Hjälp vid Köp av Bärbar dator till släkting.

Permalänk
Medlem

Hjälp vid Köp av Bärbar dator till släkting.

Tjena, jag sitter just nu och har lovat att hjälpa till att fixa en bärbar dator åt en släkting (60+) och behöver er hjälp.
De kraven jag själv har på datorn för att den ska passa är:
- Det ska vara möjligt att koppla den till tv samt kunna kolla film via nätet.
- Den ska ha duglig processor så att man kan hålla på med filmredigering/bildredigering lättsamt via t.ex. windows movie maker eller något sådant
- Sedan vet jag att den kommer användas till Skype så inbyggd mikrofon/webbkamera är ett måste ^^
- (Ha möjlighet att kolla HD film? Vet dock inte vilken prisklass man hamnar i isåfall).
- En skärm som är över 15,6 tum. 14 borde väl vara för litet?
- En vikt som inte är för hög så att den går att transportera. Cirka 2kg är väl rimligt?

Jag har själv varit runt o kollat i ett antal butiker. Även på nätet såklart men blir något osäker då jag inte har någon som helst koll på bärbara datorer i förhållande till prestanda

Övervägde denna modellen men designen var inte något som gillades direkt

En i5 är väl att föredra över i3 för de kraven jag satt? eller? ^^
Sedan klarar de flesta moderna grafikkort hd-film väl?:)

Alla hjälp vore såklart väldigt uppskattad

Visa signatur

ASUS Maximus IX Hero + i7-7700K | Corsair Hydro H100i v2
Corsair PowerSupply AX760W 80 PLUS Platinum | Corsair Carbide 400C
Corsair Vengeance LPX Black 16 GB (2x8GB) / 3200 Mhz / DDR4 / CL16
Samsung SSD 850 EVO - 500 GB
EVGA Geforce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617420

Samma chassi, men med en i3, fast bättre grafikkort och billigare

Har inte koll på hur mycket skillnad det är mellan i3 och i5 men såå mycket kommer det väl inte vara.
Ta den du valde annars.

Och varför gillades inte designen, den är ju svart och ren. Inga lampor och skit.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64