Bästa lösningen för att få ner GTX580 SLI temp?

Permalänk
Medlem

Bästa lösningen för att få ner GTX580 SLI temp?

Hej, köpte nyligen ett par nya kylare (H70+AC Xtreme Plus) och precis fått ihop datorn.

Har dock ett problem, grafikkortens temperaturer är skyhöga.

Efter att ha monterat ena grafikkortskylaren så skulle jag prova H70n o se så allt funkar.

GPU1 ensamt låg då på 27c med 85% fanspeed (1560rpm, knäpptyst)

Provade MSI Kombustor, 1920x1080, 4xMSAA, 0ms rendering delay: 55c efter 5min!! Vilket var överaskande bra

Men efter att ha startat MSI Kombustor med 2 kort så är allt jag kan säga: Var fan är brandsläckaren?

GPU1 Ensam Idle: 27c
GPU1 Ensam Load: 55C
GPU1 Idle: 35c
GPU1 Load: 80C!
GPU2 Idle: 35c
GPU2 Load: 70C!

Första kortet (GPU2) tar in luft direkt från 140mm i botten, och skickar sedan sin varma luft upp till andra kortet (GPU1) därav 10 grader varmare, röda pilen till höger om GPU 1, som är snett uppåt, satte handen där.. fy fan va varmt det var, satte fingret på flänsen som sticker ut och nästan brände mig, det var så varmt så jag blev rädd nästan.

Slängde av chassiväggen och satte dit en Corsair 140mm som blåste på båda korten från sidan (chassiväggens håll), och då sjönk GPU 1 från 81c till 75-76c, dvs sjönk 5c men inte mer.

Vad rekommenderar ni att jag gör? Hål i chassiväggen i plexit, och sätta en 120/140mm som blåser rakt på kylarna?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hej, köpte nyligen ett par nya kylare (H70+AC Xtreme Plus) och precis fått ihop datorn.

Har dock ett problem, grafikkortens temperaturer är skyhöga.

Efter att ha monterat ena grafikkortskylaren så skulle jag prova H70n o se så allt funkar.

GPU1 ensamt låg då på 27c med 85% fanspeed (1560rpm, knäpptyst)

Provade MSI Kombustor, 1920x1080, 4xMSAA, 0ms rendering delay: 55c efter 5min!! Vilket var överaskande bra

Men efter att ha startat MSI Kombustor med 2 kort så är allt jag kan säga: Var fan är brandsläckaren?

GPU1 Ensam Idle: 27c
GPU1 Ensam Load: 55C
GPU1 Idle: 35c
GPU1 Load: 80C!
GPU2 Idle: 35c
GPU2 Load: 70C!

Första kortet (GPU2) tar in luft direkt från 140mm i botten, och skickar sedan sin varma luft upp till andra kortet (GPU1) därav 10 grader varmare, röda pilen till höger om GPU 1, som är snett uppåt, satte handen där.. fy fan va varmt det var, satte fingret på flänsen som sticker ut och nästan brände mig, det var så varmt så jag blev rädd nästan.

Slängde av chassiväggen och satte dit en Corsair 140mm som blåste på båda korten från sidan (chassiväggens håll), och då sjönk GPU 1 från 81c till 75-76c, dvs sjönk 5c men inte mer.

Vad rekommenderar ni att jag gör? Hål i chassiväggen i plexit, och sätta en 120/140mm som blåser rakt på kylarna?

http://img80.imageshack.us/img80/3376/zhrooms800dach70heatarr...


LIQUID COOLING

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk

80c är inget direkt fara för ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

80C tror jag inte ens man kan kalla hög temp på en GPU. 80C är inge problem alls, hade de varit typ 100C då hade de varit nått

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

80 C load är ju fasiken inte så farligt! Behöver inte vara orolig. När tempen börjar gå över 90 - 100 gränsen då kanske du vill göra någe. Mitt system i sigh ligger mitt 275 på 90 grader under spel som bc2 och det har funkat bra sen jag köpte det sep -09.

Men annars är det nog vattenkylning som gäller eller bättre ventilerat chassi.

mvh

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Enligt mina personliga erfarenheter så har du för lite utblås. Utblåsen i taket tycker jag själv inte är i inärheten så effektiva som den där bak.

Det jag skulle gjort är att flytta upp h70 i taket och installerat en BRA fläkt som blåser in luft från sidan.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Kostar över 4000kr, köpte H70 + 2st Accelero Plus för 1700kr.

2500kr mer än det jag betalade så hade jag haft vattenkylning, 2500kr är mycket pengar.

