Permalänk

MSI GX660 404NE. Lite råd

Nån som vet något om denna MSI GX 660 variant. http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...
Funderar på att byta min Dell (se min signatur ) mot denna MSI men enda nackdelen verkar vara att den inte har full HD men undrar hur viktig är det när man spelar på denna storlek ?

Tillägas att jag dock måste köpa en dator från just elgiganten då jag lagt upp dator plus en massa andra grejjor på räntefritt. Vill gärna höra lite kommentarer på denna MSI tack.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Nån som vet något om denna MSI GX 660 variant. http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...
Funderar på att byta min Dell (se min signatur ) mot denna MSI men enda nackdelen verkar vara att den inte har full HD men undrar hur viktig är det när man spelar på denna storlek ?

Tillägas att jag dock måste köpa en dator från just elgiganten då jag lagt upp dator plus en massa andra grejjor på räntefritt. Vill gärna höra lite kommentarer på denna MSI tack.

Upplösningen har ju alltid en skillnad... Men den är klart spelbar! Väldigt bra laptop också! Har Gx660-266!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Nån som vet något om denna MSI GX 660 variant. http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...
Funderar på att byta min Dell (se min signatur ) mot denna MSI men enda nackdelen verkar vara att den inte har full HD men undrar hur viktig är det när man spelar på denna storlek ?

Tillägas att jag dock måste köpa en dator från just elgiganten då jag lagt upp dator plus en massa andra grejjor på räntefritt. Vill gärna höra lite kommentarer på denna MSI tack.

Imo är 1920x1080 för mycket på en 15,6" .. 1366x768 låter lagom tycker jag

Fördelen är att du kommer kunna spela spel i native mycket längre iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Imo är 1920x1080 för mycket på en 15,6" .. 1366x768 låter lagom tycker jag

Fördelen är att du kommer kunna spela spel i native mycket längre iaf

Ok låter bra, från början hade jag inte tänkt att spela på min nuvarande Dell men spelsuget kom tillbaks och märkte att ATI HD 5650 är på gränsen med nyare spel, knappt på medium. Har några dagar kvar på öppet köp och skall ta mig en stark funderare om det är värt 2500:- extra för MSIn.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Ok låter bra, från början hade jag inte tänkt att spela på min nuvarande Dell men spelsuget kom tillbaks och märkte att ATI HD 5650 är på gränsen med nyare spel, knappt på medium. Har några dagar kvar på öppet köp och skall ta mig en stark funderare om det är värt 2500:- extra för MSIn.

Vad är det för övriga saker i Dellen?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv

Jag har samma fundering som dig. den du länka till eller denna
http://www.webhallen.com/hardvara/123425-msi_gt660-473ne-core...
MSI GT660 utan väska och mus, någon enstaka procent bättre grafikkort enligt tester.

spelar l4d2, tf2, anno, civ, bf:bc2...
vill bara ha bekräftelse på att de kommer fungera bra? så man inte tabbar och köper något fel.
har lyckats med de.. hmm.

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Vad är det för övriga saker i Dellen?

Kolla min signatur. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=745009

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av anon165076:

Jag har samma fundering som dig. den du länka till eller denna
http://www.webhallen.com/hardvara/123425-msi_gt660-473ne-core...
MSI GT660 utan väska och mus, någon enstaka procent bättre grafikkort enligt tester.

spelar l4d2, tf2, anno, civ, bf:bc2...
vill bara ha bekräftelse på att de kommer fungera bra? så man inte tabbar och köper något fel.
har lyckats med de.. hmm.

Om du kollar här så ser du att ATI mobility radeon HD 5870 är bättre en Geforce GTX 285m.
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Om du kollar här så ser du att ATI mobility radeon HD 5870 är bättre en Geforce GTX 285m.
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

exakt där jag kollade, måste sett fel för de var tvärtom.
du blev denna mer intressant med mus väska + spel, beställer denna.

Permalänk
Skrivet av anon165076:

exakt där jag kollade, måste sett fel för de var tvärtom.
du blev denna mer intressant med mus väska + spel, beställer denna.

Ja jag har nog också bestämt mig, blir till elgiganten imorn för att först beställa så dom får hem den (finns inte i någon butik) sen byta ut min nuvarande.
ATI HD 5870 skall vara grym för tunga spel.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Ja jag har nog också bestämt mig, blir till elgiganten imorn för att först beställa så dom får hem den (finns inte i någon butik) sen byta ut min nuvarande.
ATI HD 5870 skall vara grym för tunga spel.

Det är grymmt!

