Köpråd till en laptop kring 5500kr

Permalänk
Medlem

Köpråd till en laptop kring 5500kr

Hej!
Jag har funderat fram och tillbaka på att införskaffa mig en laptop för användning av skolarbete och enklare spel (wc3 som exempel). Min laptop ska bara komplettera min stationära ifall man se film i sängen eller studera på skolan. Min budgettak ligger på max 5500.
Jag hittade dock denna laptopen på webhallen --> http://www.webhallen.com/hardvara/111813-acer_aspire_5741g-354g50mn-core_i3-350m-4gb-500gb-15.6_led-gf_gt320m-win_7_hp. Dock är jag väldigt okunnig på bärbara datorer och behöver just därför eran hjälp sweclockers
Så min fråga är, Duger denna dator? Eller finns det andra alternativ till ungefär samma pris?

Tack så mycket på förhand!
~ Filip!

Permalänk
Keeper of Traditions

Annars finns Asus UL30A för 4.5k som bara väger 1.5kg, något som kanske är bra om du ska bära runt på datorn:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=746287

Då spar du en tusing också, som du kan spara och sen lägga på en SSD.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Annars finns Asus UL30A för 4.5k som bara väger 1.5kg, något som kanske är bra om du ska bära runt på datorn:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=746287

Då spar du en tusing också, som du kan spara och sen lägga på en SSD.

Jag tycker att 13" verkar vara lite väl smått för spel? eller har jag fel då? Finns det några andra alternativ i 15" storleken?

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är samma upplösning som den du länkade till, så någon större skillnad lär det ju inte vara

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zetex:

Aight!
Vad tror du om denna?

Att den är tung, har stor klumpig skärm och håller låg kvalité. Men komponenterna som sitter i är väl okej, så det beror på vad du prioriterar helt enkelt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetex:

En kompis har en acer och den processorn och han måste ha en kylplatta till den annars börjar den att throttla...

Permalänk
Medlem

Acern du länkade till i trådstarten tycker jag verkar vara helt ok, bra pris på webbhallen dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter samma sak och den du länkat till är klart den bästa jag hittat.