Förpackningshysterin mot nya höjder

Permalänk
Medlem

dell liksom , vad förväntar man sig?

träskallar (hehe)

ruskigt oansvarigt tycker jag.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Frågan är om inte beställaren har något med saken att göra?
Nu ser det ut att vara 65 rader med 1 skruv på beställningen/packsedel/kvitto.
Om det är en online-beställning varför klicka på beställ 65 gånger istället för att göra det en gång och uppdatera antalet till 65 på den enda raden på beställningen. Det skulle förmodligen resultera i ett paket

fortfarande ingen ursäkt. Man kan ju fundera på hur många paket med en skruv i som dom måste packa innan dom börjar fundera?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Lite onödigt.. är ju bara större saker och tex hårddiskar som behöver lite skydd runt om sig och saker som är bräckliga då dvs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Rolig nyhet, kan inte sluta skratta åt det här.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Inte konstigt att man väldigt ofta betalar mer än varans värde i frakt

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Dell u best be trollin

Permalänk

Detta var mycket roligt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Medlem

Webhallen är ju ännu värre. Skickar en PAPPERSLAPP i en KARTONG, med packmaterial. ingen liten kartong heller. Utan en stor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hardware guy:

Frågan är om inte beställaren har något med saken att göra?
Nu ser det ut att vara 65 rader med 1 skruv på beställningen/packsedel/kvitto.
Om det är en online-beställning varför klicka på beställ 65 gånger istället för att göra det en gång och uppdatera antalet till 65 på den enda raden på beställningen. Det skulle förmodligen resultera i ett paket

Håller med dig där. Står själv på ett företag där jag packar en del ordrar. Vissa kunder har klickat otroligt många gånger på en produkt, istället för att bestämma ett direkt antal. Att dela ordern eller sammanslå ordern efteråt kräver oftast otroligt mycket arbete. Fraktsedlar stämmer inte, logistik fungerar inte för att det finns för få antal av det som en kund beställt.

Att sedan mångfalden av logistikföretag hanterar paket som om det vore luft är ganska skrämmande. Läskigt många returer man fått tillbaka ser ut som att paketen blivit stampade på.

Permalänk
Medlem

Det här är något jag stört mig på väldigt länge. Så fort vi beställer in nätverkskablar från Dell på företaget kommer de i överdimensionerade påsar, kartonger, skumplast. Känns som att man får ett paket med en instabil substans, typ nitroglycerin, men NEJ! Det är bara Dell som kommer med nätverkskablar! ;O

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Roflmao! I love it! =P
Synd att inte alla gör så här

Awesome =D

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Jobbar man på posten förstår man dom ju faktiskt hehe. Lite överdrivet kanske dock...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Asså ordet LOL uppfans föör sånt här xD

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av walp:

Jag är ett stort dustinhome-fan speciellt som student med fri frakt, men det är samma sak där.
Beställer man grejer och råkar glömma något i första ordern, så inte går det lägga till produkter i samma order fem minuter senare. (Man kan inte heller deleta ordern om man betalat med kort som jag gör)
Då skickar dom två paket istället. (Exempelvis ett 25x8x35cm wellpapp-paket för en liten tub kylpasta) :S

Helknas! Har påpekat det flertalet gånger!

Ja, de är inte speciellt bra... Beställde en tygmusmatta (QCK). Dessa är förpackade i en liten rulle. Denna skickade de i en enorm kartong med rätt mycket packmaterial i. Skulle musmattan skakas sönder eller? Förstår om de har som policy att använda packmaterial, men ta en mycket mindre låda eller skicka den som rek. istället (om nu inte det är dyrare än företagspaket förstås).

Skrivet av Segas:

Håller med dig där. Står själv på ett företag där jag packar en del ordrar. Vissa kunder har klickat otroligt många gånger på en produkt, istället för att bestämma ett direkt antal. Att dela ordern eller sammanslå ordern efteråt kräver oftast otroligt mycket arbete. Fraktsedlar stämmer inte, logistik fungerar inte för att det finns för få antal av det som en kund beställt.

Att sedan mångfalden av logistikföretag hanterar paket som om det vore luft är ganska skrämmande. Läskigt många returer man fått tillbaka ser ut som att paketen blivit stampade på.

Nu kanske jag missförstår dig; men om en kund klickat flera gånger på en och samma produkt så att det blir flera olika orderrader med samma produkt istället för en produkt med ett visst antal så kommer väl detta på samma order? Hur kan det då vara tidskrävande att ändra ordern, då mig veterligen de allra flesta företag skickar alla saker i en och samma kartong (om det inte är stora saker, eller enorma mängder, då man får dela upp det istället)?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

måste vara kul för den som gillar att packa upp saker

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av ÖverKlockaN:

måste vara kul för den som gillar att packa upp saker

Julafton varje dag

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arginj:

Ja, de är inte speciellt bra... Beställde en tygmusmatta (QCK). Dessa är förpackade i en liten rulle. Denna skickade de i en enorm kartong med rätt mycket packmaterial i. Skulle musmattan skakas sönder eller? Förstår om de har som policy att använda packmaterial, men ta en mycket mindre låda eller skicka den som rek. istället (om nu inte det är dyrare än företagspaket förstås).

