BF: Project reality laggar extremt

Permalänk
Medlem

BF: Project reality laggar extremt

Så jag tänkte ta och prova på project reality igen, men det gör ont för ögonen att spela!
Jag ligger på ca. 25-30 fps, 1360x768 upplösning, allt high förutom lightnings/shadows och AA

Jag har ett hyffsat bra setup, lirar bc2 i dx11 allt på high utan problem, men när det kommer till detta spela med 6 år på nacken är det helt ospelbart. Blir minimal skillnad om jag minskar grafiken.

Kan även tillägga att jag har Win7 64bit.

Någon annan som stött på detta? Alla tips är välkommna!

Permalänk
Avstängd

Operativsystemet, utan tvekan.
Gjord för xp 32 bit antagligen

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Installerade själv BF2 med Win7 x64 idag, så beror nog inte på det.. Inga som helst laggproblem, dock inte testat med project reality. Har du alla patchar, 1.50 är senaste.

Offtopic: Vad exakt är project reality och är det kul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Installerade själv BF2 med Win7 x64 idag, så beror nog inte på det.. Inga som helst laggproblem, dock inte testat med project reality. Har du alla patchar, 1.50 är senaste.

Offtopic: Vad exakt är project reality och är det kul?

Det är vad det låter, ett mer realistiskt battlefield. Är enormt tidskrävande, och kräver mycket sammarbete, så ett gäng polare i teamspeak är ett måste.

Självklart har jag alla patcher, tycker inte bf2 flyter på som det ska heller... kom ihåg förr i tiden med 8800gts och winxp, 100 fps konstant. Nu pendlar det mellan 70-90, mini fryslagg inkluderat.

Permalänk
Medlem

Project Reality pressar BF2 motorn till saker den aldrig var ämnad till, så det är rätt trögkört ibland.
Man måste också tänka på att BC2 har väldigt små kartor(PR har 16 kvadrat-km medan bc2 har vad, 2?) vilket gör att det inte går att jämföra sådär rakt av.

Kör själv W7 64bit utan några som helst problem och det är många som gör det.
Har heller inga prestandaproblem förutom lite låg fps (~30) på 128 spelar-servern men jag har I5 @ 4 ghz och 580gtx.
Har också kört med E8500 @ 4ghz utan problem.

Kör du systemet i signaturen? (1360x768 låter som laptop) Du borde inte ha några problem med systemet i sig.

Testa PR's supportforum annars:
http://www.realitymod.com/forum/f27-pr-bf2-support

Skrivet av exroz:

Offtopic: Vad exakt är project reality och är det kul?

Skrivet av farekim:

Det är vad det låter, ett mer realistiskt battlefield. Är enormt tidskrävande, och kräver mycket sammarbete, så ett gäng polare i teamspeak är ett måste.

PR är något av en mix mellan Militärsimulator och BF2. Ett fokus på realism och taktik men har inte realism för realismens skull utan är mer smidigt än t ex ARMA. Det belönar teamwork och utan sammarbete är det inte roligt. Vilket är bra för de skrämmer bort icke sammarbetsvilliga.

Polare i teamspeak är inte ett måste. Det finns flera servrar med mycket folk på officiella PR Mumble (3D VOIP).
PRTA, Tactical Gamer etc. Dvs, jag kan gå in helt själv på en public server och ha 90% av mitt lag enkelt komminucerbara och sammarbetsvilliga. Det gör det till en av bästa multiplayer-upplevelser som finns.
Det är inte alltid såhär bra dock, ibland kan det vara lite ojämna lag, tråkig karta , lite folk. Men när det är bra är det bäst.

Om du vill ha snabba frags är det dock inte för dig, en runda brukar ta 1-3h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

Project Reality pressar BF2 motorn till saker den aldrig var ämnad till, så det är rätt trögkört ibland.
Man måste också tänka på att BC2 har väldigt små kartor(PR har 16 kvadrat-km medan bc2 har vad, 2?) vilket gör att det inte går att jämföra sådär rakt av.

Kör själv W7 64bit utan några som helst problem och det är många som gör det.
Har heller inga prestandaproblem förutom lite låg fps (~30) på 128 spelar-servern men jag har I5 @ 4 ghz och 580gtx.
Har också kört med E8500 @ 4ghz utan problem.

Kör du systemet i signaturen? (1360x768 låter som laptop) Du borde inte ha några problem med systemet i sig.

Testa PR's supportforum annars:
http://www.realitymod.com/forum/f27-pr-bf2-support

Japp jag kör med min signatur, och har en 32" HD-ready tv, därav den låga upplösningen (suger)
har polare som har en gnutta sämre på alla delar, men rullar på bättre, grymt irriterande...