Om du har lagt 8-9k för sli så borde du ha räknat med vattenkylning eftersom kortet utveckla värme både på under och ovanför sidan.
Så mitt råd är å sälja accelero + H70 å satsa på vattenkylning. Du kommer inte ångra dig.
Även om du kunde få flera fläktar inne i chassit så kommer du få en temperatur minskning på 5-10 grader. Men vill du verkligen minska temperaturen så är dt fortfarande vattenkylning som gäller.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Enligt mina personliga erfarenheter så har du för lite utblås. Utblåsen i taket tycker jag själv inte är i inärheten så effektiva som den där bak.

Det jag skulle gjort är att flytta upp h70 i taket och installerat en BRA fläkt som blåser in luft från sidan.

Vettefan, sätter jag H70 i taket, så blir det en 140mm fractal ibak 900rpm, kommer nog inte bli bättre för det, och H70 kommer ju blåsa ut då, dvs ta luft innifrån som är skitvarm?

En 120/140mm i sidan som blåser rakt på korten låter som den bästa lösningen, mycket mer kan jag inte komma på, just därför gjorde jag en tråd om det

Och nej, jag kommer inte sälja det jag precis köpte, då kommer det kosta mig 3000kr att byta till vattenkylning för några grader lägre.

En till sak, hur stor skillnad tror ni det skulle bli om jag bytte till Rampage III Extreme? Då flyttar jag upp båda korten 1 snäpp, dvs första kortet (GPU2) skulle få mycket mer luft nerifrån, det borde väl hjälpa tempen rätt mycket?

Är det värt att prova? Jag har möjlighet till det imorgon faktiskt

Sen tänkte jag på en till sak, första kortet skjuter ju upp värmen till andra, finns det inget sätt jag skulle kunna separera korten på något vis? Sätta en "skiva" i ena PCI platsen, inte bokstavligen talat, men så att värmen från första kommer närmare rutan och går förbi andra kortet på något sätt?

För just nu känns det som detta är den sämsta placeringen, och värmeflödet. Så vad jag än hittar på förbättrar det nog.

Edit: Om jag vänder H70 så dom blåser utåt istället? Då blir det ett extra utsug utöver 3x 120 utblås i taket, om det skulle bli bättre flöde då? Värt att prova eller?

Större bild utan pilar

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vettefan, sätter jag H70 i taket, så blir det en 140mm fractal ibak 900rpm, kommer nog inte bli bättre för det, och H70 kommer ju blåsa ut då, dvs ta luft innifrån som är skitvarm?

En 120/140mm i sidan som blåser rakt på korten låter som den bästa lösningen, mycket mer kan jag inte komma på, just därför gjorde jag en tråd om det

Och nej, jag kommer inte sälja det jag precis köpte, då kommer det kosta mig 3000kr att byta till vattenkylning för några grader lägre.

En till sak, hur stor skillnad tror ni det skulle bli om jag bytte till Rampage III Extreme? Då flyttar jag upp båda korten 1 snäpp, dvs första kortet (GPU2) skulle få mycket mer luft nerifrån, det borde väl hjälpa tempen rätt mycket?

Är det värt att prova? Jag har möjlighet till det imorgon faktiskt

Sen tänkte jag på en till sak, första kortet skjuter ju upp värmen till andra, finns det inget sätt jag skulle kunna separera korten på något vis? Sätta en "skiva" i ena PCI platsen, inte bokstavligen talat, men så att värmen från första kommer närmare rutan och går förbi andra kortet på något sätt?

För just nu känns det som detta är den sämsta placeringen, och värmeflödet. Så vad jag än hittar på förbättrar det nog.

Större bild utan pilar

Jag skulle satt så att h70 suger in från taket och sen som du säger är ju en 140mm FD på 900 rpm inget att hänga i granen så den skulle jag verkligen byta ut till nått mer kraftfullare Men fläkt från sidan är nog det viktigaste.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

så du menar att du hade råd med 580 sli?
men inte vattenkylning?xD

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiras:

så du menar att du hade råd med 580 sli?
men inte vattenkylning?xD

580 är inte speciellt billigt så det är väl ganska logiskt att man inte har råd med vattnekylning också?
Jag menar bara för att man har råd med att köpa dyra grafikkort så behöver inte det betyda att man har hr mycket pengar som helst.

Han har ju sagt flera gånger att han inte vill lägga de extra pengarna på vattneklyning heller.
End of disccusion.

Skrivet av zhrooms:

Hur gör jag ett fläkthål i chassiväggen då, har aldrig gjort någon sån grov moddning, borde det inte räcka med att jag sätter en fläkt på plexiglaset, ritar en prick i varje skruvhål, sen borrar 4 hål, sen ritar jag en circkel innom dom 4 hålen, och sågar ur? Eller är jag helt ute och cyklar?

