Inspiron m301z, är den rätt för mej?

Permalänk
Medlem

Inspiron m301z, är den rätt för mej?

Tjena alla laptopswecare, sitter här och spanar efter en ny vardagslappy, och fastnade för denna

http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/B%C3%A4rbara/ins...

Denna datorn faller mej helt i smaken, så underbart snygg och stilren.
Är inte interesserad av någon annan laptop (om den inte är minst lika snygg), och därför frågar jag er ifall den håller måttet.

Datorn kommer användas som en vardagsdator. Surfa, musik, lite film på tåg och sådant.
Samt, att spela DotA.
Nu tänker ni säkert "Lol, Wc3 är ju typ tusen liter år gammalt, min amiga klarar det".
Men hold your horses, DotA är BRA mkt mer krävande än Wc3, pga alla triggers n shit.
Efter massa nät-research, har jag fått veta att det KANSKE går att spela.
Men jag vill veta med 100% säkerhet, att det går utan problem.

Datorn innehåller en AMD Turion II Neo K64 på 1,5Ghz, 4gb ddr3 1333mhz minnen, samt ett
ATi 4225 kort och väger fjäderlätta 1,7kg. Nämnde jag att den var snygg?

(Den asiatiska versionen inehäll en i5a och ett bättre AMD kort, men finns ingenstans längre :((()

Så ja, kommer jag att kunna spela Defence of the Ancients, den otroligt populära Warcraft 3 modden på denna datorn utan några problem, eller är den som en standard bimbo, en amazing utsida, men insidan håller inte måttet?

ps. den kommer kosta 6k maxad med garantier för mej, så ha det priset i åtanke, inte det som står på sidan)

pss. min nuvarande HP håller på att brinna upp, därav nytt köp. Jag spelar inget tyngre än wc3 annars.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om DoTA kommer flyta, 4225 är ju sådär (integrerat)
http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-HD-4225.30647.0.html

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har kollat notebookcheck flera gånger om. Men jag vill veta om just DotA kommer att flyta :>

Permalänk
Medlem

Skräpdator
Kolla Asus U35J tror jag den heter, eller UL30VT om du ska ha en "fjäderlätt" dator att spela på.
Undvik Dell som pesten, de och HP har samma problem.. Dom lägger ner energi på företag och konsumenter tror att de får toppkvalitéen som Pro-produkterna har.
Asus och MSI kör med två års garanti av en anledning, ni får gissa varför själva.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Inte intresserad av andra datorer, tycker inte dom är lika fina.
Samt att ja får finfinrabbat med massa garantier.
Mainfrågan är ifall den klarar Dota eller inte.