Nu kanske jag missförstår dig; men om en kund klickat flera gånger på en och samma produkt så att det blir flera olika orderrader med samma produkt istället för en produkt med ett visst antal så kommer väl detta på samma order? Hur kan det då vara tidskrävande att ändra ordern, då mig veterligen de allra flesta företag skickar alla saker i en och samma kartong (om det inte är stora saker, eller enorma mängder, då man får dela upp det istället)?

Vi har två ordersystem, ett internt med varor vi har på lager, ett annat distanssystem som baserar sig på utomstående varor som skickas till oss. Det är den sistnämnda som vi inte kan göra något åt då det systemet redan - enligt logistik-nånting-nånting-bestämmelser - avgjort hur det ska packas.

Så rubbat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Asså ordet LOL uppfans föör sånt här xD

Wrong, Rofl Mofl Kartofl är på sin plats

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

den lokala datorbutiken här kör med kvitton på a4 papper. inte bara omiljövänligt men riktigt jobbigt att få så gigantiska kvitton.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

den lokala datorbutiken här kör med kvitton på a4 papper. inte bara omiljövänligt men riktigt jobbigt att få så gigantiska kvitton.

Det är det många som gör och nej det är inte jobbigt det är förbannat bra. Bra för förvaring hemma, bra för att hitta i en hög med kvitton eller i en pärm, bra för att trycksvärta på vanliga rullkvitton lätt slits bort. Tycker snarare det är oproffsigt och lite löjligt att få garanti och kvitto på något som kostar flera tusentals kronor på en liten decimeter stor papperslapp med tryck som inte håller.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

Något jag annars sett på SweC är folk som klagar äver för lite förpackningsmaterial, tex en kantstött låda till ett grafikkort.

Men detdär är galet!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Fan vad jobbigt att slänga alla 65 kartonger...

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Burn Dell. Jobbar i motsatt riktning.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

den lokala datorbutiken här kör med kvitton på a4 papper. inte bara omiljövänligt men riktigt jobbigt att få så gigantiska kvitton.

Det är ju annars en fördel för alla som sparar sina kvitton eftersom de går att sätta i pärm samt att texten inte försvinner med tiden.
Men det passar sig kanske bättre på högre belopp än 100:-

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Det är ju annars en fördel för alla som sparar sina kvitton eftersom de går att sätta i pärm samt att texten inte försvinner med tiden.
Men det passar sig kanske bättre på högre belopp än 100:-

när man köper dator och sånt är det bra om med a4 kvitto. Men när man köper t.ex. en fläktkontroll för 40 kr så känns det lite onödigt. samma med spel för 300.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av fille3002:

fortfarande ingen ursäkt. Man kan ju fundera på hur många paket med en skruv i som dom måste packa innan dom börjar fundera?

Min gissning är att det är en robot som packat skruvarna. Eller en anställd med humor.

Skrivet av Sasha:

Webhallen är ju ännu värre. Skickar en PAPPERSLAPP i en KARTONG, med packmaterial. ingen liten kartong heller. Utan en stor.

Det kanske var slut på små kartonger? Det kanske inte är möjligt att skicka kuvert eller jiffypåsåar med kollinummer?

Skrivet av flyawaynille:

den lokala datorbutiken här kör med kvitton på a4 papper. inte bara omiljövänligt men riktigt jobbigt att få så gigantiska kvitton.

Så länge du bara kastar kvittona i pappersinsamlingen är det inte speciellt miljöovänligt.
Deras nuvarande system tillåter säkert inte utskrift på olika skrivare. Ska de skaffa ett nytt enkom för det här? Hur mycket resurser går inte åt för att tillverka en liten kvittoskrivare?

Det är väldigt mycket sila mygg och svälja kameler över de som på allvar tror man ska "rädda miljön" genom att använda mindre förpackningar och mindre emballage.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Har aldrig vart riktigt förtjust i Dell.
Nu har jag ännu en anledning!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Vi har två ordersystem, ett internt med varor vi har på lager, ett annat distanssystem som baserar sig på utomstående varor som skickas till oss. Det är den sistnämnda som vi inte kan göra något åt då det systemet redan - enligt logistik-nånting-nånting-bestämmelser - avgjort hur det ska packas.

Så rubbat...

Det låter som ett förändringsarbete av era system skulle vara på sin plats.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]I Dells miljöprogram står det att företaget gör världen bättre – ett träd i taget.

[/B]

Haha roligt, fälla ett träd i taget är den association jag får

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2