Permalänk
Medlem

Köpa ändå

Hej undrar om det är värt och vänta till april och köpa SB då när dom har fixat problemet med sata portarna eller köpa det nu

Permalänk
Medlem

Ja det är det, tror dock dom flesta e-butiker har tagit bort sb ur sitt sortiment tills vidare..

Permalänk
Medlem

Försök håll ut till april, tiden går snabbt.

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att de är väldigt onödigt om det nu är ett fel på det så vrf köpa? Vänta tills det är fixat så blir du nog nöjdare

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Tittade på inet https://www.inet.se/artikel/1901992/asrock-p67-extreme-4

På det moderkortet var det 4 6gb/s sata portar har ju en ssd en vanlig hårddisk och en dvd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Försök håll ut till april, tiden går snabbt.

Men är ju så sugen haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Men är ju så sugen haha

Hehe jo jag vet, köp-klickar-fingret kliar på bra ibland...
Ja klarar mig på 3st sata portar själv men skulle jag vetat i förväg att det va fel på moderkortet så skulle jag själv väntat. Varför har jag ingen spå-kula för:/

Dock funkar skiten bra nu och lat som jag är orkar jag inte bry mig om att byta. Orkar faen inte mecka loss allt igen^^

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/177989/2011-02-04

denna line-up med denna HD, ska väl inte medföra några problem?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=763489

valde den HD:n för att den var billigare än Inets billigaste 6gbits

Permalänk
Avstängd

Eftersom det knappt går att få tag på ett moderkort för Sandy Bridge i nuläget så kan det vara lika bra att vänta... ifall det nu är vad man vill ha såklart.

Dock skulle jag nog köpa ett trots detta fel idag... eftersom det inte är något allvarligt fel, och dessutom så får man ju moderkortet utbytt sedan när de nya finns tillgängliga.

Tycker faktiskt det har blivit en lite väl uppblåst hysteri kring detta.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Eftersom det knappt går att få tag på ett moderkort för Sandy Bridge i nuläget så kan det vara lika bra att vänta... ifall det nu är vad man vill ha såklart.

Dock skulle jag nog köpa ett trots detta fel idag... eftersom det inte är något allvarligt fel, och dessutom så får man ju moderkortet utbytt sedan när de nya finns tillgängliga.

Tycker faktiskt det har blivit en lite väl uppblåst hysteri kring detta.

Vi säger att jag köper kommer jag få det utbytt i april ?

Permalänk
Medlem

Är själv sugen på att köpa och ringde till inet och frågade hur det skulle gå till ifall man ville byta senare. De svarade något i stil med att de inte visste exakt hur utbytet skulle ske(det berodde på tillverkarna). D.v.s om de bara byter ut de som faktiskt går sönder och man då får det ersatt eller om de helt enkelt kommer byta ut alla moderkort, oavsett om det blir fel eller inte.

Permalänk
Medlem

Jag e också en av dom som tänkte se om man kan köpa ändå.. det finns ju mb med 4x6gb/s Sata portar.... men vilka?! alla sidor har ju plockat bort dem, letar efter ett high end med 2xlan (så man slipper router när polaren kommer över å vill lana) några tipps?

edit: tänkte ett "asus P8P67 EVO" om det går å få tag på... är det nått att ha? ska inte klocka (å gör jag det ändå e det inte mycket...)

Permalänk
Medlem

ASRock extreme 6 har 6st SATA3 och dubbla LAN. Fick just hem mitt och är nöjd
Beställde mitt från Indomo.

Permalänk
Medlem

har helt missat asrock som mb tillverkare... e dom att lita på? ska se om jag kan köpa från webhallen så om jag får för mig att byta kortet när det blir aktuellt så kanske man bara kan gå dit å byta (slippa vänta på posten...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Tittade på inet https://www.inet.se/artikel/1901992/asrock-p67-extreme-4

På det moderkortet var det 4 6gb/s sata portar har ju en ssd en vanlig hårddisk och en dvd

Om det räcker med 4 sata tycker jag att du ska köpa nu.

Permalänk
Medlem

beställde precis ett ASRock extreme 6 från mycom.se får se om man får det... eftersom dom fortfarande säljer dem så blir man ju lite tveksam till företagets seriositet, men positivt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

beställde precis ett ASRock extreme 6 från mycom.se får se om man får det... eftersom dom fortfarande säljer dem så blir man ju lite tveksam till företagets seriositet, men positivt för mig.

