Permalänk

Bästa Dator Märke I Överlag?

...............

Permalänk
Medlem
Skrivet av southgrove:

En visning ? va äre här för forum! ?

SweClockers....

Men vad menar du med bäst, olika tillverkare är ju bra på olika saker, själv tycker jag utseendet på Sony Vaio slår de flesta

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Hedersmedlem

Här på Sweclockers är det nog Apple (självklart inte bland de som inte har testat en Apple-laptop) och Lenovo (IBM) som ligger bäst till skulle jag tro. Asus ligger bra till också.

Permalänk
Medlem

HP är helt ok men priserna för de lite bättre maskinerna är i klass med Apple så då ser jag inte varför man inte hellre skulle köpa det.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

HP är skräp och har alltid varit. Bland "märkesdatorerna" så är Apple det enda som duger.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RaZman:

HP är skräp och har alltid varit. Bland "märkesdatorerna" så är Apple det enda som duger.

För spel, Ja..

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Tycker att allt som inte är 100% plast kan vara attraktivt. Vissa acer/Hp t. ex. kan ju vara extremt plastiga. Apples bärbara (förutom vanliga MacBook) är ju mestadels aluminium så det uppskattas men eftersom jag tycker Mac är en aning överprisat skulle jag nog svara Asus! Asus bärbara håller också längst av de stora datormärkena

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Apple (Macbooks) och Asus skulle jag nog säga.

Permalänk
Skrivet av slackr:

HP är helt ok men priserna för de lite bättre maskinerna är i klass med Apple så då ser jag inte varför man inte hellre skulle köpa det.

HP är riktigt dåliga men har ofta den bästa garantin. Jag vet då jag jobbat/jobbar med HP och reparerar dessa. ASUS och Apple är nog utan tvekan i toppen, min egen MSI kan jag inte heller klaga på, bra för att vara så nya på laptop-marknaden.

Permalänk
Medlem

Om man skulle jämföra kvaliteten på 5 olika märken i samma prisklass så tror jag ingen är mer skärp en någon annan oftast.
Det går inte gemföra en Macbook för 15.000 mot en Acer för 7000 tex.........

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Om man skulle jämföra kvaliteten på 5 olika märken i samma prisklass så tror jag ingen är mer skärp en någon annan oftast.
Det går inte gemföra en Macbook för 15.000 mot en Acer för 7000 tex.........

Inte så konstigt med tanke på att det är kvalite och design som kostar i en apple medan det är innehållet som kostar i de flesta vanliga pc-laptops.

Permalänk
Medlem

Asus / Apple

Permalänk
Medlem

Sun Microsystems??
(edit) eller kanske Cray? (/edit)

(edit igen) Sorry, Missade vilken tråd vi är i. (/edit igen)

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Hemmab(r)yggt e vell enda som gäller på SweC?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av nick-li:

Hemmab(r)yggt e vell enda som gäller på SweC?

Du inser väl att vi är inne på bärbar-avdelningen?

Permalänk
Medlem

Nja, var inte så hårda mot HP. Deras Elitebooksegment är vass. Min personliga rekommendation faller dock på Thinkpad. Där snackar vi kvalitet!

Permalänk
Medlem

Asus!!

Visa signatur

Corsair AX850 | Asus M4A89TD PRO | AMD Phenom X6 1055T | ATI Firepro V5800 | 4GB Corsair Dominator GT DDR3 | 2WD Black 3gbps, RAID 0 & Hitachi HDD | Iskall och mycket tyst |
Part engineer, part student, part inventor, part crazy and very creative.

Permalänk
Medlem

ta en apple

Visa signatur

Laptop: HP Elitebook 640 G9
Server: HP Microserver N54L, 8 GB ram, 8 TB hd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av southgrove:

Ojj! nu blev det många svar och svårt att välja, jag var nästan bestämd på en HP DV6 och jag tycker om den designen och verkar vara vettiga komponenter i den.