Låter bra det Eller så mäter du helt enkelt med en CD-skiva och sen borrar några hål i innerkanten av plexit och sågar via dem.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

580 är inte speciellt billigt så det är väl ganska logiskt att man inte har råd med vattnekylning också?
Jag menar bara för att man har råd med att köpa dyra grafikkort så behöver inte det betyda att man har hr mycket pengar som helst.

Han har ju sagt flera gånger att han inte vill lägga de extra pengarna på vattneklyning heller.
End of disccusion.

9400kr gick dom på.

Känns ovärt att lägga 3000kr till på vattenkylning för några grader kallare, det är knappt märkbar skillnad i vissa fall, kolla tex när jag körde 1 kort med Accelero , 27c idle, 55c full load.. det är tamejfan vattenkylningstemp, för tusenlappar billigare. Då ett GTX580 block går på 900kr, en Accelero 450kr.

Hela mitt problem är SLI, därav tråden "bästa lösningen för att få ner GTX580 SLI temp"

Jag har kommit fram till 3 saker jag kan göra;

1. 120/140mm från sidan, modda chassivägegn.
2. Vända H70 så den blåser ut istället för suger in.
3. Prova Rampage III Extreme, flytta upp båda korten 1 snäpp upp så det undre kortet får mycket mer luft. Vilket i sin tur gynnar andra kortet då första inte blir lika varmt?

Skrivet av ceogar:

Låter bra det Eller så mäter du helt enkelt med en CD-skiva och sen borrar några hål i innerkanten av plexit och sågar via dem.

Smart, mätte en cd skiva på en 120mm fläkt, passade bra.

Frågan är då, var ska hålet vara? Brb bild

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Att byta moderkort tror jag är mer onödigt att göra än vatten om du inte har ett sånnt liggandes

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Entusiast

Förstår inte vad du oroar dig för, 80c är inga som helst problem mitt GTX 470 kommer upp i 87 grader Metro 2033.
Som flera tidigare sagt så är det runt 100c du borde börja oroa dig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Sorry för OT men lustig kylningsmodul du har på minnena Länk till vart man hittar en sådan?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Förstår inte vad du oroar dig för, 80c är inga som helst problem mitt GTX 470 kommer upp i 87 grader Metro 2033.
Som flera tidigare sagt så är det runt 100c du borde börja oroa dig.

Om du läser tråden så är det inte det som är problemet, anledningen till att jag vill ner från 80C är för att som skall klockas, höja volten = mer värme.

80C på 1.000v som sedan ska höjas till 1.125v, GL&HF.

Bild med väggen på, och en 140mm innanför som står ungefär i mitten av korten, vad är den mest optimala placeringen? I mitten? Mer till vänster så den pushar luften åt höger?

Skrivet av Mocka:

Sorry för OT men lustig kylningsmodul du har på minnena Länk till vart man hittar en sådan?

V1, den jag har den äldre, rivit av alla blåa klistermärken så den är helt svart, körs i 3300rpm 5v knäpptyst (12v = 6000rpm+ låter som ett flygplan)
http://www.inet.se/artikel/8500246/corsair-dominator-airflow-... (till för DDR2, täcker 4 minnesplatser)

V2, den nyare med större fläktar fast färre. Vet inte hur den låter
http://www.inet.se/artikel/8500827/corsair-airflow-fan-versio... (till för DDR3, täcker 5-6 minnesplatser)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Du har stresstestat dina två gpu:er i MSI Kombustor, 1920x1080, 4xMSAA, 0ms rendering delay (i okänd tid) och är orolig för temperaturen som ligger på max 80 grader. Jag tycker inte att du ska oroa dig iom att stresstestet är något som inte direkt återspeglar vardagen för grafikkort samt att du har bra temperaturer på kärnorna.
Det jag skulle vara orolig för är VRM som kyls bedrövligt av tidigare versioner av AC Xtreme serien. Ladda ner GPU-z för att övervaka dina grafikkort.
Grym dator btw

Edit: om du ska klocka. Börja höj allting som vanligt- sakta men säkert samtidigt som du vakar över tempsen.
Och angående fläkten. Borra hål i plexiglaset och sen sätt fläkten som utblåst så att den varma luften som dina kylare sprider i chassit försvinner.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

800D är sjukt o-optimerat för luftkylning för lite luft in och för mycket ut.

se till att få in mer luft underifrån på nått sätt

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Du har stresstestat dina två gpu:er i MSI Kombustor, 1920x1080, 4xMSAA, 0ms rendering delay (i okänd tid) och är orolig för temperaturen som ligger på max 80 grader. Jag tycker inte att du ska oroa dig iom att stresstestet är något som inte direkt återspeglar vardagen för grafikkort samt att du har bra temperaturer på kärnorna.
Det jag skulle vara orolig för är VRM som kyls bedrövligt av tidigare versioner av AC Xtreme serien. Ladda ner GPU-z för att övervaka dina grafikkort.
Grym dator btw

Inte riktigt koll på det där med VRM heller, GTX580 har inga mer sensorer utöver GPU, syns varken i GPU-Z eller Everest, vad du nu använder.

Självklart återspeglar det inte vardagsspelande, som jag sa så provade jag BC2, korten användes 50% each, korten låg på 45-50c som mest.

Men ändå, det blir en annan historia om jag ska köra högre volt, därav all denna möda för den lilla extra kylningen jag kan få

Skrivet av astrob0y:

Och angående fläkten. Borra hål i plexiglaset och sen sätt fläkten som utblåst så att den varma luften som dina kylare sprider i chassit försvinner.

Hm, det låter inte så dumt faktiskt, men var ska korten få ny luft ifrån? Får ju knappt något från 140mm i botten som det är nu?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om de inte ger mer om han sätter en eller två fläktar i golvet som drar in luft underifrån igenom dom befintliga filtren.

Att sätta en fläkt i sidan sådär kommer förstöra de estetiska och sen kommer de bara skickas in en massa damm som fyller grafikkylarna.

Nä. Bättre att du sätter ett par riktigt bra 120/140mm fläktar i golvet under grafikkorten.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

annars kan du ju testa det här. Din h70 sätter du som in eller utsug. välj själv.

Permalänk
Medlem

Du har ju bra temps omg.

Och vattenkylning ger mer än bara några grader lägre temp. Det märks speciellt när du kör SLI. Då kan du ju lätt ha samma temps som ett kort med Accelero har ensamt. Och som några andra sa så borde du köpa vattenkylning om du faktisk vill ha ännu lägre temps, det är ju ingen ide att leta andra lösningar när du redan sitter med ett stort väl ventilerat chassi.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

4 insug? 1 utblås? Blir det inte fel i flödet då?

Samtidigt hjälper grafikorten med en del utsug också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

GTX580 FTW Hydro Copper 2 vattenkyld = 28c idle (900kr+)
GTX580 Accelero Xtreme Plus luftkyld = 27c idle (470kr)

Enda problemet är att det är 2 kylare, så ja självklart skulle vattenkylning och SLI fungera bättre ihop.

Du fattar inte? Som man ser hämmas ju luftkylningen av det andra kortet, no roll spela när du har vatten. 28 c idle ett kort, två, tre, fyra. Personligen tycker jag du skulle ha kört vatten om du över huvud taget skulle köpa annan kylning.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Sötast

Jag har inte ens överklockat mina GTX260 sli då det inte behövs än och du ska klocka GTX580 SLI.......

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Fortfarande så kostar vattenkylning minst det dubbla av vad luftkylning kostar, och temperaturskillnaden är inte stor.

Vill inte vara dryg nu så missförstå inte.
på mitt GTX 470 så skiljer det

1originalkylninig, 750MHz kanske och originalvoltvolt. 85 grader folding.

2 vattenkylning. 845MHz och 1.121V ca 50 grader folding.

Sen så stödjer jag dig när du köper luft, mycket roligare att lägga dom andra pengarna på värre datordelar, typ SLI

Säger som dom flesta, en fläkt som blåser in över korten och en kraftig som drar ut i 140mm platsen.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det jag skulle vara orolig för är VRM som kyls bedrövligt av tidigare versioner av AC Xtreme serien. Ladda ner GPU-z för att övervaka dina grafikkort.

Skrivet av zhrooms:

Inte riktigt koll på det där med VRM heller, GTX580 har inga mer sensorer utöver GPU, syns varken i GPU-Z eller Everest, vad du nu använder.

Precis var mer orolig över VRM och minnenas temp, jag har exakt likadan kylare som dig och när jag läste detta testet och såg hur bedrövliga Arctic Coolings små kylflänsar för VRM och minnen verkar vara blev det lite panik ;). Dom ser nästan exakt likadana ut nu.

Tyvärr har jag inte fått tag på någon lasertempmätare ännu men jag hoppas jag hittar en att låna snart.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av burken_swe@yahoo:

annars kan du ju testa det här. Din h70 sätter du som in eller utsug. välj själv.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/Corsair-800D-PC-case.jpg

u har ju ett insug från framsidan också, och igentligen så har den hddfläkten ingen funktion ur huvud taget, så varför gör du inte ett snyggt hål med ett fint galler 240galler framför så får du ett extra insug med 2 140mm fläktar som drar in kall luft !

Permalänk

Sitter också på 580gtx kort windforce3 från gigabyte. Har också "höga" 80 grader. Kanske ännu högre under mer press. Än så länge ser jag inga problem med det. Var också hyfsat orolig. Och vatten i min situation är bara onödigt och jobbigt. Så jag är nöjd.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D