Radeon HD 6990 "Antilles" dyker upp på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

http://www.techpowerup.com/139043/Radeon-HD-6990-Antilles-Gra...

This time, AMD is toying with a revolutionary new cooler design that makes use of a cylindrical blower (like ones used in air-curtains, on a much smaller scale) to draw air from the rear portion of the cooler, and circulate through the complex vapor-chamber enhanced heatsink inside. In other words, the card lacks a fan intake hole where it's typically located, but the rear portion serves that purpose. Power is drawn in from two 8-pin PCI-E power connectors. AMD is expected to release the new enthusiast graphics card in this quarter.

Ny teknik när det gäller kylning? usch hoppas bara det inte blir skit, inte undra på varför man inte kunde se fläkten.

Stod redan i artikeln, NVM, undrar fortf om det kommer vara skit

så det blir nått i stil med Silverstone FX121 på själva fläkten menar jag då? FX121

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

så det blir nått i stil med Silverstone FX121 på själva fläkten menar jag då? FX121

Vad jag har förstått så försöker de dämpa ljudnivån med den fläkten?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

så det blir nått i stil med Silverstone FX121 på själva fläkten menar jag då? FX121

Men, varför placera GPU i var sin ända? Då kan man väl lika gärna köra som 5970 eller en centrum fläkt som XFX 6970 4GB kör med...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Men, varför placera GPU i var sin ända? Då kan man väl lika gärna köra som 5970 eller en centrum fläkt som XFX 6970 4GB kör med...

Beror väl lite på hur man utformar hela kylaren.
sen tror jag en fläkt av den typen har lägre ljudnivå och högre flöde samt tryck...
Sånna vi kyler våra styrdatorer för cnc på jobbet och dom låter verkligen inte mycket med tanke på hur mycket luft dom flyttar.
Jag tror detta är ett stort steg fram faktiskt. Sen kan det ju inte bli sämre än dom skördetröskorna man fått som standard på Ati-kort den senaste tiden XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av malici0us:

Jo, det skulle väl vara det då ^^
Tolkar det som att det bara är att köra på 6970 CF och va nöjd

Jag kör 6970 CF Funkar fint!

Visa signatur

sureee ~ #Ghost-Pictures.de

Permalänk
Medlem

men tror ni ett Corsair HX1000w klarar av att ta 2st 6990 kort på stockspeed, och amd 1090t? är sugen som fan nu när man nästan har 20k påbanken ;D

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Jag har fler Bilder på Antilles!

bara att kolla grabbar, dräggla inte ner korten bara

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zikkor:

men tror ni ett Corsair HX1000w klarar av att ta 2st 6990 kort på stockspeed, och amd 1090t? är sugen som fan nu när man nästan har 20k påbanken ;D

vid stock speed: 125W+300*2W=725W
ifall man sedan klockar lite så kanske vi har: 175W+360*2W=895W

det funkar, ifall övriga komponenter drar 30W kommer vi då upp i 925W vid maximal belastning(uppnås aldrig).

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zikkor:

Publicerades i onsdags: http://www.sweclockers.com/nyhet/13400-radeon-hd-6990-synas-i...

Permalänk
Medlem

tackar! , det hjälpte värkligen. måste sälja mitt Asus 5870 Matrix Platinum, för vattenblock släpptes ej. villket var synd. Älskade kortet! Någon mer som är taggad inför nya amd Bulldozer? Fan vad fint setup man kommer ha då, 8 kärnor + 8gb grafikminne! men vem fan behöver det igentligen?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

jo, jag såg det nu att bilder redan var ute. heheh. fail av mig

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

förlåt om jag frågar, men hur skapar man en ny tråd?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka