Ersättare till Win media player?

Permalänk
Medlem

Ersättare till Win media player?

Hej, har kört med Media player länge. Men orkar inte med att det skall gå segt. Har strax över 160gb musik (inget nerladdat!). Det gör mitt Media player super-segt att använda. Finns det något program som smidigt kan ta hand om mycket musik och spela de största formmaten ( WAV, mp3 och wma) ?
Är winamp ett bra alternativ om man vill ha maximal kvalitet?
Finns det andra?
tack i förhand ;D !

Permalänk
Medlem

Foobar 2000?
Winamp?

De är de två jag använder iaf

Permalänk
Medlem

XBMC använder jag till all musik och film jag har. Annars Spotify. Du kan ju lägga in musiken du har på datorn och spela upp det på spotify istället

Permalänk
Entusiast

Itunes Funkat/funkar klockrent för mig iallafall

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Winamp använde jag förut när jag inte hade Spotify, fungerade fint.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Winamp is da shizznit

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

ser ut som om winamp är bäst XD
är det värt att köpa winamp pro :S ?

Permalänk
Medlem

Själv föredrar ja MediaMonkey, hanterar musiken AS-BRA så fort han läst in den från hårddisken! stöder de flesta format ja vet osv osv

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Skrivet av HiPERnx:

ser ut som om winamp är bäst XD
är det värt att köpa winamp pro :S ?

nej... pro versionen låser bara upp funktionen att du kan bränna musik till cd/dvd-skivor direkt med winamp och tror även rippa ner musik från cd-skivor till mp3 med det.

men finns gratis alternativ som är bättre än det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Winamp och Spotify.
Kör numera all musik genom Spotify.

Känner du att du är i behov av de Winamp pro har att erbjuda så kör på de, men överlag tror jag Winamp standad bör duga fint.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Foobar2000, körde winamp förut men tyckte det var ganska rörigt och har aldrig ångrat mitt byte, Foobar2000 är så mycket enklare och snyggare

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Allt i Spotify är ju det bästa, jag menar, skönare att ha allt på samma ställe eller?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Foobar 2k och Mediamonkey är de två bästa enligt mig. Har även kört Winamp, men det känns inte lika bra.
Numera kör jag dock mest Grooveshark och alternerar med MPD + ncmpcpp.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Zune och spotify kör jag med.

edit: behöver du en spotify invite så är det att skicka ett pm

Permalänk
Medlem

foobar 2000 klarar av stora bibliotek

Permalänk
Medlem

Kört på Winamp i 10 år och det krånglar aldrig och är lätt att använda. Standard funkar fint.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Foobar

Som sagt Foobar är bland den bästa spelaren. I standard läge drar den knappt minne och är rapp. Man kan modda den hur än du vill och kan se ut på många olika sätt.

Här har du ett exempel på min: (notera att MP3orna är 320kb/s)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.