Permalänk

Nu har jag kollat upp denna MSI och det skulle ta några veckor innan den kommer till butik, så jag fick följande erbjudande att köpa ett demo ex som stått i butiken med direkt ström så batteriet har aldrig varit isatt och är helt nytt.

Så till min fråga jag skulle få denna 1000:- billigare alltså betala 8990:- är det värt att köpa ett demo ex för 1000:- rabbat och vilka fel o brister skall man leta efter på ett demo ex. Tacksam för snabba svar.

edit: Jag får ju samma garanti också och har inte MSI 2års garanti eller har jag fel ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Nu har jag kollat upp denna MSI och det skulle ta några veckor innan den kommer till butik, så jag fick följande erbjudande att köpa ett demo ex som stått i butiken med direkt ström så batteriet har aldrig varit isatt och är helt nytt.

Så till min fråga jag skulle få denna 1000:- billigare alltså betala 8990:- är det värt att köpa ett demo ex för 1000:- rabbat och vilka fel o brister skall man leta efter på ett demo ex. Tacksam för snabba svar.

edit: Jag får ju samma garanti och har inte MSI 2års garanti eller har jag fel ?

Usch jag jag skulle aldrig gått med på den dealen, tycker det var för dålig rabatt, och dels så ogillar jag prylar som andra varit och kladdat på

Permalänk
Skrivet av Gusminator:

Usch jag jag skulle aldrig gått med på den dealen, tycker det var för dålig rabatt, och dels så ogillar jag prylar som andra varit och kladdat på

Vad tycker du är en rimlig rabbat då, orkar som sagt inte vänta flera veckor.

Jag kolla också noga efter repor och skavanker men hitta inga.
Sen har man ju 1 månad öppet köp också om man nu ångrar sig vill säga.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Vad tycker du är en rimlig rabbat då, orkar som sagt inte vänta flera veckor.

Jag kolla också noga efter repor och skavanker men hitta inga.
Sen har man ju 1 månad öppet köp också om man nu ångrar sig vill säga.

Det där är ju så personligt, man vet ju inte hur länge datorn stått på men det spelar ju inte så stor roll heller du du har garanti, kan du få kanske 1500 e det ju så klart bättre men vet inte om jag själv skulle tagit den för det heller, jag är väldigt petig med att jag vill ha nya saker men som sagt det är ju jätte personligt.

Sen suger det ju att vänta det håller jag också med om, finns fan inget värre när man bestämt dig för en ny pryl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Vad tycker du är en rimlig rabbat då, orkar som sagt inte vänta flera veckor.

Jag kolla också noga efter repor och skavanker men hitta inga.
Sen har man ju 1 månad öppet köp också om man nu ångrar sig vill säga.

Varför köper du inte från websidan direkt då? isf får du ju den direkt..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Varför köper du inte från websidan direkt då? isf får du ju den direkt..

Jo jag vet men det är så att jag tagit dator plus tv på räntefritt och det kan man inte göra via vebben då man måste göra direkt i butik då. Hade det varit kontant så hade jag inte köpt alls på elgiganten.

Men nu är datorn hemma och kollar igenom den med förstorings glas då men allt verkar vara ok en så länge. Skall testa o spela lite senare när allt är installerat.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Jo jag vet men det är så att jag tagit dator plus tv på räntefritt och det kan man inte göra via vebben då man måste göra direkt i butik då. Hade det varit kontant så hade jag inte köpt alls på elgiganten.

Men nu är datorn hemma och kollar igenom den med förstorings glas då men allt verkar vara ok en så länge. Skall testa o spela lite senare när allt är installerat.

Ta gärna några bilder, jag har efterfrågat det ett antal gånger av MSI ägarna här men ingen tar skäms dom över dom eller?;)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nu blir jag så jävla förbannad, dom sa att datorn har varit ett demo ex i butik utan batteri inkopplad men när jag kommer hem så såg jag att dom formaterat om datorn som vanligt på HDD C men så såg jag en annan partition som låg där och då såg jag en massa foto o filmer som nån lagt in och det betyder att datorn inte var nåt demo ex utan varit hemma hos någon.

fly förbannad så ringde jag butiken och förklarade läget och dom sa att jag skulle komma in med den så dom kunde formatera om den men jag sa att det klarar jag själv men att bli lurad att det varit butiks demo ex gick jag inte med på.

