Skillnad mellan Intel Core i5 2500 och Intel Core i5 2500K, bråttom.

Permalänk
Medlem

Skillnad mellan Intel Core i5 2500 och Intel Core i5 2500K, bråttom.

Jag skulle vilja veta vad skillnaden mellan Intel Core i5 2500 och Intel Core i5 2500K är.

Vore välsigt tacksam om någon kunde svara på detta.

/NeTo

Permalänk
Skrivet av neto:

Jag skulle vilja veta vad skillnaden mellan Intel Core i5 2500 och Intel Core i5 2500K är.

Vore välsigt tacksam om någon kunde svara på detta.

/NeTo

K är upplåst och därför möjlig att överklocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoolution:

K är upplåst och därför möjlig att överklocka.

Tack för ett snabbt svar!
Så det finns ingen möjlighet att överklocka Intel Core i5 2500 3,3GHz Socket 1155 Box utan endast Intel Core i5 2500k 3,3GHz Socket 1155 Box?

Permalänk
Medlem
Skrivet av neto:

Tack för ett snabbt svar!
Så det finns ingen möjlighet att överklocka Intel Core i5 2500 3,3GHz Socket 1155 Box utan endast Intel Core i5 2500k 3,3GHz Socket 1155 Box?

Det stämmer bra, men varför så bråttom?

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusko:

Det stämmer bra, men varför så bråttom?

Jag beställde en Intel Core i5 2500k 3,3GHz Socket 1155 Box och det stod att det fanns i lager, men sedan visade det sig att de inte fanns i lager utan endast Intel Core i5 2500 3,3GHz Socket 1155 Box.

Så då kan jag få en Intel Core i5 2500 3,3GHz Socket 1155 Box direkt eller vänta drygt en vecka på Intel Core i5 2500k 3,3GHz Socket 1155 Box.

Är det värt att vänta?

Permalänk
Medlem

Finns ju inga moderkort nu ändå så det är väl bara att vänta.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusko:

Finns ju inga moderkort nu ändå så det är väl bara att vänta.

vad menar du med att det inte finns några modekort nu?

tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av neto:

vad menar du med att det inte finns några modekort nu?

tack för hjälpen!

Läs på nyheterna på startsidan kanske?

Permalänk
Medlem

Öhh, du har inte råkat kolla förstasidan: http://www.sweclockers.com/nyhet/13426-extra-intel-aterkallar...

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusko:

ok... Nu ser jag.

Hur skall man skicka tillbaka sitt modekort?

Permalänk

Åter igen, läs på förstasidan. Eller i tråden kring förstasidans nyhet.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusko:

Problemet är att jag redan har ett modekort...

Det skickades idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av neto:

ok... Nu ser jag.

Hur skall man skicka tillbaka sitt modekort?

Läs på startsidan , igen.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Bara att returnera & begära tebax slantarna.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

TS det finns hur mycket som helst om skillnaden mellan 2500 och 2500k om du hade sökt en gång och för det andra så allt det du frågade sen står i den nyheten på startsidan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

TS det finns hur mycket som helst om skillnaden mellan 2500 och 2500k om du hade sökt en gång och för det andra så allt det du frågade sen står i den nyheten på startsidan...

Men vilken, 2500 eller 2500k tycker du att jag skall köra på?

Permalänk
Medlem

Troll?

Självklart 2500k, det skiljer 80kr mellan de två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neto:

Men vilken, 2500 eller 2500k tycker du att jag skall köra på?

2500k

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusko:

Bara att returnera & begära tebax slantarna.

Jag hade använt moderkortet, och bytt det när det kommer utbyteskort .. Annars är du Sandybridgelös rätt länge. Blir ju ändå gratis.
Bara att använda rätt sataportar sålänge så sker inget.

Permalänk
Hedersmedlem

Skall man inte överklocka spelar val av processor liten roll utan K modellen är till för de som vill kunna få ut mer prestanda för pengarna. Nu hade inte jag brytt mig om problemet med Sandy Bridge då jag bara har två lagringsenheter och gladeligen kör på dem. Det är dock bra att veta vad som kan gå fel med sitt kort och man kommer som sagt bli erbjuden en lösning.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Skall man inte överklocka spelar val av processor liten roll utan K modellen är till för de som vill kunna få ut mer prestanda för pengarna. Nu hade inte jag brytt mig om problemet med Sandy Bridge då jag bara har två lagringsenheter och gladeligen kör på dem. Det är dock bra att veta vad som kan gå fel med sitt kort och man kommer som sagt bli erbjuden en lösning.

Du har helt rätt, men 100:- skillnad???
När du vill sälja så skiljer det säkert 300:- eller mer om den är upplåst ,,approx"
För övrigt så tycker jag 2500k verkar vara en prisvärd cpu

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dylanator:

Du har helt rätt, men 100:- skillnad???
När du vill sälja så skiljer det säkert 300:- eller mer om den är upplåst ,,approx"
För övrigt så tycker jag 2500k verkar vara en prisvärd cpu

Ja K modellerna är mycket prisvärda om man ser till hur högt man kan klocka dem och finns båda tillgängliga så tar man K modellen men skall man inte klocka är det mest tillgång som avgör vad man väljer. Man får inte heller glömma att det tillkommer kostnad för en bättre kylare om man skall överklocka mer än måttligt och det måste in i priset också.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort köpte du...?

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Ja K modellerna är mycket prisvärda om man ser till hur högt man kan klocka dem och finns båda tillgängliga så tar man K modellen men skall man inte klocka är det mest tillgång som avgör vad man väljer. Man får inte heller glömma att det tillkommer kostnad för en bättre kylare om man skall överklocka mer än måttligt och det måste in i priset också.

Finns det nån av testsidorna som kört 2500k vs. 2600k i nedklock och samma frekvens??

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

Finns få anledningar till att inte välja 2500K framför 2500.

2500K kan både överklockas, samt att den har en bättre integrerad grafikdel än vad 2500 har.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Lol. Köp 2500k. Och alla säger ju att du ska skicka tillbaks ditt mobo? Gör inte det. Det e bara sata 3gbs som berörs av problemet. Och det är bara 15-20% av ALLA h67/p67 moderkort som berörs. Så¨om jag var du skulle jag skita i det och använda ditt. Vilket jag gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dylanator:

Finns det nån av testsidorna som kört 2500k vs. 2600k i nedklock och samma frekvens??

Jo jag tror dom heter sweclockers

http://www.sweclockers.com/recension/13224-intel-sandy-bridge...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Sorry, var inte så genomtänkt, men tack för länken! Jag har självklart läst det testet, men var inte nyfiken på just denna frågeställning då!
Hur som helst så ger 2500k ett resultat som duger åt en som mig!!
1600:- och inte alls dålig, 1000:- till och så är de flesta på den säkra sidan!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Hedersmedlem

För vanligt arbete och spelande så finns egentligen ingen anledning att köpa 2600K över 2500K men använder man program som använder Hyper Threading så är det ett självklart val att ta 2600K.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM