Permalänk
Medlem

Playstation 3 svart vitt

Hejsan jag har ett litet problem med mitt ps3.
Det är så att jag inte får fram någon färg när jag använder scart sladden (dem tre sladdarna)
på en platt panasonic, lite äldre modell , men upptäkte att där blir färg när jag kopplat in den på parabol boxen i av2 att där blir färg precis när jag slår över men sedan blir bilden bara svart vitt.
Har testat ändra inställningarna på ps3an men fattar ingenting, hoppas där är någon klok där ute som vet vad felet kan vara, har användt det innan med hdmi och inte varit några problem överhuvudtaget.

Visa signatur

Gamla; AMD Duron 750MHz@930MHz
Nya; MSI K8N NEO 2 Platinum AMD 64 winchester 3000+@9x260 Zalman 7000-cu Crosair CMX 512 pc 3200 XL @520MHz 3-3-3-7 Max: 9x300* minnena *560MHz* Geforce 6600GT/TD, Samsung 10" laptop

Permalänk
Medlem

Kanske behöver en konverter?

Minns jag behövde det på ett chippat PS1 jag hade, annars var allt svartvitt.

Permalänk
Medlem

brukar bli svart vitt om man väljer fel scart kontkt eller fel inställningar på tvn hade samma problem med ps2 för 100år sen:P

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Om du använder en scart plugg, och jag inte minns helt fel. Så den gula kabeln du har för bild, skickar luma och chroma, men tvn är inställd på RGB, då sker detta. Jag har säkert fel men testa om du har i tvn en inställning att du kan ändra scartingången från RGB till CVBS.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

haha har fått det till att fungera nu så är nöjd, vet dock inte vad jag gjorde för att det skulle fungera :S haha happy face!

Visa signatur

Gamla; AMD Duron 750MHz@930MHz
Nya; MSI K8N NEO 2 Platinum AMD 64 winchester 3000+@9x260 Zalman 7000-cu Crosair CMX 512 pc 3200 XL @520MHz 3-3-3-7 Max: 9x300* minnena *560MHz* Geforce 6600GT/TD, Samsung 10" laptop

Permalänk
Medlem

Du ändrade antagligen vilken Hz den visar bilden i. Äldre skärmar har problem med 60Hz, och då blir det svartvitt(eller ingenting alls).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Du ändrade antagligen vilken Hz den visar bilden i. Äldre skärmar har problem med 60Hz, och då blir det svartvitt(eller ingenting alls).

Nä, svartvitt blir det om konsollen försöker skicka en rgb signal genom kompositkabeln. Skickar man en 60Hz signal och tvn inte stöder det får man flimmer.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.