Gigabyte "superklockar" Radeon HD 6870

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte "superklockar" Radeon HD 6870

Taiwanesiska Gigabyte utökar serien Super Overclock med ett nytt Radeon HD 6870.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett Gigiabyte OC kort innan och kommer inte göra om det misstaget igen.
Mitt HD 5850 saknar möjlighet att öka volten på, samt med tanke på så lång tid som det funnits ute så känns det dåligt att de fortfarande inte fixat till fläkten med en bios-uppdatering. Fläkten låter massor när kortet inte används

Permalänk
Medlem

Mycket kompetent kylare dendär windforce 3X. Lågt ljud och hög kylförmåga, förstår att de slänger på den på fler och fler modeller.

Permalänk
Avstängd

Minns jag fel eller innehåller inte ett 6870-kort 1120 streamprocessorer?

Permalänk
Skrivet av Wiberg92:

Minns jag fel eller innehåller inte ett 6870-kort 1120 streamprocessorer?

Joo, har också för mig det.

Permalänk
Medlem

riktigt 1120 streamprocessorer på 6870

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Gillar att dom skriver "Super" på den överklockningen Men men dom säljer väl lite mer av korten med dessa varianter även om det är en ren barnlek att klocka upp själv.

Permalänk

Snacka om att lura kunderna. 50mhz kan man väl klocka i sömnen.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Moderator
Moderator

Bleknar givetvis mot deras fina SOC-varianter på Nvidias 460/470/480 så tycker det är synd att de använder SOC-namnet i det här fallet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Bleknar givetvis mot deras fina SOC-varianter på Nvidias 460/470/480 så tycker det är synd att de använder SOC-namnet i det här fallet.

Ja deras SOC serie är grymma. Är väldigt nöjd med mitt 460 SOC, tyst, svalt och snabbt. Det negativa med det kortet är 560 SOC och att jag inte kommer över 900Mhz med det.