Någon som kör Quake Live?

Permalänk
Medlem

Någon som kör Quake Live?

Kände inte till spelet förrän igår. Gick in och körde och utgick ifrån att man skulle åka på storstryk eftersom ja inte kört Q3 på flera år mer än sporadiskt mot bottar någon gång ibland. Blev förvånad över hur dåliga dom flesta var. Kör inte folk Q3 längre eller vad har hänt? Sen undrar jag om någon vet om man kan aktivera blod i spelet. Känns fel att dom blir grå och försvinner, tappar lite känsla lixom. Sen undrar jag om det finns banor/servrar med normal hastighet? Det går ju sjukt mycke fortare än vanliga Q3.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det händer att jag får ett ryck och mörchar lite q3 ibland.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Kände inte till spelet förrän igår. Gick in och körde och utgick ifrån att man skulle åka på storstryk eftersom ja inte kört Q3 på flera år mer än sporadiskt mot bottar någon gång ibland. Blev förvånad över hur dåliga dom flesta var. Kör inte folk Q3 längre eller vad har hänt? Sen undrar jag om någon vet om man kan aktivera blod i spelet. Känns fel att dom blir grå och försvinner, tappar lite känsla lixom. Sen undrar jag om det finns banor/servrar med normal hastighet? Det går ju sjukt mycke fortare än vanliga Q3.

Eftersom du är ny så matchas du med folk som också är nya. Servrana som rekommenderas till dig har många nya i sig.

Händer ibland att jag spelar ett tag, 30min bursts är detta spel som gjort för!
IGN: Asseroth

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det går ju sjukt mycke fortare än vanliga Q3.

Det är inte bara så att du inte spelat på ett tag? För Quake är ju upplagt att vara riktigt snabbt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Det är inte bara så att du inte spelat på ett tag? För Quake är ju upplagt att vara riktigt snabbt.

Njae... vet inte. det känns lite snabbare. Nu börjar jag vänja mig iofs. Sjukt befriande känsla dock x) dags att sluta leta bättre fps spel. Kommer aldrig komma något har jag insett nu. Lyckades för övrigt få rätt duktigt med smisk så man får va glad att det finns nybörjare också så man inte känner sig helt värdelös Sjukt bra spel iaf som behövde lite nypolish med menyer osv.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag spelade QL ett tag men dessväre fungerar det inte som det ska när jag kör xinerama (gör inte Q3 heller för den delen). På grund av detta har det inte blivit så mycket osm man önskat :/

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Jag testade Q3 för ett tag sedan, men det var väldigt tomt, verkar som att de flesta som fortfarande spelar har gått över till QL.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag testade Q3 för ett tag sedan, men det var väldigt tomt, verkar som att de flesta som fortfarande spelar har gått över till QL.

Jaa jag med... blev mörkrädd när ja kom in på servrar med bottar som hoppade runt i ett visst mönster. Är dock smått förälskad i QL. Så sjukt jävla roligt

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...