Varför beställde du inte från inet?

Permalänk
Medlem

trodde inte dom tog emot beställningar? men det går la att avbeställa å byta... e ju billigare på inet

dvs är det någon som fått sin beställning trotts det påstådda säljstoppet...?

Permalänk

Vill du ha SB så är det bara å köpa nu, du vet ju om problemet och kommer ändå få ett nytt senare. 2månader du kan njuta innan någon kommer hända iallafall

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

oki avbeställde från mycom å beställde från inet så får vi se om dom fortfarande skickar korten

Permalänk
Avstängd

Också beställt en SB rigg nu.. Får ju endå ut ett nytt kort sen!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Så länge man är medveten om och förstår problemet tycker jag att det bara är att köra på. Se till att det blir ett kort med 4st felfria 6gbit portar som du kan använda till diskar. Om man däremot använder datorn som en halv filserver och vill ha in 6 hårddiskar, så tror jag inte att det vore någon jättebra idé.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall Inet monterar SB-moderkorten också? Jag hade tänkt köpa en hel dator med montering, och jag har valt ASRock P67 Extreme 4. Den har fyra stycken 6.0 gbs portar, så jag bör ju vara säker, med 1 mekanisk hårddisk, en SSD och en dvd-brännare.

Visa signatur

Asus Maximus VII Hero Z97 | i7 4790K | Corsair H100i w/ Noctua NF-F12 |
Asus STRIX GTX 980 | Corsair Vengeance Pro 16GB | Samsung SSD EVO 250GB | Crucial MX100 256GB |
Fractal Design Define R4 Window | Corsair RM850 |
Windows 10 | Asus Rog Swift 27" 1440p |

Permalänk
Medlem

PÅ ASRock P67 Extreme 4 kortet är SATA portarna som går att använda VITA. Så inge svårigheter att koppla in rätt då de som är felaktiga är blåa.

Har ett själv så och tittar i manualen.

Permalänk
Medlem

Hur hittar ni SandyBridge moderkorten på Inet.se? Jag hittar inget sätt att hitta dom på..

Permalänk
Medlem

Använda sökfunktionen? Eller ha gamla länkar fungerar också. Prisjakt fungerar med.

Blir dock svårare om man inte vet vad man vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poseur:

Använda sökfunktionen? Eller ha gamla länkar fungerar också. Prisjakt fungerar med.

Blir dock svårare om man inte vet vad man vill ha.

Och jag vet inte riktigt vad jag vill ha - gammla länkar fungerar ju fortfarande men vore bättre om dem gjorde en ny avdelning för de "kassa" 1155

Permalänk
Medlem

ASRock P67 Extreme 4 är det, det bäst kortet runt tusen eller ?

Permalänk
Medlem

Tyckte Extreme4 såg bra ut när jag höll på att sätta ihop mitt eget system, fastnade dock på ett p8p67 till slut.

Nu ångrar jag ju lite att det inte blev ett sådant. 4 SATA-portar som inte riskerar att råka ut för problemet ser ut som ett bra val.

Men men, 10-15% att 4 st SATA-portar blir långsamma eller slutar fungera känns inte som något större problem. Även om jag kan skicka in mitt moderkort och få det utbytt senare hade jag inte tyckt att det var värt besväret.

Permalänk
Skrivet av grantopp:

Tyckte Extreme4 såg bra ut när jag höll på att sätta ihop mitt eget system, fastnade dock på ett p8p67 till slut.

Nu ångrar jag ju lite att det inte blev ett sådant. 4 SATA-portar som inte riskerar att råka ut för problemet ser ut som ett bra val.

Men men, 10-15% att 4 st SATA-portar blir långsamma eller slutar fungera känns inte som något större problem. Även om jag kan skicka in mitt moderkort och få det utbytt senare hade jag inte tyckt att det var värt besväret.

Extreme4 alla dagar i veckan.kanon kort,inga problem med garantier.kör på grabbar.Det går att byta sen iallafall. over and out

Visa signatur

Cpu: i5 3.5 GHZ. Grafik: Zotac Geforce GTX 570. RAM: 4G DDR3. Nätagg: Corsair 650 +80. Moderkort: P55-UD3. Windows 7 Ultimate 64x