Ska sälja mitt xbob360, vad göra först?

Permalänk

Ska sälja mitt xbob360, vad göra först?

Ska sälja mitt xbox360 Premium och köpa ett Slim. Då jag inte känner personen
jag ska sälja det till så vill jag såklart inte att han ska kunna komma åt mina kontouppgifter som är kopplat till min profil på boxen.

Räcker det om jag går in i Settings->memory och deletar min profil eller krävs det något mer?

När jag sedan fått min nya konsoll så kör jag "recover gamertag" så ska det vara klart?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) You know who this is...

Permalänk
Medlem

Det låter ju vettigt. Om din profil tas bort så måste han ju också göra "recover gamertag" för att få tillgång till den igen, och då krävs ditt lösernord, mejladress.. etc.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid flytta/kopiera din gamertag/profil och saves till ett USB minne och sen nollställa och formatera 360n, då kan inte personen överhuvudtaget komma åt din information.

Om du har DLC/tillägg så är det starkt rekommenderat att kolla in detta: http://www.xbox.com/sv-SE/Support/LicenseMigration/Home

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch