Permalänk
Medlem

Strukturering av Servergarderoben

En riktig hemmaserver bor i en garderob, och min garderob var ett rent ormbo, men nu har jag äntligen fixat till det

Strukturering av Servergarderoben

Permalänk
Medlem

Ser att du har en linksys router eller är det modem också? Funkar den bra?

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad sånna här servrar är till för? ngn som kan förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Förstår inte vad sånna här servrar är till för? ngn som kan förklara?

samma här!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rupenbritz:

Förstår inte vad sånna här servrar är till för? ngn som kan förklara?

Skrivet av poww_genius:

samma här!

OM man har flera datorer i huset, och vill kunna nå samma filer från alla datorer, då är en hemmaseerver smidig att ha

Det är iallafall vad vi hade våran till, kan inte svara för herr Galleriskapare.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Förstår inte vad sånna här servrar är till för? ngn som kan förklara?

Allmänt roligt att kunna pilla med någonting, samt bra med central lagring så många olika datorer kan komma åt filerna utan att ens egen dator behöver vara påslagen. Finns en massa andra anledningar också men dessa kommer jag på just nu =P

Permalänk
Medlem

Wieeee ser bra ut!

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Så med andra ord finns det ingen anledning.. kan juh lika gärna trycka in 4x2TB HDDs i min dator som står på 24/7 och ha en homegroup som alla i huset kan nå? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

Ser att du har en linksys router eller är det modem också? Funkar den bra?

Det är bara en router, då jag har fiber från telia behöver jag inget modem. Den funkar mycket bra, hade tidigare problem att man tappade trådlösa uppkopplingen om man var en bit bort, men efter att jag lade in dd-wrt firmware på den så löste det sig.

Skrivet av Rupenbritz:

Förstår inte vad sånna här servrar är till för? ngn som kan förklara?

Skrivet av Rupenbritz:

Så med andra ord finns det ingen anledning.. kan juh lika gärna trycka in 4x2TB HDDs i min dator som står på 24/7 och ha en homegroup som alla i huset kan nå? xD

Den här servern kör webbserver för några hemsidor, sköter BitTorrent nedladdningarna och har en FTP Server. Då den alltid står på för webbserverns skull så kopplade jag in alla hårddiskar till den också, så slipper jag ha vanliga datorn igång dygnet runt, den drar lite för mycket ström för det. I Servern har jag ett moderkort med integrerad atom processor, och har tidigare kört den på ett 60 watts nätagg utan problem, så den sänkte elräkningen med ett par hundringar. Övrigra enheter i nätverket är min Stationära dator, en HTPC och en Notebook. HTPCn streamar all film över nätverket och laptopen ansluts trådlöst

Permalänk
Medlem

Ja de klara upp lite grejer faktiskt

Permalänk
Medlem

Trevlig lösning med servern genom att ta ett ikea bord

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Trevlig lösning med servern genom att ta ett ikea bord

Inte många rack som kostar 49 kronor

Permalänk
Medlem

Riktigt vackert, rolig ide med bordet som rack.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Du får börja samla lite mer 19" hårdvara vet ja

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Du får börja samla lite mer 19" hårdvara vet ja

Det är det som är målet