Säkert med begagnade spel?

Permalänk
Medlem

Säkert med begagnade spel?

ja, hur säkert är det att köpa begagnade spel egentligen, med tanke på att nycklarna kan vara använda redan och att skivorna kan vara repiga och så.
nu pratar jag allså inte om begagnade spel ifrån en affär, utan ifrån blocket eller tradera eller dylikt.
och så undrar jag hur det ligger till med xbox 360 spel, har dom någon nyckel?
finns det något annat negativ med att köpa begagnade spel till både PC och Xbox 360?

och en sak till som inte har med saken o göra, men måste man installera ett xbox spel eller kör man det bara direkt från skivan?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

ja, hur säkert är det att köpa begagnade spel egentligen, med tanke på att nycklarna kan vara använda redan och att skivorna kan vara repiga och så.
nu pratar jag allså inte om begagnade spel ifrån en affär, utan ifrån blocket eller tradera eller dylikt.
och så undrar jag hur det ligger till med xbox 360 spel, har dom någon nyckel?
finns det något annat negativ med att köpa begagnade spel till både PC och Xbox 360?

och en sak till som inte har med saken o göra, men måste man installera ett xbox spel eller kör man det bara direkt från skivan?

spelar nog ingen roll för när jag och en kompis spelade hos en annan så använde vi ett blackops som vi brukar spela men hans internet krånglade så vi flyttade över våra accounts till ett usbminne och spelade där istället (online) och han gjorde ett online account tidigare än oss så det är ingen direkt fara att det är begagnat så länge skivorna inte är repiga eller förstörda
det funkar fint på en annans xbox 360

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

spelar nog ingen roll för när jag och en kompis spelade hos en annan så använde vi ett blackops som vi brukar spela men hans internet krånglade så vi flyttade över våra accounts till ett usbminne och spelade där istället (online) och han gjorde ett online account tidigare än oss så det är ingen direkt fara att det är begagnat så länge skivorna inte är repiga eller förstörda
det funkar fint på en annans xbox 360

vet inte om jag var tydlig nog om att jag pratar om begagnade PC-spel, inte begagnade xbox-spel

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Begagnade dator spel har ju oftast e cd key som är inte alltid men ofta bunden till ett specifikt konto, så du kommer väll kanske inte kunna spela online på alla spel.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Mycket osäkert skulle jag tro... är nyckeln aktiverad är det väl ofta i princip kört?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

hur är det med begagnade Xbox spel då? för dom har väl ingen nyckel har jag för mig?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

hur är det med begagnade Xbox spel då? för dom har väl ingen nyckel har jag för mig?

Han som svarade först skrev ju hur det var med xbox?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

1. Är du ute efter ett spel som har en fungerande cd-key för online spel så är begagnade spel ALDRIG ett bra val.
2. Butiker som säljer begagnade spel brukar ha poleringsmaskin som skivorna körs igenom innan de hamnar på hyllorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Han som svarade först skrev ju hur det var med xbox?

oj, juste, sorry

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Gå till exempelvis Game eller Gamestop och köp begagnade spel. "Nackdelen" är att de inte säljer begagnade spel med CD-nycklar, då dessa kan vara använda. Därför tenderar Xbox 360/PS3/Wii sektionerna vara större.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.