Så nu beställer jag en via webben och tar med mig fakturan där till butiken så dom lägger upp den på mitt gammla räntefria konto plus att jag skall ha den nya för samma pris jag blivit lovad alltså 8990:-

Vilka lurendrejeriare dom är på Felgiganten.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Nu blir jag så jävla förbannad, dom sa att datorn har varit ett demo ex i butik utan batteri inkopplad men när jag kommer hem så såg jag att dom formaterat om datorn som vanligt på HDD C men så såg jag en annan partition som låg där och då såg jag en massa foto o filmer som nån lagt in och det betyder att datorn inte var nåt demo ex utan varit hemma hos någon.

fly förbannad så ringde jag butiken och förklarade läget och dom sa att jag skulle komma in med den så dom kunde formatera om den men jag sa att det klarar jag själv men att bli lurad att det varit butiks demo ex gick jag inte med på.

Så nu beställer jag en via webben och tar med mig fakturan där till butiken så dom lägger upp den på mitt gammla räntefria konto plus att jag skall ha den nya för samma pris jag blivit lovad alltså 8990:-

Vilka lurendrejeriare dom är på Felgiganten.

Wierd, men dom gick med på att du fick ta den från nätet för 8990:-? det var ju rätt frikostigt iallafall..

Vad tycker du om datorn i övrigt? ta gärna lite bilder o.s.v innan du packar ihop den

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Wierd, men dom gick med på att du fick ta den från nätet för 8990:-? det var ju rätt frikostigt iallafall..

Vad tycker du om datorn i övrigt? ta gärna lite bilder o.s.v innan du packar ihop den

Skall se om jag hinner med lite bilder imorn.
Datorn verkar en så länge jävligt grym men har inte hunnit med att spela ännu men snart.
Den är snygg och har ett grymt ljud från dom små högtalarna, det enda negativa en sålänge från min sida är tangentbordet som verkar svikta en hel del lite svampigt kanske men det är kanske ovana från min sida.
Ett annat plus är s/pdif port som är mycket bra om man har lite äldre förstärkare utan HDMI port.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Skall se om jag hinner med lite bilder imorn.
Datorn verkar en så länge jävligt grym men har inte hunnit med att spela ännu men snart.
Den är snygg och har ett grymt ljud från dom små högtalarna, det enda negativa en sålänge från min sida är tangentbordet som verkar svikta en hel del lite svampigt kanske men det är kanske ovana från min sida.
Ett annat plus är s/pdif port som är mycket bra om man har lite äldre förstärkare utan HDMI port.

Har den rent en SPDIF-port? en vanlig?

Asus G-serie och dom flesta laptops har ju SPDIF via 3,5mm SPDIF

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Har den rent en SPDIF-port? en vanlig?

Asus G-serie och dom flesta laptops har ju SPDIF via 3,5mm SPDIF

Dom flesta var väl att ta i, har inte haft det på mina senaste 4 laptop men kanske är vanligare i det övre dyrare skiktet då, men ja det är en 3,5mm port.

Måste påpeka att det var en riktigt bra mus och snygg ryggsäck man fick med för er som undrar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Dom flesta var väl att ta i, har inte haft det på mina senaste 4 laptop men kanske är vanligare i det övre dyrare skiktet då, men ja det är en 3,5mm port.

Måste påpeka att det var en riktigt bra mus och snygg ryggsäck man fick med för er som undrar.

Oki! min 6990kr laptop som är 4år har det så tänkte att dom flesta har det ^^

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Oki! min 6990kr laptop som är 4år har det så tänkte att dom flesta har det ^^

Nja enligt Prisjakt så är det 348 av 2526 laptop som har det.

Testade CoD BO och Crysis Warhead nu och det flyter på helt otroligt bra.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Nja enligt Prisjakt så är det 348 av 2526 laptop som har det.

Testade CoD BO och Crysis Warhead nu och det flyter på helt otroligt bra.

Låter trevligt, hur är skärmen beträffande ljusinsläpp när det är mörkt o.s.v?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Låter trevligt, hur är skärmen beträffande ljusinsläpp när det är mörkt o.s.v?

Obefintligt... På min...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Obefintligt... På min...

Oki men är mer intresserad av 1366x768 skärmen isåfall och det kan nog skilja tror jag

Skulle gärna se lite bilder på detta obefintliga ;D

Ber om ursäkt men jag har svårt att tro allt ditt lovprisande av datorn .. Bilder säger mer än tusen ord

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Oki men är mer intresserad av 1366x768 skärmen isåfall och det kan nog skilja tror jag

Skulle gärna se lite bilder på detta obefintliga ;D

Ber om ursäkt men jag har svårt att tro allt ditt lovprisande av datorn .. Bilder säger mer än tusen ord

Sant... Tänker över att byta min Gx660 mot Just en GT660...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Sant... Tänker över att byta min Gx660 mot Just en GT660...

Byta mot en GT660 men dne har väl GTX285?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!