Permalänk
Avstängd

Projekt p180 mini

hej ska bygga om mitt antec p180 mini lite så tänkte slänga upp en bygglogg.

hårdvara:
asus maximus III gene
intel i5 760
2x2gb corsair 1600mhz
hd5770
ocz vertex2 60gb ssd
corsair cx 500 (ska bytas ut när jag har råd!)

ska skaffa vattenkylning till cpu och gpu. kommer inte komma så fina bilder då jag är en usel fotograf.

chassiet

hade haft chassit en månad men inte 100% nöjd med det

började plocka ut alla delar

tog fram borren och började montera ned chassit

en gammal plåt från ett fijutsu siemens scaleo chassie tyckte jag skulle passa in efter lita kapande

plåten p plats

bastun fick bli "moddhörna" då det blev så stökigt i datorrummet.

baksidan. kanten har jag tagit bort nu dock

liten uppdatering.

gjorde hål i bottenplattan och satte dit fläktfilter samt placerade en hdd bur då den passade bra där! (tycker ni man ska sätta dit en fläkt eller kommer det inte bli så varmt?)

slängde i nätagget för och se om det blir bra o det blir det nog, mkt plats o gömma den pci-e kabeln som inte används

uppdate
Permalänk
Avstängd

köpte 4gb ram till samt fått hem grafikkort men det passade inte gpu blocket, då det tydligen var varianten som inte va referensdesign. så får sälja det och köpa ett annat.

som det ser ut förtillfället.

blocket jag köpte begagnat.

Permalänk

Verkar intressant skall följas.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

fått 3 av fläktarna samt en "hotswap" till ssd och fläktkontrollern.

fläkten på baksidan med galler

ska ha den så jag o frugan kan ha en hdd var.

idomo skickade det mesta till vattenkylningen i dag så dyker nog upp snart. köpte en begagnad 120 radiator av en en här på swec som var i dåligt skick. så ska beställa en ny

Permalänk
Avstängd

sågat ut hål för fläktkontrollern.

uppdaterar nångång då o då ist för och göra stora uppdateringar då jag inte har mkt tid över. (barn o ta hand om)

Permalänk
Avstängd

blir snyggare så. (kanske inte på bild men tills jag hittat någon som lackar billigt får det va så)

Permalänk
Avstängd

ssd hållaren får sitta på sidan ist. dock va jag inte så noga vilket är synd då det vart lite fula märken. men inget jag kommer tänka på hoppas jag!

tanken och pumpen fastskruvade så dem sitter ordentligt

Permalänk
Avstängd

Har du målat typhon fläktarna? Om det nu är Gentle typhoon :P?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piddeman:

Har du målat typhon fläktarna? Om det nu är Gentle typhoon :P?

Dom ser standard ut.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Har du målat typhon fläktarna? Om det nu är Gentle typhoon :P?

dom är grå precis som org. första på bilden är lite "vit" tack vare blixten vart för nära o stark. men du ser dom andra två neraför ser ut som dom ska

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Snyggt bra jobbat, väntar på resten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ManBearPig:

Verkar intressant skall följas.

tack!

Skrivet av piddeman:

Har du målat typhon fläktarna? Om det nu är Gentle typhoon :P?

ja dem är tråkiga o gråa.

Skrivet av Andyah:

dom är grå precis som org. första på bilden är lite "vit" tack vare blixten vart för nära o stark. men du ser dom andra två neraför ser ut som dom ska

precis kameran är värdelös så blir lite konstiga bilder!

Permalänk
Avstängd

verkade ju inte som det var så intressant bygge så laddar upp en slutbild iaf. mkt kvar o göra ska skaffa vinklar till nipplarna tex men det får bli senare projekt!!

Permalänk
Medlem

Känns som om du undanlämnat "lite" för oss ):

Skapa & länka galleri!!!

Visa signatur

|Ace Ecco 220| Corsair TX 650W | Asus P7P55-M, intel P55 MATX | INTEL Core i5-750 @ 3.4GHz| Corshair XMS3 2x2 GB DDR3 | XFX HD 6950 2GB | WD Caviar GreenPower 650gb |
Även den starkaste måste ta i när han skiter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zentzz:

Känns som om du undanlämnat "lite" för oss ):

Skapa & länka galleri!!!

kommer när jag fått tag på en kamera

Permalänk
Medlem

Jag gillar ditt användarnamn!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |