Och motsatsen till detta är då att blogga vilket enligt mig är till för dom som inte har nåt att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nu har jag nog missförstått vad forumär till för. Jag trodde att forum var till för just de sakerna du säger att man inte ska göra här. Alltså att skriva om vad man tycker för att man kan ;).

Det förutsätter dock att man argumenterar med fakta i ryggen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nu har jag nog missförstått vad forumär till för. Jag trodde att forum var till för just de sakerna du säger att man inte ska göra här. Alltså att skriva om vad man tycker för att man kan ;).

Skrivet av FANTEN:

hehe. Exakt.
Och motsatsen till detta är då att blogga vilket enligt mig är till för dom som inte har nåt att säga.

Om man inte bidrar till diskussionen på ett konstruktivt sätt utan bara kommenterar hur dåligt en produkt eller ett företag är gör man bättre att hålla snattran enligt mig. På tok för många sådana personer här som ofta dyker upp i just diskussioner kring Apple.

Jag har inget intresse av Windows längre exempelvis men jag kan garantera er att jag aldrig kommer skapa ett "microsoft suger"-inlägg bara för att jag kan. Ingen är intresserad av att läsa det.

Kritik i en diskussion är alltid välkommen annars blir det inte mycket till diskussion men den skall ha nån poäng. Man skall inte bara skriva för att man kan...

Permalänk
Medlem

Ser fram emot hur ipad 2 kommer bli!, detta är året jag ska köpa en "platta" och ipad är den som varit roligast att leka med än så länge. Perfekt i storlek så som jag tänkte använda den och ingen utav dom andra "plattorna" har varit i närheten så spännande. Men klart hdmi, usb, kortläsare är inte fel det iheller. men inte mindre än 7" skärm!!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m0rk:

Det förutsätter dock att man argumenterar med fakta i ryggen...

Skrivet av S_Z:

Om man inte bidrar till diskussionen på ett konstruktivt sätt utan bara kommenterar hur dåligt en produkt eller ett företag är gör man bättre att hålla snattran enligt mig. På tok för många sådana personer här som ofta dyker upp i just diskussioner kring Apple.

Jag har inget intresse av Windows längre exempelvis men jag kan garantera er att jag aldrig kommer skapa ett "microsoft suger"-inlägg bara för att jag kan. Ingen är intresserad av att läsa det.

Kritik i en diskussion är alltid välkommen annars blir det inte mycket till diskussion men den skall ha nån poäng. Man skall inte bara skriva för att man kan...

Jag tycker ju inte att man alltid måste vara så jädra korrekt för att få skriva. Men så är jag också väldigt förtjust i yttrandefrihet.

Med detta sagt vill jag tillägga att det är förbannat urvattnat och uttröttade att i längden se alla dessa inlägg som bara är pubertala bröl. - "Ööööö - produkt x är kass.. föööör att... den e bara de."

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

komiskt att läsa hur folk kommenterar denna "ryktes nyhet" som om det vorre färdig fakta

som vanligt, speciellt Apple nyheter. Bara gå till arkivet och läsa nyhetskommentarna om iphone 4 rykten. Mycket intressant läsning om folks olika förmågor att ta rykten som ren sanning.