Jag har bara runt 6000 kr att köpa för och det är där ungefär det ser som datorerna får prestanda därför så är en macbook för dyr. Jag hade en Lenovo förut och den gick sönder på 1 dag så en sån blir det inte igen.
Den här Asusen kanske är något, vad tror ni ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610121#extra

Det är enorma skillnader mellan Lenovos "vanliga" budgetsegment och deras Thinkpad T/W/X-serie.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av xfade:

Sun Microsystems??
(edit) eller kanske Cray? (edit)

CRAY !!!
Lite om gud http://en.wikipedia.org/wiki/Seymour_Cray

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Asus ROG/Lenovo thinkpad serierna IMO. Macbooks för 15k är en dator för 8 i ett vit skal. Det finns inte heller något som en spel macbook.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Inte så konstigt med tanke på att det är kvalite och design som kostar i en apple medan det är innehållet som kostar i de flesta vanliga pc-laptops.

Japp, men materialet kostar inte 8000 extra ....typ

Permalänk
Medlem

Jag tycker HP har blivit toppen. Införskaffade mig en DM3-1075 förra året och den klarar allt och lite till samt deras aluminium/plast-chassin känns riktigt kvalitativa och kan nästan, nästan konkurera med apple enligt mig.

Permalänk
Medlem

En laptop ska enligt mig vara portabel, så 17 tum är uteslutet. Jag själv tycker ~13 tum är perfekt, portabel och lätt men ändå så att du kan arbeta på skärmen. Dock bör man ha en extra skärm ståendes om man ofta sitter på en och samma plats då 13 tum inte är optimalt i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usb:

Nja, var inte så hårda mot HP. Deras Elitebooksegment är vass. Min personliga rekommendation faller dock på Thinkpad. Där snackar vi kvalitet!

Jag har en elitebook i jobbet, 8540w, som är relativt high end. Visst gångjärnen är solida, tangentbordet och skärmen är bra. Men touchpadden är löjlig, har inget multitouchstöd och den har en jävla julgran till "mediaknappar" med relativt korkade funktioner som "mail" "web" "miniräknare", WLAN on/off touchswitchen blinkar dessutom förbannat när man har trafik över wlan, volymknapparna är löjligt okänsliga och nästan oanvändbara. Batteriet sitter inte direkt rock solid och Lenovos tangentbord (på thinkpads etc) är bra mycket bättre.

Den här burken har stort sett exakt samma hårdvara som en 15" macbook pro och jämförbar upplösning etc (det som skiljer är att det står quadro fx880 på grafikkortet istället för gf330m) och kostar nästan precis lika mycket. Hade jag haft möjligheten att välja hade valet inte blivit en HP.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Rekordmedlem

Är det ingen som vill släpa på en Cray Jaguar? de är väldigt bra om det börjar regna eller blir snöstorm, bara öppna o kliva in så man sitter skyddad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Apple självfallet.

HP är det värsta jag provat.

Permalänk
Inaktiv

Tycker ändå Msi/Asus kommer högt pg.a lågt pris och bra kvalite

Permalänk
Inaktiv

Absolut inte HP. Har mycket dålig erfarenhet av dem. Mammas gamla dator (HP) dog efter ett halvår, skärmen blev bara svart. Hon fick en ny på garantin och jag var själv nära att köpa en HP när jag satt och spelade på hennes dator (den nya) och skärmen blev svart, den kom igång igen och det var troligen en överhettning, men det fick mig att tänka om och jag köpte en MSI istället som jag hittils är mycket nöjd med.

Permalänk
Medlem

Asus seriöst? Brorsan hade en Fijutsu Siemens som var riktigt äcklig och pastig sen gick den sönder och han fick en Asus istället som var värre, då var det ingen dator i 3-4k kr klassen utan vi snackar 7-8k...värst var tangentbordet som sviktade och knastrade då testade jag 2st i butik för att kolla om ena var defekt men det var mer eller mindre samma skit med andra.
Sony gör snygga datorer som håller, polarn har en gammal Vaio som ser bra ut fortfarande även om den inte är så snabb sen självklart Apple då få slår deras utsida.

Dom flesta har nog kvalitetsdatorer allt beror på vad för prisklass det handlar om, HP och Acers dyrare funkar ju prima, polarn har en Elitebook genom jobbet och den är fina fisken.