Permalänk
Medlem

En snabb liten fråga angående sleeving

När man har fått väck pinsen i exempel en 8 pins kontakt, Då är det väl bara att komma ihåg hur färgerna satt, inte vilket håll vilken satt om det är samma "kön" på båda hållen?(som det är på ett helmodulärt nätagg)

En fråga till, På PCI kontakterna sitter det 6+2, om man bara ska nyttja 6 av dom kan man ta bort dom andra två då?

Dumma frågor kanske, men bättre att vara på säkra sidan

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk
Medlem

Varför ta bort alla på en gång? Ta ur en kabel, sleeva sedan den och sätt tillbaka den när du är klart med den. Ta sedan ur nästa och fortsätt så. Så slipper man oroa sig om hur dom ska sitta!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Tänkte med ställa samma fråga när man sleevar ska man öppna nättagget och dra det hela vägen in till nättaget eller räcker det till där precis kablarna börjar en annan ska med måste man ta bort alla kablar direkt räcker det att man drar bort ett par kablar i taget och sleevar eller ska man rycka ut allihopa samtidigt?

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

Det bästa är ju att ha ett helt modulärt nätagg där du kan ta ur alla kablar. Annars är ett bra tips att köpa förlängningskablar till 24 pin och 8 pin. Så slipper man sleeva hela agget.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

men vilket är det bästa med ett agg som inte är modulärt då? vill få det så snyggt som möjligt med

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

Snyggheten spelar inte så stor roll. Men det blir billigare och framförallt lättare att köpa några förlängningar till 24 och 8 pin. Men till dom andra kablarna kan du bara sleeva ända in till aggets kant elr så långt du behöver för ditt bygge. Räcker för mig iaf, men det beror ju på om du ser skarvarna från chassits utsida. (Garantin försvinner vid öppning av agg)

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Snyggheten spelar inte så stor roll. Men det blir billigare och framförallt lättare att köpa några förlängningar till 24 och 8 pin. Men till dom andra kablarna kan du bara sleeva ända in till aggets kant elr så långt du behöver för ditt bygge. Räcker för mig iaf, men det beror ju på om du ser skarvarna från chassits utsida. (Garantin försvinner vid öppning av agg)

Tack för dina svar Jag har ett gammalt test agg som jag kommer börja med sen får vi se hur det blir anyway tack för hjälpen

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnza:

Men till fråga två iaf. Jag har två PCIE kontakter med 6+2 pinnar. Då jag bara ska använda två 6 pins till varje grafikkort, kan jag då ta bort dom två andra?

tänkte det jag med..MEN..dom där två extra är fastklämda under samma kontakter som två andra sladdar..så då blir det att skaffa nya kontakter o klämma dit om du ska få bort det snyggt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

tänkte det jag med..MEN..dom där två extra är fastklämda under samma kontakter som två andra sladdar..så då blir det att skaffa nya kontakter o klämma dit om du ska få bort det snyggt.

På min sitter dom två som är den lilla +2 expansionen, Dom sitter in i samma hål på den kontakten som ska in i Nätagget.

Här är en bild: http://img11.imageshack.us/i/exempel.jpg/

Borde ju inte vara nån fara att ta bort dom då man inte berör någon annat än just den där +2?

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk
Medlem

kan inte tänka mig det är nåt problem då om du tar bort dom om dom sitter som du säger..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Proffsmoddare

Tänk på en sak om du ska sleeva hela vägen in som jag gjorde på mina CM agg Kabelstammen blir mycket tjockare med sleeving så du måste förstora hålet i psun annars får du inte ihop den igen.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR